ABB-yhtymän Q3/2019 tulos: Suunnanpitoa tiukentuneilla markkinoilla

• Tilaukset -1%1, tilauskanta +3%
  • Vakaa liikevaihto sekä saatujen tilausten ja liikevaihdon suhde (book-to-bill)2
  • Operatiivinen EBITA-marginaali2 11,7%, +20 peruspistettä, johon kertaluontoisilla kustannuksilla 70 peruspisteen laimentava vaikutus
  • Jatkuvien toimintojen tulos ilman veroja 422 miljoonaa US dollaria, -1%
  • Nettotulos 515 miljoonaa US dollaria, -15%
  • Operatiivinen EPS2 0,33 US dollaria, -7%3
  • Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta 670 miljoonaa US dollaria, +19%, koko vuoden kassavirrasta odotetaan vahvaa
  • Björn Rosengren nimitetty toimitusjohtajaksi 1. maaliskuuta 2020 alkaen

Q3 2019 results: Holding course in tougher markets.

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com

Uusi energia-alan edelläkävijäyhtiö ABB Power Grids Finland Oy käynnisti toimintansa Suomessa4.11.2019 13:00:00 EETTiedote

ABB julkaisi viime vuoden joulukuussa suunnitelman myydä Power Grids -liiketoiminta Hitachille. Osana globaalia liiketoiminnan eriyttämistä myös Suomeen on syntynyt marraskuun alussa uusi energia-alan teknologiajohtaja: ABB Power Grids Finland käynnisti toimintansa itsenäisenä osakeyhtiönä 1.11.2019. Kauppa saatetaan loppuun arviolta ensi vuoden ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. Siihen saakka uusi yhtiö toimii edelleen 100-prosenttisesti ABB:n omistuksessa, mutta omana osakeyhtiönä.

ABB:n pikalatauspisteet täydentämään K-ryhmän valtakunnallista latausverkostoa3.10.2019 09:00:00 EESTTiedote

ABB toimittaa yhteistyössä Onnisen kanssa Terra 54 High Voltage -pikalatauspisteitä K-ryhmän valtakunnalliseen sähköautojen latausverkostoon syksyn 2019 aikana. Uudet pikalatauspisteet ovat valmiita uusien sähköautojen korkeisiin akkujännitteisiin. K-kauppojen yhteyteen tulevat 50 kW:n tehoiset pikalatauspisteet soveltuvat hyvin kaupassakäynnin aikana tapahtuvaan nopeaan lataukseen.

ABB-yhtymän Q2/2019 tulos: Kasvu jatkui markkinoiden haasteista huolimatta, muutos etenee25.7.2019 08:40:22 EESTTiedote

• Tilaukset +1 %1, tilauskanta +7 % • Liikevaihto +2 %, saatujen tilausten ja liikevaihdon suhde (book-to-bill ratio) 2 1,03x • Operatiivinen EBITA-marginaali2 11,5 %, johon GEIS-yritysostolla 60 peruspisteen laimentava vaikutus sekä kertaluontoisilla kustannuksilla 90 peruspisteen laimentava vaikutus • Nettotulos 64 miljoonaa US dollaria, sisältäen 455 miljoonan dollarin erän liittyen suunniteltuun aurinkoinvertteriliiketoiminnasta luopumiseen • Operatiivinen EPS2 0,34 US dollaria, -10 %3 • Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta nolla, koko vuoden kassavirrasta odotetaan vahvaa • Aurinkoinvertteriliiketoiminnasta luopuminen virtaviivaistaa portfoliota Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta: Q2 2019 results: Continued growth despite market headwinds; transformation progressing Lisätieoja: Media Relations media.relations@ch.abb.com +41 43 317 71 11 Investor Relations investor.relations@ch.abb.com +41 43 317 71 11