ABB-yhtymän Q4 ja koko vuoden 2019 tulos

VUODEN 2019 PÄÄKOHDAT

• Tilaukset 28,6 miljardia US dollaria, vakaa; vertailukelpoisesti +1 %
  • Liikevaihto 28,0 miljardia US dollaria, +1 %; vertailukelpoisesti +1 %
  • Operatiivinen EBITA-marginaali1 11,1 %, johon kertaluontoisilla kustannuksilla ja ydinliiketoimintaan kuulumattomilla toimenpiteillä yhteenlaskettu 130 peruspisteen vaikutus
  • Toiminnallinen tulos 1,938 miljardia US dollaria, -13 %
  • Nettotulos 1,439 miljardia US dollaria, -34 %
  • Perus EPS 0.67 US dollaria, -34%2; Operatiivinen EPS1 1.24 US dollaria, -7%
  • Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta 2,325 miljardia US dollaria, -20 %, sisältäen toimintamallin yksinkertaistamisesta ja Power Grids -liiketoiminnan eriyttämisestä johtuvan kassavirtavaikutuksen
  • Esitetään 0,80 Sveitsin frangin osakekohtaista osinkoa

Q4 2019 PÄÄKOHDAT

• Tilaukset 6,9 miljardia US dollaria, -1 %; vertailukelpoisesti +1 %
  • Liikevaihto 7,1 miljardia US dollaria, -4 %; vertailukelpoisesti -2 %
  • Operatiivinen EBITA-marginaali 10,1 %, johon kertaluontoisilla kustannuksilla ja ydinliiketoimintaan kuulumattomilla toimenpiteillä yhteenlaskettu 170 pisteen vaikutus
  • Operatiivisen liiketoiminnan tulos 648 miljoonaa US dollaria, +136 %
  • Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta 1,911 miljardia US dollaria, +2 %, sisältäen toimintamallin yksinkertaistamisesta ja Power Grids -liiketoiminnan eriyttämisestä johtuvan kassavirtavaikutuksen

UUSI PÄÄJOHTAJA

• Björn Rosengren nimitetty ABB:n pääjohtajaksi, hän aloittaa tehtävässään 1.3.2020

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta: Full-year and Q4 2019 results: Transformation on track.

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com

ABB aloittaa kojerasioiden kansien valmistuksen kierrätetystä kuluttajapakkausmuovista3.2.2020 14:46:12 EETTiedote

ABB:n Porvoon asennustuotteita valmistava tehdas on käynnistänyt kojerasioiden kansien tuotannon kuluttajamuovipakkauksista kertyvästä muovijätteestä. Kierrätysmuovin hyödyntäminen asennustarviketuotannossa on kiertotalouden malliesimerkki, sillä Porvoossa tehtävien kansien kierrätysmuovi on myös kerätty ja käsitelty Suomessa. ABB on yksi rakennusalan asennustuotteiden edelläkävijöistä uusiomuoviraaka-aineen hyödyntämisessä.