ABB:n kasvu jatkuu

- Tilausten kokonaismäärä kasvoi 5 %1, perustilausten määrä 6 %; kasvua kaikissa regioonissa

- Service-liiketoiminnan ja ohjelmistojen tilaukset lisääntyivät 11 %; ABB Ability™ vahvistaa kasvuvauhtia

- Liikevaihto kasvoi 3 %

- Operatiivinen EBITA-marginaali2 nousi 12,9 %:iin

- Nettotulos 571 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria; operatiivinen osakekohtainen tulos parani 7 %3

- Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta oli 954 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria

- Nettokäyttöpääoma suhteessa liikevaihtoon vakaa, B&R:n yritysosto ja suurjännitteisten kaapeleiden liiketoiminnan myynti vaikuttivat

- B&R:n yritysosto saatettiin päätökseen 6.7.2017; integrointi etenee suunnitellusti

- GE Industrial Solutionsin yritysostolla vahvistetaan johtoasemaamme sähköistysliiketoiminnassa

1Growth rates for orders, base orders, revenues and order backlog are on a comparable basis (local currency adjusted for acquisitions and divestitures). US$ growth rates are presented in Key Figures table.

2 For a reconciliation of non-GAAP measures, see “Supplemental Reconciliations and Definitions” in the attached Q3 2017 Financial Information

3 EPS growth rates are computed using unrounded amounts. Comparable operational earnings per share is in constant currency (2014 exchange rates and not adjusted for changes in the business portfolio).

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki englanninkieliseen lehdistötiedotteeseen: ABB: Continuing growth

CEO comments on third quarter 2017 financial results:

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com

ABB-yhtymän Q1 2018 tulos torstaina 19.4.16.4.2018 15:58Kutsu

ABB-yhtymä julkistaa vuoden 2018 ensimmäisen kvartaalin tuloksen torstaina 19.4. Suomen ABB:n toimitusjohtaja Pekka Tiitinen on haastateltavissa tulokseen liittyen tulospäivänä klo 10.30 – 11.00 numerossa 050 332 3850. Julkaisemme aamupäivän 19.4. aikana suomenkielisen yhteenvedon ABB-yhtymän tulostiedotteen pääkohdista. Lisätietoja: Satu Perälampi satu.peralampi@fi.abb.com p. 050 332 3850 ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa sähköistystuotteet, robotit ja liikkeenohjauksen sekä teollisuusautomaation ja sähköverkkoratkaisut. Yhtiö palvelee energia-, teollisuus-, liikenne- ja infrastruktuurialojen asiakkaita maailmanlaajuisesti. ABB on rakentamassa digitaalista tulevaisuutta tuomalla sähköä voimalaitoksista sähkönkulutuksen pisteisiin sekä automatisoimalla teollisuutta raaka-ainetuotannosta lopputuotteiden tuotantoon saakka. Kansainvälisen autoliiton FIA:n täysin sähköisen Formula E -sarjan nimikkopartnerina ABB kehittää sähköistä liikennettä kestävän tulevaisu