ABB:n vuoden 2017 tulos torstaina 8.2.

ABB julkistaa vuoden 2017 tuloksen torstaina 8.2. Suomen ABB:n toimitusjohtaja Pekka Tiitinen on haastateltavissa tulokseen liittyen tulospäivänä klo 12 – 12.30 numerossa 050 33 44627.

Lähetämme aamupäivän aikana Suomen ABB:n tulostiedotteen sekä suomenkielisen yhteenvedon ABB-yhtymän tulostiedotteen pääkohdista.

Satu Perälampi
satu.peralampi@fi.abb.com
p. 050 33 23850

ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa sähköistystuotteet, robotit ja liikkeenohjauksen sekä teollisuusautomaation ja sähköverkkoratkaisut. Palvelemme asiakkaita energia-, teollisuus-, liikenne- ja infrastruktuurialoilla maailmanlaajuisesti. ABB rakentaa teollisuuden digitaalista tulevaisuutta ja edistää energiamurrosta sekä neljättä teollista vallankumousta. Kansainvälisen autoliiton FIA:n täysin sähköisen Formula E -sarjan nimikkopartnerina ABB kehittää sähköistä liikennettä kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi. Innovointimme jatkuu yli 130 vuoden kokemuksella. ABB toimii yli 100 maassa ja työllistää noin 136 000 henkilöä, joista Suomessa noin 5 100. www.abb.fi

Satu Perälampi
satu.peralampi@fi.abb.com
p. 050 33 23850

ABB:lle 20 miljoonan dollarin tuulimuuntajatilaus Pohjanmeren merituulipuistoon28.9.2018 11:20Tiedote

ABB on saanut noin 20 miljoonan dollarin arvoisen tilauksen Mitsubishi Vestas Offshore Windiltä (MVOW) korkean suorituskyvyn WindSTAR-muuntajien toimittamisesta Borssele-merituulipuistoon Pohjanmerelle. Muuntajat toimitetaan maailman tehokkaimpiin kaupallisessa käytössä oleviin merellä toimiviin tuuliturbiineihin. Kaupan sisältämät muuntajat valmistetaan ABB:n muuntajatehtaalla Vaasassa.

ABB:n muuntajat maailman korkeimpiin kelluviin tuuliturbiineihin26.9.2018 12:35Tiedote

ABB toimittaa uuden teknologian korkean suorituskyvyn WindSTAR-muuntajia MHI Vestas Offshore Wind -yhtiölle, joka on Vestas Wind Systems A/S- ja Mitsubishi Heavy Industries (MHI) -yhtiöiden yhteisyritys. Muuntajat asennetaan Portugalin rannikon kelluvaan WindFloat Atlantic -tuulivoimalaan, jossa on maailman suurimmat ja tehokkaimmat kelluvaan voimalaan asennetut tuuliturbiinit. Kaupan sisältämät muuntajat valmistetaan ABB:n muuntajatehtaalla Vaasassa.