ABC Carwash Iisalmi on avattu

Uusi autonpesupaikka ABC Carwash Iisalmi on avattu Iisalmen Prisman viereen. ABC Carwash Iisalmessa on kaksi pesukaistaa, jotka ovat käytössä ympäri vuorokauden. Pesut soveltuvat henkilö- ja pakettiautoille, joiden korkeus on maks. 2,80 m ja leveys maks. 2,50 m.

ABC Carwash Iisalmi on ehdottomasti oman alansa ympäristövastuullisuuden edelläkävijöiden joukossa.  Pesulassa on biologinen vedenpuhdistusjärjestelmä, jossa biotankit ovat sijoitettuna hallin sisälle. Iisalmen ABC Carwash on ABC Carwash Varkauden jälkeen toinen henkilö- ja pakettiautojen rollover-autopesukoneella varustettu pesupiste Suomessa, jossa tämänkaltainen vedenkierrätysjärjestelmä on käytössä. Biotankkien sijoittamisessa sisälle pesularakennukseen saadaan biologisen vedenpuhdistusjärjestelmän olosuhteet tasaisiksi ympäri vuoden.

ABC Carwash Iisalmessa ja Varkaudessa on Prowash Oy:n toimittama biologinen vedenpuhdistusjärjestelmä, jonka ansiosta pesujen vedenkulutus voidaan minimoida. Puhdistusteknologian ja -järjestelmä perustuu biologiseen prosessiin, joka vastaa luonnon omavaraista veden puhdistumista. ABC Carwashin vedenpuhdistamossa sama luonnollinen puhdistus tapahtuu paljon nopeammin, koska mikro-organismien kasvua stimuloidaan lisäämällä prosessiin ylimääräistä happea erillisten puhaltimien avulla. Koska mitään lisäaineita ei tarvita ja puhdistus tapahtuu luonnollisesti. ABC Carwashin vedenpuhdistus on suurelta osin itseohjautuva prosessi. Vedenpuhdistuksen avulla puhtaan veden kulutus saadaan jopa viidesosaan normaalista. Auton huuhteluun pesuohjelmien lopussa käytetään kierrättämätöntä vesijohtovettä.

Ympäristöystävällisyys on huomioitu myös sähkönkulutuksessa. ABC Carwash Iisalmen valaistus on toteutettu LED-valoilla ja pesulan sisätilojen valaistusta säädetään automaattisesti käytön mukaan. ABC Carwash Iisalmen käyttämä sähkö on 100 % päästötöntä. Lisäksi pesussa on käytössä ainoastaan ympäristöystävällisiä, mutta tehokkaita pesuaineita ja tietenkin pehmeät pesuharjat, jotka ovat hellävaraisia auton maalipinnalle.

Pesukoneet ovat Prowash Oy:n maahantuoman Washtecin rollover -autonpesukoneita. Pesukoneiden valintakriteereissä ympäristöystävällisyyden lisäksi on painotettu auton pesutulosta ja koneiden luotettavuutta. ABC Carwash –autopesuasema Iisalmen asiakkaiden autojen kiilto varmistetaan Shinetecs- erikoiskiillotusvahalla. Pesuhallit on rakentanut suomalainen Havamodules Oy. Pesukoneet ja biologinen vedenpuhdistusjärjestelmä ovat asennettuna halleihin jo Havamodulesin tehtaalla Salossa.

Pesut ABC Carwash Iisalmeen voi ostaa helposti ja nopeasti ABC-mobiilista tai pesulan maksutolpasta. ABC-mobiilissa PeeÄssän pesuloihin ostetut sarja- ja kuukausipesut voi käyttää millä tahansa PeeÄssän ABC Carwash -autopesuasemalla.

ABC Carwash Iisalmi täydentää PeeÄssän kattavaa autopesutarjontaa entisestään. Ennestään autopesuja on ollut tarjolla ABC Siilinjärvellä, Kuopion Prisman yhteydessä Savilahdessa, ABC Pitkälahdessa ja ABC Carwash Varkaudessa.

Pesuja uudesta autopesusta voi ostaa helposti ja nopeasti ABC-mobiilista.

Olemme yli 124 000 asiakasomistajan omistama palvelualan yritys Pohjois-Savossa. Tehtävänämme on tuottaa kilpailukykyisiä etuja ja palveluja asiakasomistajille. Omalla työllämme kehitämme jäseniemme ja koko Pohjois-Savon hyvinvointia. Olemme kehittyvä ja yksi maakunnan suurimmista yrityksistä.

Break Sokos Hotel Tahkon uudisosa valmistuu joulukuussa, ylimpään kerrokseen Spa- ja saunaosasto18.3.2024 04:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Peeässän omistamalla Break Sokos Hotel Tahkolla on käynnissä mittava uudistus. Koko hotelli uudistetaan ja osittain rakennetaan uudelleen vuosien 2023–2024 aikana. Hotellin kantaosan ravintolatilat sekä hotellihuoneet saivat täydellisen muodonmuutoksen jo syksyllä 2023. Täysin valmista hotellissa on joulukuun 2024 aikana. Hotelli on avoinna koko uudistuksen ajan ja jo uudistetut tilat ovat asiakkaiden käytössä. Break Tahko – täyden palvelun hotelli elämänjanoiselle Kantaosan ja Hophausin välinen siipi purettiin loppuvuodesta 2023 kokonaan ja nyt viisikerroksinen uudisosa kohoaa vauhdilla. Uudisosasta majoituskapasiteettia löytyy noin 60 huoneen verran standard -huoneista sviitteihin. Majoitustiloissa on maksimoitu Tahkon upeat maisemat ja suurin osa huoneista rakentuukin rinteiden puolelle käytävän jäädessä takapihan suuntaan. Tahko on kaikkea muuta kuin tylsää ja niin erityisesti on myös Break Tahko, hotellin uudisosa on nimittäin höystetty tekemisellä! Ylimpään kerrokseen