ABC CarWash Savilahti on avattu

Uusi autonpesupaikka ABC Carwash Savilahti on avattu Kuopion Prisman viereen. ABC Carwash Savilahdessa on kaksi pesukaistaa, jotka ovat käytössä ympäri vuorokauden. Pesut soveltuvat henkilö- ja pakettiautoille, joiden korkeus on max. 2,80 m ja leveys max 2,50 m.

ABC Carwash Savilahti on ehdoton oman alansa ympäristövastuullisuuden edelläkävijä. Pesu on ensimmäinen henkilö- ja pakettiautojen pesupiste Suomessa, jossa tämänkaltainen vedenkierrätysjärjestelmä on käytössä.

Pesuun tulee Kärcher Oy:n toimittamat vedenkierrätyslaitteistot, joiden ansiosta pesujen vedenkulutus voidaan minimoida. Vedenkierrätyslaitteiston ja bioreaktorin tuomia etuja ovat muun muassa 100 % jäteveden puhdistus, jopa 85 %:n vedenkierrätysaste, kierrätysveden hajuttomuus, kierrätysveden hyvä laatu, ja todellisen jäteveden laadun paraneminen hiilivetyjen ja raskasmetallien bioreaktorissa tapahtuvan neutraloinnin ansiosta.

Ympäristöystävällisyys on huomioitu myös sähkönkulutuksessa. Uudet pesukoneet saavat sähkönsä auringosta, joka tuotetaan Prisman kiinteistön katolla olevalla aurinkovoimalalla. Lisäksi pesussa on käytössä ainoastaan ympäristöystävällisiä mutta tehokkaita pesuaineita ja tietenkin pehmeät pesuharjat, jotka eivät vauriota auton pintoja.

Pesulaitteet ovat Pirkkalassa valmistettuja Tammermatic Oy:n avainlipputuotteita. Pesuhallit puolestaan on rakentanut kuopiolainen Maanrakennus Lyytinen Oy.

Maailmanlaajuisesta komponenttipulasta johtuen maksupäätteiden toimituksessa on ollut haasteita ja ne toimitetaan myöhemmin. Tästä johtuen niin ABC CarWash Savilahdessa kuin Pitkälahdessakin toinen pesuhalleista on toistaiseksi käytössä vain ABC-mobiilissa. ABC Carwash Savilahti täydentää PeeÄssän autopesutarjontaa. Ennestään autopesuja on ollut tarjolla ABC Siilinjärvellä ja ABC Pitkälahdessa.

ABC CarWash Savilahti on osa ABC Pitkälahden liiketoimintaa. Pesuja uudesta autopesusta voi ostaa helposti ja nopeasti ABC-mobiilista. Lisäksi ABC Pitkälahdesta ja ABC Siilinjärveltä ostetut pesut käyvät kaikissa Osuuskauppa PeeÄssän autopesu toimipaikoissa.

Kuopion prismajohtaja Kirsi Jeskanen on nimitetty Osuuskauppa Keulan marketkaupan toimialajohtajaksi25.4.2024 12:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keulan hallitus on kokouksessaan 24.4.2024 nimittänyt marketkaupan toimialajohtajaksi yhteiskuntatieteiden maisteri (eMBA) Kirsi Jeskasen. Kirsi siirtyy Keulaan Kuopion Prisman prismajohtajan tehtävästä. Kirsi on yli 20 vuoden aikana toiminut useissa eri tehtävissä Osuuskauppa PeeÄssässä sekä S-ryhmässä. Monipuolisen uransa aikana Jeskanen on johtanut kaikkia S-ryhmän päivittäistavarakaupan ketjuja. Ennen nykyistä tehtäväänsä prismajohtajana hän toimi seitsemän vuotta Osuuskauppa PeeÄssän kenttäpäällikkönä vastaten osuuskaupan S-market ja Sale -ketjuista. – Kiitän luottamuksesta ja olen todella iloinen päästessäni tekemään yhteistyötä yhdessä huippuosaavien keulalaisten kanssa. Uusien tehtävien rinnalla odotan tutustumista elinvoimaiseen rannikkokaupunkiin ja viehättävään vanhaan Raumaan. Osuuskauppa Keula saa minusta iloisella energialla marketkauppaa luotsaavan toimialajohtajan, Kirsi iloitsee. – Olemme PeeÄssässä iloisia Kirsin urakehityksestä. Hän on tarjonnut vahvan am