ABC-latauspisteverkosto laajenee Keski-Uudellamaalla ­­­­­­­– uusia latauspisteitä Keravan, Järvenpään ja Hyvinkään Prismojen yhteyteen

HOK-Elannon ABC-ketjun latauspisteverkosto laajenee heinäkuun lopussa 24 uudella latauspisteellä. HOK-Elanto kasvattaa ja monipuolistaa sähköautojen ABC-latauspisteverkostoaan tämän vuoden aikana yhteensä 222 pisteellä.

ABC-latauspisteverkoston lataussähkö on uusiutuvilla energialähteillä tuotettua päästötöntä sähköä.

Uudellamaalla on jo nyt yli puolet Suomen ladattavasta autokannasta, ja kysyntä uusille latauspisteille kasvaa. HOK-Elannolla on käynnissä mittava hanke, jonka myötä uusia latauspisteitä avataan Prismojen ja S-marketien yhteyteen pääkaupunkiseudulla ja Keski-Uudellamaalla.

– Keravan, Järvenpään ja Hyvinkään Prismoissa on tähän asti ollut yhteensä 6 AC-peruslaturia. Nyt laajennamme näiden myymälöiden latauspisteitä, ja jatkossa kaikista yksiköistä löytyy 4 AC-peruslaturia, ja 4 DC-teholaturia, HOK-Elannon ABC-ketjujohtaja Hannu Houni kertoo.

Uusien DC-teholaturien latausteho on aluksi ohjelmoitu 25 kW / latauspiste, ja AC-peruslaturien latausteho 22 kW / latauspiste. Jatkossa DC-teholaturien latausteho yksittäisessä latauspisteessä on jopa 80 kW. Keravan, Järvenpään ja Hyvinkään asiointilatauspisteet otetaan käyttöön elokuun alussa.

Päästötön lataussähkö tuotettu uusiutuvilla energialähteillä

ABC-latauspisteverkoston lataussähkö on uusiutuvilla energialähteillä tuotettua päästötöntä sähköä, josta tuulivoiman osuus on noin 85%, ja loput vesi- ja biovoimaa. S-ryhmän tavoitteena on olla hiilinegatiivinen vuonna 2025, ja haluamme myös kannustaa asiakkaitamme kohti vähähiilisempää liikkumista.

– Jo nyt jokaisessa HOK-Elannon Prismassa on voinut ladata hybridi- tai sähköautoa, mutta jättihankkeen myötä laajennamme latausverkostoa merkittävästi ja tarjoamme enemmän pikalatausta. Sähköautojen latauspisteiden merkitys asiakkaiden päivittäisten asioiden hoidon yhteydessä on yhä tärkeämpää ja siksi tuomme latauspisteet markettien yhteyteen, Houni toteaa.

HOK-Elannon latauspisteverkoston laajentaminen on osa S-ryhmätasoista hanketta, jonka tavoitteena on rakentaa lähivuosina koko maan kattava sähköautojen latauspisteverkosto ABC-asemien, markettien ja hotellien yhteyteen. Laajan sähkölatausverkoston kehittämisen ohella kehitetään myös muita liikenteen energiamuotoja.

Uusista latauspisteistä haetaan käyttökokemuksia, lataus toistaiseksi ilmaista

Uudesta laitteistosta haetaan käyttökokemuksia, ja asiakkaille tarjotaan toistaiseksi mahdollisuus ilmaiseen lataukseen kaikissa HOK-Elannon latauspisteissä. Lataus muuttuu maksulliseksi vuoden 2021 aikana, minkä jälkeen maksu tapahtuu ABC-mobiilisovelluksella.

Uudet ABC-latauspisteet

Prisma Kerava (Kauppakaari 2, 04200 Kerava)

Prisma Järvenpää (Rantakatu 5, 04400 Järvenpää)

Prisma Hyvinkää (Torikatu 9, 05800 Hyvinkää)

HOK-Elannon ABC-latauspisteverkoston latauspisteet löydät oheisen linkin kautta.

Lue lisää HOK-Elannon laajasta ABC-latauspistehankkeen kehityksestä.

Pidä huolta -kampanja haastaa pitämään huolta nuoresta mielestä – HOK-Elannolta 100 000 euroa nuorten mielenterveystyöhön21.9.2021 09:05:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Pääkaupunkiseudulla avun saanti on ruuhkautunut jo ennestään kuormittuneissa nuorten mielenterveyspalveluissa. HOK-Elanto liittyy 100 000 euron lahjoituksella Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteiseen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteeseen, jonka avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin.

Maailman suurin etäTET marraskuussa - HOK-Elanto vahvasti esillä kaupan alan päivässä15.9.2021 11:03:12 EEST | Tiedote

Talous ja nuoret TAT järjestää marraskuussa yhdessä viiden toimialan kanssa Maailman suurimman etäTET-viikon. Mukana ovat Finanssiala, Kemianteollisuus, Teknologiateollisuus, Palvelualojen työnantajat Palta sekä Kaupan liitto. Kokonaan etäyhteyksien avulla toteutettava TET-jakso antaa tulevaisuuden tekijöille, nuorille, työelämäkokemuksia ja auttaa tunnistamaan omia vahvuuksia.

Hävikki-battle on ruoanlaiton luovuusharjoitus koululaisille -   HOK-Elanto mukana tukemassa ruokakasvatusta 13.9.2021 13:21:48 EEST | Tiedote

Hävikki-battlessa koulujen kotitalousryhmien oppilaat valmistavat muun muassa kauppojen hävikistä kahden ruokalajin aterioita ja osallistuvat halutessaan Instagram-kuvakisaan. Oppilaat perehtyvät samalla ruokahävikkitietouteen ja keskustelevat siitä, miten hävikkiä voi vähentää kotona. Haaste oettaa hyödyntämään sattumanvaraisia raaka-aineita ja ottamaan vapauksia reseptiikasta.