SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

ABC vahvistaa kahvilatarjontaansa kotimaisilla Arnolds-donitseilla

Koko Suomen kattava ravintolaketju ABC tuo Arnolds-donitsit valtakunnallisesti myyntiin vuoden 2019 aikana. ABC testasi Arnolds-donitsikonseptia viidessä ravintolassaan viime vuoden aikana. Positiivisen asiakaspalautteen ja kasvavan kysynnän myötä ABC on päättänyt tuoda Arnolds-donitsit valtaosaan ravintoloistaan.

ABC:n valikoimaan tulevat Arnoldsin suosituimmat donitsit sekä Arnolds-kahviloista tutut, kotiin tai työpaikalle vietävät monidonitsipakkaukset.

“ABC on suosittu kohtauspaikka, jossa perheet, ystävät ja asiakkaat viettävät aikaa hyvän suomalaisen ruoan äärellä. Aidot Arnoldsin donitsit ovat erinomainen lisä kotimaiseen tarjontaan ja asiakaskunnan herkkusuille”, ABC-ravintoloista vastaava kehitysjohtaja Marko Fonsén iloitsee.

Vuonna 1991 Suomessa perustettu kahvilaketju Arnolds laajentui nopeasti valtakunnalliseksi franchising-ketjuksi. Arnolds-kahviloissa päivittäin leivotut tuotteet valmistetaan kuorrutetta myöden alkuperäisreseptin mukaan käsityönä, ja nyt ABC-asemille rantautuvista klassikkotuotteista onkin kertynyt monille suomalaisille tuttuja makumuistoja.

”ABC-ravintolat täydentävät kahvilaverkostoamme ja palvelevat siten donitsifaneja paikkakunnilla, joissa meillä ei omaa kahvilaa ole. ABC-ravintoloissa paikan päällä valmistettavat ja tarjoiltavat Arnolds-donitsit täyttävät kaikki samat laatukriteerit jotka meillä on kahviloissammekin, joten korkealaatuiset, parhaista raaka-aineista leivotut donitsit valtaavat ABC:n avulla Suomen nyt kirjaimellisesti”, iloitsee Arnoldsin perustaja ja toimitusjohtaja Jussi Laurila ja jatkaa:

”Nykyisin Arnolds-kahviloita on 20 paikkakunnalla kolmisenkymmentä kappaletta ja yhteistyön myötä donitsien saatavuusverkosto yli kaksinkertaistuu kertaheitolla”.

Donitsien laadun ja tuoreuden takaavat Arnolds-vitriinit tulevat vuoden 2019 alusta ABC-ravintoloiden tarjontaan Keskimaalla Keljonkankaalle, Hämeenmaalla Nastolaan, Renkomäelle, Heinolaan ja Kivimaalle. Seuraavaksi donitseista pääsevät nauttimaan Arinan osuuskaupan alueella Lähi-ABC Tornion ja ABC Tupoksen asiakkaat. Tammikuun loppupuolella jakelu laajentuu Pirkanmaan yksiköihin ABC Lahdesjärvi, Pirkkala ja Toijala. Arnolds-valikoima löytyy jo Juvan, Utin, Lohjan, Kalevan ja Nokian ABC-ravintoloista.

ABC-asemille tulee myyntiin Arnolds Original suosikkimaut pomada, valkosuklaa, maitosuklaa ja kinuski.

Marko Fonsén, kehitysjohtaja, ABC
marko.fonsen@sok.fi

Maisa Mannila-Aloui, markkinointipäälliikkö, Arnolds
maisa@arnolds.fi

Donitsien laadun ja tuoreuden takaavat Arnolds-vitriinit tulevat vuoden 2019 alusta ABC-ravintoloiden tarjontaan.

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

ABC-ketju on suomalainen palveluyritys, joka on osa S-ryhmää. Haluamme tarjota palveluita helposti ja nopeasti sekä matkailijoille että lähiseudulla asuville vuoden jokaisena päivänä. ABC-ketjuun kuuluu ABC-palveluasemia, ABC-automaattiasemia sekä ABC CarWash -autopesupaikkoja. Ravintoloissamme käytämme 100 % kotimaisia liharaaka-aineita. Myymme vuosittain yli 10 miljoonaa ruoka-annosta ja 24 miljoonaa kuppia kahvia. ABC-ketju työllistää noin 4 000 ABC-ammattilaista. Palveluita kehitetään myös autoilevan asiakkaan sovellukseen ABC-mobiiliin, jossa saatavilla jo mobiilitankkaus ja -pesu. www.abcasemat.fi

Arnolds on Suomen ensimmäinen amerikkalaistyylinen kahvilaketju, joka aloitti toimintansa vuonna 1991. Arnoldsilla on Suomessa kolmisenkymmentä franchising-periaatteella toimivaa kahvilaa. Ketju työllistää lähes 250 työntekijää ja sen liikevaihto vuonna 2017 oli 13 300 000 euroa. Arnolds on valittu Vuoden Franchising-ketjuksi 1999 ja 2011. www.arnolds.fi

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt kiinnostavat kestohevipussit – Muovikassin vaihtoehdot kasvattavat suosiotaan15.3.2019 09:00:42 EETTiedote

Noin vuosi sitten S-ruokakauppojen hedelmä- ja vihannesosastoille tuotiin asiakkaille pikkupussien ja biohevipussien rinnalle vaihtoehdoksi uudelleenkäytettävät kestohevipussit. Ne ovat edesauttaneet pienten muovipussien käytön vähenemistä. Totuttelemista uudelleenkäytettäviin pusseihin tarvitaan kuitenkin lisää. Myös varsinaisissa kauppakasseissa muovin vaihtoehdot osuvat asiakkaan käteen yhä useammin. Omia kassivalintojaan voi itse seurata Omat ostot -palvelussa.

Kutsu ystävät italialaiseen illallispöytään8.3.2019 07:50:00 EETTiedote

Rosson La Serata Romana tarjoaa monipuolisen makumatkan. Hurmaa ystäväsi italialaisella illallisella. Kutsu ystävät naistenpäivänä pizzan äärelle, kaverit pienille syntymäpäiville tai kokoa koko perhe yhteisen pöydän ääreen. Rosso-ravintoloiden La Serata Romana tarkoittaa iloista puheensorinaa sekä antipastoja ja roomalaista pizzaa niin paljon kuin seurue jaksaa syödä. Illallisen hinta on 25 euroa per henkilö.

Kevään kiinnostavin YouTube-sarja nähdään Janni Hussin kanavalla - Sarjassa hypätään Vällyihin ajankohtaisten vieraiden kanssa6.3.2019 08:00:00 EETTiedote

Uusi YouTube-sarja Vällyissä haluaa nostaa yksilön ja yhteiskunnan hyvinvoinnin puheenai-heeksi positiivisella ja hauskalla tavalla sekä kertoa ajankohtaisista vieraista jotain, mitä ku-kaan ei ole aikaisemmin tiennyt. Sarjan tilaaja on Radisson Blu -hotelliketju, joka haluaa vies-tiä omasta työstään hyvinvoinnin edistäjänä ja näyttää samalla kiinnostavaa esimerkkiä tavas-ta tehdä arvopohjaista vaikuttajamarkkinointia.