ABCD-vyöhykkeet lippujen hinnoittelumallina jatkossakin

HSL:n hallitus päätti kokouksessaan 28.3., että lippujen hinnoittelu perustuu jatkossakin nykyiseen ABCD-vyöhykemalliin. HSL on selvittänyt vaihtoehtoja nykyiselle vyöhykemallille vertaamalla erilaisia lippujen hinnoittelumalleja ja esitti niiden perusteella siirtymistä tasahinnoitteluun. Asiasta äänestettiin ja nykyinen vyöhykemalli valittiin jatkoon äänin 8–6.

Ensi vuoden lippujen hinnoista ei ole vielä päätöstä. HSL:n hallitus päättää hinnoista lokakuussa 2023 osana ensi vuoden budjettia.

Lisätietoa HSL:n hallituksen pöytäkirjasta sen valmistuttua myöhemmin 28.3.

Tulosalueen johtaja Mari Flink, puh. 040 715 0440
Toimitusjohtaja Mika Nykänen, puh. 09 4766 4040

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 400 työntekijää, ja liikevaihto on noin 700 miljoonaa euroa vuodessa. Vuonna 2021 HSL:n järjestämässä liikenteessä tehtiin 238 miljoonaa, mikä on yli 60 % Suomessa tehdyistä joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Uuden kaupunkipyöräpalvelun valmistelu on nyt käynnissä15.3.2024 08:13:45 EET | Tiedote

Uuden, seudullisen kaupunkipyöräpalvelun valmistelu etenee. HSL ja kunnat tavoittelevat vuodelle 2026 seudun yhteistä kaupunkipyöräpalvelua, jossa asiakkaat voivat käyttää kaupunkipyöriä kuntarajoista riippumatta. Uuden palvelun potentiaalia ja ominaisuuksia selvitetään parhaillaan yhdessä 11 kunnan kanssa. Helsingin, Espoon ja Vantaan nykyisten kaupunkipyörien sopimuskaudet ovat päättymässä vuonna 2025.