Aberdeen Standard Investments

Aberdeen Standard Investments GRESB-arvioinnin paras

Globaali varainhoitaja Aberdeen Standard Investments on saanut yhteensä 21 Green Star -tunnustusta vuoden 2017 GRESB-arvioinnissa. Tämä on suurin määrä tähtiä, minkä yksittäinen osallistuja sai tämänvuotisessa arvioinnissa.

GRESB-arviointi (GRESB Real Estate Assessment) on maailmanlaajuinen reaali-investointien, kiinteistöportfolioiden ja infrastruktuuri-investointien vastuullisuutta kartoittava vertailututkimus, jossa arvioidaan yhtiöiden suoriutumista ympäristön huomioimisessa, sosiaalisessa vastuussa ja hallinnoinnissa (ESG). Kartoitukseen osallistuvien yhtiöiden hallinnoimat varat ovat yhteensä 3,7 biljoonaa dollaria maailmanlaajuisesti.

Aberdeen Standard Investments paransi ESG-lukujaan 7 prosentilla vuoteen 2016 verrattuna. Neljä sen rahastoista sai GRESB-arvioinnissa 5 tähteä sijoittuen rahastojen parhaaseen viidennekseen.

Aberdeen Asset Managementilta ja Standard Life Investmentsilta (ennen Aberdeen Asset Managementin ja Standard Lifen fuusiota) osallistui arviointiin yhteensä 26 suoria sijoituksia tekevää kiinteistörahastoa, mikä on noin 3 prosenttia kaikista 823:sta GRESB-arviointiin kuuluvasta osallistujasta maailmanlaajuisesti. Tämän lisäksi 20 Standard Life Investmentsin rahastoa arvioitiin suhteessa RESBin vapaaehtoiseen Terveys & Hyvinvointi -osioon (Health & Wellbeing Module), ja kaikkien rahastojen tulokset paranivat viimevuotisesta.

Aberdeen Standard Investmentsin David Paine, Global Co-Head of Real Estate, sanoo: “Emme ota mitään itsestäänselvyytenä. Tämänvuotinen GRESB-arviointi osoittaa, että ponnistelumme tuottavat tulosta. Tämä auttaa meitä panostamaan entistä enemmän kestävään kehitykseen ja terveys- ja hyvinvointinäkökulmiin kiinteistösijoitustoiminnassamme.”

“Kiinteistöjen osuus on noin 40 prosenttia maailman energiankulutuksesta, joten sillä, miten hallinnoimme rakennuksia, on tärkeä rooli kasvihuonepäästöjen alentamisessa. Lisäksi kiinteistösijoittajat edellyttävät selkeitä ja yksityiskohtaisia kestävän kehityksen strategioita.”

Alkuperäinen tiedote liitteenä.

Lisätietoja:

Viestintätoimisto Cocomms
Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, Anna-Mari.tiilikainen (at) Cocomms.com

www.gresb.com

Aberdeen Standard Investments