Åbo cellotävling flyttas till sensommaren

Åbo cellotävling flyttas från februari till slutet av sommaren. Ny tidpunkt är 26.8.–2.9.2022. Orsaken är det pågående coronavirusläget. De restriktioner Regionförvaltningsverket i Sydvästra Finland fastställt för offentliga tillställningar är för tillfället i kraft till 29.1 och just nu är offentliga tillställningar förbjudna. Med tanke på tävlingsarrangemangen måste beslutet om att flytta tävlingen fattas nu, då under en månad återstår till planerad tävlingsstart. Dessutom är publikens medverkan av yttersta vikt för att arrangera tävlingen. Därför finns inga planer på att förverkliga tävlingen i strömmad form utan publik.

”Det är förstås tråkigt att flytta tävlingen, men vi är glada och tacksamma gentemot alla våra samarbetspartners över att vi lyckats hitta en ny tidpunkt för tävlingen. De tävlande får nu förbereda sig i lugn och ro”, konstaterar Erkki Lahesmaa, ordförande för Åbo cellotävlings tävlingskommitté.

Ytterligare information:

Liisa Ketomäki, tävlingssekreterar, Åbo cellotävling

040 740 6200, liisa.ketomaki@tmj.fi

Erkki Lahesmaa, ordförande för tävlingskommittén, Åbo cellotävling

050 598 5292, erkki.lahesmaa@turkuamk.fi

’’’

Redan bokade och köpta biljetter till cellotävlingen kompenseras enligt följande:

1. Biljetten kan bytas ut mot ett presentkort

Presentkortet är i kraft tolv månader från inköpsdagen.

För att byta ut biljetterna behöver vi följande information: biljettbeställarens namn, föreställning och datum, platsinformation och postadress dit presentkortet skickas.

Ta kontakt med vår kundservice kulttuuri.myynti@turku.fi eller 02 262 0333. Vi svarar i telefon vardagar kl. 9–15.

2. Pengarna kan returneras

Om du köpt din biljett från Konserthuset, fyll i blanketten för att få biljettpengarna tillbaka på adressen: https://www.tfo.fi/fi/uutiset/2018-11-20_lomake-lipun-hinnan-palauttamiseksi

Om du köpt din biljett från Lippupistes webbutik eller försäljningspunkt kan du ansöka om att biljettpengarna returneras via webbplatsen: https://web.lippu.fi/palautus/

Biljetterna kan också returneras per post med kontaktuppgifter och kontonummer till adressen:

Lippupiste Oy / ”Evenemangets namn” retur

Kalevantie 2 (B-talo)

33100 Tampere

Tyvärr kan biljetterna till finalen (i Konserthuset med Åbo filharmoniska orkester) inte som sådana flyttas till hösten: biljetterna ingår i säsongkortsserien. Kontakta alltså ÅFO:s biljettförsäljning direkt i fråga om finalbiljetter.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Toimitusjohtaja Liisa Ketomäki