Åbo musikfestspel firar 10-årsjubilerande Logomo med en stämningsfull konst- och musikupplevelse tillsammans med Johanna Oras, Saimi Hoyer och Michael Monroe

Evenemanget ”Saimi och Johanna: I alla färger feat. Michael Monroe” produceras av Åbo musikfestspel i samarbete med Saimi Hoyer och konstnären Johanna Oras, som en del av Logomos 10-årsfestligheter lördag 20.11 kl. 15.

Logomo firar sitt 10-årsjubileum lördag 20.11.2021 och samtidigt firar Åbo stad att tio år förflutit sedan året som Europas kulturhuvudstad. Åbo musikfestspel deltar i festdagen med ett eget evenemang.

Den interaktiva och intima konserten ”Saimi och Johanna: I alla färger feat. Michael Monroe” förverkligas i nära kontakt med publiken, då företagaren Saimi Hoyer och konstnären Johanna Oras intar scenen i Logomos Logi-utrymme för att på vit duk måla sina egna livsspår i alla dess färger: Saimi talar och diskuterar medan Johanna målar framför publik och improviserar. Bägge låter sig inspireras av publiken som är närvarande, av stämningen och givetvis av gemensamma berättelser. Växelverkan mellan olika konstformer kompletteras genom den legendariska rockmusikern Michael Monroe som med sin akustiska musik slår de karismatiska kvinnorna följe i själarnas djup. Den unika konsertstunden byggs upp i växelverkan mellan konstnärerna och publiken.

”Åbo musikfestspel var med om att inviga Logomo för tio år sedan med operan Erik XIV komponerad av Mikko Heiniö och vill definitivt vara med och fira detta mångsidiga evenemangscentrums framtid tillsammans med andra aktörer. Samarbetet med Johanna Oras, Saimi Hoyer och Michael Monroe speglar såväl musikfestspelens som Logos mångfacetterade kultur- och musiksyn och passar därför mer än väl för denna festliga novemberkväll. Vi ser fram emot denna första afton med Johanna och Saimi och vi kommer säkert att producera fler evenemang för våren 2022 – med olika konstnärer”, berättar Liisa Ketomäki, VD för Åbo musikfestspel.

Tillställningen är 1h15 min lång och biljetterna till denna unika upplevelse kommer till försäljning i dag. Publiken har också möjlighet att bekanta sig med Johanna Oras konstutställning i samma utrymme, som heter ”Kukoistuksen koodi 2.0.” (Blomstringens kod 2.0.).

Program och konstnärer:

Johanna Oras, konstnär

Saimi Hoyer, företagare

Michael Monroe, rockmusiker

***

Biljetterna till den konsert som publiceras i dag kommer till försäljning vid alla Lippupistes verksamhetspunkter 22.10.2021 kl. 10.30.

Konstnärlig ledare för Åbo musikfestspel är dirigenten Klaus Mäkelä.

Ytterligare information och intervjuförfrågningar:

VD Liisa Ketomäki, tel: 040 740 6200, e-post liisa.ketomaki@turkumusicfestival.fi

***

Biljettförsäljning

Biljetter till Åbo musikfestspel säljs av Lippupiste vid alla Lippupistes servicepunkter och i R-kiosker i hela landet samt på webben via www.lippu.fi. Boknings- och biljettförsäljningstjänst samt köprådgivning, MÅ – LÖ kl. 9–19 0600 900 900 (från 2€/min + lsa/lna)

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Toimitusjohtaja Liisa Ketomäki
puh: 040 740 6200
sähköposti liisa.ketomaki@tmj.fi

Följ Turun Musiikkijuhlat / Turun Musiikkijuhlasäätiö sr

Senaste pressmeddelandena från Turun Musiikkijuhlat / Turun Musiikkijuhlasäätiö sr

Åbo musikfestspel flyttar gästspelet med Franco Fagioli och Basels kammarorkester till juli 202316.11.2021 10:30:00 EET | Tiedote

Åbo musikfestspel flyttar konserten med kontratenoren Franco Fagioli och Basels kammarorkester från januari 2022 till juli 2023. Orsaken är den osäkerhet det rådande coronavirusläget förorsakar. Den inplanerade konserten med norska Vertavo-stråkkvartetten i februari inhiberas. Konserterna som förverkligas med finländska krafter under slutet av 2021 förverkligas som sådana.

HOLLYWOOD STAR JOHN MALKOVICH’S TURKU VISIT POSTPONED TO 2022 - Next year we will see the return of The Infernal Comedy4.10.2021 10:00:00 EEST | Press release

We regret to announce the cancellation of Just call me God – A Dictator’s Final Speech with film star John Malkovich, scheduled for the Turku Music Festival on 21 November 2021. However, we are happy to have been able to reschedule his guest appearance for next year’s Festival in The Infernal Comedy: Confessions of a serial killer. The performance will take place on 6 August 2022 at 19.00, and despite the change of repertoire the tickets sold for this autumn’s performance will be honoured as is at the rescheduled event.

HOLLYWOODSTJÄRNAN JOHN MALKOVICHS ÅBOGÄSTSPEL SKJUTS UPP TILL 2022 - Nästa år visas ”The Infernal Comedy”, ett sceniskt verk av världsklass4.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Åbo musikfestspel planerade 21.11.2021 att presentera spektaklet ”Just call me God – A Dictator`s Final Speech” med skådespelaren John Malkovich, men årets gästspel måste inhiberas. Stjärngästspelet förverkligas däremot som en del av nästa års musikfestspel 6.8.2022 kl. 19 med verket ”The Infernal Comedy: Confessions of a serial killer”. Trots att föreställningens innehåll byts ut kan tidigare köpta och reserverade biljetter användas som sådana vid den nya tidpunkten.

HOLLYWOOD-TÄHTI JOHN MALKOVICHIN TURUN VIERAILU SIIRTYY VUOTEEN 2022 - Ensi vuonna nähdään maailmanluokan näyttämöteos ”The Infernal Comedy”4.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Turun musiikkijuhlien ohjelmistoon 21.11.2021 suunniteltu näyttelijä John Malkovichin tähdittämä spektaakkeli ”Just call me God – A Dictator`s Final Speech” joudutaan perumaan tältä vuodelta. Huippuvierailu saadaan kuitenkin toteutettua osana ensi vuoden musiikkijuhlia 6.8.2022 klo 19 teoksella ”The Infernal Comedy: Confessions of a serial killer”. Esityksen sisällön vaihtumisesta huolimatta, aiemmin ostetut ja varatut liput käyvät uuteen ajankohtaan sellaisenaan.