Agronomiliitto jakoi ensimmäiset gradustipendit

Agronomiliiton uudet gradustipendit ovat Suomessa ainutlaatuinen jäsenetu ja opiskelukannustin. Stipendi myönnetään kaikille Agronomiliiton opiskelijajäseninä olleille vastavalmistuneille ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneille liiton jäsenille.

Gradustipendit ovat suuruudeltaan 75-275 euroa, riippuen tutkielman arvosanasta. Haku on jatkuva ja se aukesi kesäkuussa 2017. Ensimmäisessä jakotilaisuudessa 20.4. gradustipendin vastaanotti 50 Agronomiliiton vastavalmistunutta jäsentä ja jakosumma oli yhteensä vajaat 10 000 €.

Agronomiliiton 120-vuotisjuhlavuoden 2017 kunniaksi syntyi SUOMI KASVAA RUOASTA -tutkimusapuraha- ja koulutusstipendimalli. Tänä vuonna varoja myönnetään yhteensä noin

340 000 euroa ruoka-alan tutkimukseen ja jäsenkunnan koulutukseen. Rahoittajatahoina toimivat Oiva Kuusisto Säätiö, Henrik ja Ellen Tornbergin Säätiö, Agronomiliiton tiede- ja tutkimussäätiö sekä Agronomiliitto.

säätiöiden asiamies
Jyrki Wallin

Oiva Kuusisto Säätiö sekä Henrik ja Ellen Tornbergin säätiö ovat testamentilla perustettuja ja Agronomiliiton hoitoon määrättyjä säätiöitä. Agronomiliiton tiede- ja tutkimussäätiö on Agronomiliiton itse perustama.

Tiedote //embargo 26.10.2018 klo 16.30// MMT, agronomi Sari Peltonen on Agronomiliiton Vuoden vaikuttaja 201826.10.2018 16:30Tiedote

ELO-säätiön toimitusjohtaja MMM Seija Kurunmäki on Agronomiliiton Vuoden vaikuttaja28.10.2017 21:30Tiedote

KANNANOTTO: Ruoka-alalle turvattava oikein resursoitu koulutus- ja tutkimusjärjestelmä25.11.2016 14:30Tiedote