Agronomiliitto jakoi ensimmäiset gradustipendit

Agronomiliiton uudet gradustipendit ovat Suomessa ainutlaatuinen jäsenetu ja opiskelukannustin. Stipendi myönnetään kaikille Agronomiliiton opiskelijajäseninä olleille vastavalmistuneille ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneille liiton jäsenille.

Gradustipendit ovat suuruudeltaan 75-275 euroa, riippuen tutkielman arvosanasta. Haku on jatkuva ja se aukesi kesäkuussa 2017. Ensimmäisessä jakotilaisuudessa 20.4. gradustipendin vastaanotti 50 Agronomiliiton vastavalmistunutta jäsentä ja jakosumma oli yhteensä vajaat 10 000 €.

Agronomiliiton 120-vuotisjuhlavuoden 2017 kunniaksi syntyi SUOMI KASVAA RUOASTA -tutkimusapuraha- ja koulutusstipendimalli. Tänä vuonna varoja myönnetään yhteensä noin

340 000 euroa ruoka-alan tutkimukseen ja jäsenkunnan koulutukseen. Rahoittajatahoina toimivat Oiva Kuusisto Säätiö, Henrik ja Ellen Tornbergin Säätiö, Agronomiliiton tiede- ja tutkimussäätiö sekä Agronomiliitto.

säätiöiden asiamies
Jyrki Wallin

Oiva Kuusisto Säätiö sekä Henrik ja Ellen Tornbergin säätiö ovat testamentilla perustettuja ja Agronomiliiton hoitoon määrättyjä säätiöitä. Agronomiliiton tiede- ja tutkimussäätiö on Agronomiliiton itse perustama.

ELO-säätiön toimitusjohtaja MMM Seija Kurunmäki on Agronomiliiton Vuoden vaikuttaja28.10.2017 21:30Tiedote

KANNANOTTO: Ruoka-alalle turvattava oikein resursoitu koulutus- ja tutkimusjärjestelmä25.11.2016 14:30Tiedote

Sisäministeriön kansliapäällikkö, MMM agronomi Päivi Nerg on Agronomiliiton Vuoden vaikuttaja29.10.2016 21:30Tiedote

///Tiedote julkaisuvapaa 29.10.2016 klo 21.30///. Sisäministeriön kansliapäällikkö, MMM agronomi Päivi Nerg tuli tutuksi suomalaisille syksyllä 2015, kun turvapaikanhakijatilanne kärjistyi rajusti ja nopeasti. Sisäministeriön korkeimpana virkamiehenä Päivi Nerg kantoi hienosti vastuunsa äärimmäisen kovassa ja nopeita päätöksiä vaatineessa tilanteessa. Erityistä kiitosta Nerg ansaitsee aktiivisesta ja avoimesta virkamiesviestinnästä.