Aili Ikonen ihastuttaa uusilla lauluillaan Kangasala-talossa

Suomen arvostetuimpiin laulajiin lukeutuva Aili Ikonen nousee Kangasala-salin lavalle ikäpolvensa kärkimuusikoista koostuvan yhtyeensä kanssa lauantaina 25.11.2017. Ohjelmisto on lokakuussa julkaistulta Piirrä minut -albumilta.

Aili Ikosen uusi levy Piirrä minut julkaistiin lokakuussa 2017. Kuvaaja: Tero Ahonen.

Tuore levy Piirrä minut on askel uuteen, rohkeaan suuntaan Aili Ikosen omalla uralla että kotimaisen laulujazzin saralla.

Piirrä minut lupaa yhä tunteikkaampaa ja henkilökohtaisempaa puolta monipuolisen laulajan repertuaarissa: tarinoita ohikiitävistä hetkistä, unettomista öistä, kiihkeästä janosta ja veteen sekoitetuista väreistä.

Ikosen säveltämät ja sanoittamat laulut pitävät kuulijansa intensiivisesti otteessaan lumoten eteerisillä sävyillään ja nyansseillaan. Laulut kumpuavat elämän eri puolia kuvaavista havainnoista ja tilannekuvista: pakahduttavasta hiljaisesta onnesta, vapaapudotuksesta ja sielun huokoset täyttävästä rakkaudesta.

Ikosen kokoonpanossa soittavat basisti Mikko Pellinen, trumpetisti Janne Toivonen, saksofonisti-huilisti William Suvanne, pianisti Tuomas J. Turunen ja rumpali Mikko Arlin. Yhteistyö alkoi Ella Fitzgeraldin musiikkia versioivasta yhtyeestä, joka julkaisi vuonna 2013 Tribute to Ella -levyn. Viime vuonna julkaistiin Ikosen ja kokoonpanon kiitelty Laulan-levy.

Upeaääninen ja karismaattinen Aili Ikonen on esiintynyt laaja-alaisesti huippuartistien, kuten Jukka Perkon ja Hectorin, kanssa. Häntä on kuultu muun muassa UMO Jazz Orchestran, Norrbotten Big Bandin, Tampere Filharmonian, Dallapén sekä Kaartin Combon solistina Linnanjuhlissa 2015.

Vuonna 2018 Aili Ikonen liittyy legendaarisen lauluyhtye Rajattoman riveihin.

Aili Ikonen Kangasala-talossa la 25.11.2017 klo 18:00, Liput Kangasala-talolta 23/21€, Lippu.fi alk. 25,50/23,50€ sis. Lippu.fi palvelumaksun.

Mediakuvia kansiossa: https://www.dropbox.com/sh/iuzopczktbnf0by/AAC8XILuvsW2QorblQotkS9ga?dl=0
Kuvaaja: Tero Ahonen, nimi mainittava julkaistaessa.

Tiedottaja