Aineeton lahjaidea houkuttaa: Museokortteja jo 140 000!

Museokortti on aineeton lahja, joka tuo sisältöä elämään koko vuodeksi. Joulun avajaisviikonlopun aikana pelkästään Ateneum myi yli 1 000 Museokorttia. Korttikohteita on 250 – Ahvenanmaalta Inariin.
Museokortti ratkaisee joulun lahjaongelmat helposti ja tukee ekologisesti kestävämpää joulua.

Sopivan joululahjan keksiminen tuottaa päänvaivaa maailmassa, jossa kaikilla on jo kaikkea. Hyvä lahja ilahduttaa pitkään, mutta ei kerrytä ylenpalttisen tavaran määrää. Mitä lahjaksi ystävälle tai perheenjäsenelle, jolta ei puutu mitään?

–Tavaralahjojen sijaan tänä jouluna kannattaa antaa aineettomia lahjoja. Ehdotuksemme lahjalistalle ovat vuoden mittaiset kulttuurimatkat vaikkapa koko perheelle, Museokortin kehitysjohtaja Seppo Honkanen vinkkaa.

Museokortti tarjoaa nähtävää kenelle tahansa ja toimii kaikkialla Suomessa. Museokortti-museoita on yli 250, Ahvenanmaalta Inariin. Kyseessä on kulttuurimyönteinen lahja, joka sopii kaikille. Kortilla voi vierailla museoissa virkistäytymässä ja saamassa uusia kokemuksia vaikka vuoden jokaisena päivänä.

–Ihmiset ovat todella innostuneet Museokortista lahjaideana. Joulun avajaisviikonlopun aikana pelkästään Ateneumissa myytiin yli 1 000 Museokorttia, Honkanen kertoo.

Museokortit voi tänä jouluna myös yhdistää, joten kyseessä on hyvä lahjaidea riippumatta siitä, onko lahjansaajalla aiemmin hankittu Museokortti. Kun käyttämättömän kortin voimassaolon yhdistää aiempaan Museokorttiin, sen viimeinen voimassaolopäivä siirtyy vuodella eteenpäin.

Museoiden käyttökulttuuri on muuttunut — jo 140 000 suomalaisen taskussa Museokortti

2,5 vuotias Museokortti on muuttanut museoiden käyttökulttuuria. Museoihin poiketaan nyt pienemmällä kynnyksellä ja entistä useammin. Kortin asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa, koska suomalaisten museoiden sisällöt ovat ensiluokkaisen upeita myös maailman mittakaavassa.

Museot tekivät viime vuonna kaikkien aikojen kävijäennätyksen. Kävijämäärä kasvoi vuonna 2016 viidenneksellä, eli noin miljoonalla 6,6 miljoonaan kävijään.

–On äärettömän hienoa huomata, että Museokortti on otettu näin innokkaasti vastaan. Museokäynneistä on tullut aivan uusi harrastus kaveriporukoillekin, Honkanen iloitsee.

Kansallisgallerian teettämästä tutkimuksesta (2017) käy ilmi, että peräti 71 prosenttia kaikista suomalaisista ja pääkaupunkiseudun asukkaista jopa 85 prosenttia on kuullut Museokortista. Pääkaupunkiseudun asukkaista 39 prosenttia ja kaikista suomalaisista 28 prosenttia kertoo harkitsevansa Museokortin hankkimista (KG 2017).

Joulutarjouksena Museokorttiin lisäkuukausi kaupan päälle

Joulutarjouksena Museokorttiin (64,90€) saa lisäkuukauden kaupan päälle (12+1=13kk). Voimassaolevan Museokortin uusiminen maksaa 59,90€. Tarjous koskee sekä itselle että lahjaksi ostettavia Museokortteja ja korttien uusimista ja on voimassa 31.12. 2017 asti

Ratkaise joulun lahjaongelmat helposti ja tue ekologisesti kestävämpää joulua. Anna perheenjäsenelle, ystävälle tai työtoverille fiksua tekemistä koko vuodeksi. Digitaalisen lahjan voi ajastaa haluamaansa ajankohtaan verkkokaupassamme.

Antoisaa joulun odotusta toivottaa,

Lehdistökuvia: https://museot.fi/medialle