Aino Health yhteistyöhön Attendo Terveyspalveluiden kanssa

Aino Health ja Attendo Terveyspalvelut ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen koskien Ainon työkykyjohtamisen toiminnanohjausjärjestelmää HealthManageria. Ainon HealthManagerin avulla Attendo laajentaa portfoliotaan työkykyjohtamisen järjestelmän osalta. Yhteistyö Attendo Terveyspalveluiden kanssa mahdollistaa Ainolle skaalautumisen ja kasvun kumppaniverkoston avulla. Yhteistyö alkaa huhtikuusta 2018 alkaen.

”Tämän yhteistyön avulla pystymme yhdessä parantamaan Attendon asiakkaiden tuottavuutta, sekä lisäämään henkilöstön sitoutumista. HealthManagerin avulla Attendo voi tarjota laajempaa palveluvalikoimaa asiakkailleen, joka tekee Attendosta entistä houkuttelevamman kumppanin. Yhteistyö Attendon kanssa on tärkeä osa partneristrategiaamme, joka mahdollistaa meille nopeamman liiketoiminnan skaalautumisen”, sanoo Aino Healthin Suomen maajohtaja Markku Pitkänen.

Pilvipalveluna toimiva HealthManager mahdollistaa työkykyjohtamisen kokonaisuuden hallinnan ja erilaisten toimenpiteiden vaikutusten seuraamisen. HealthManager kokoaa yhteen poissaolojen ja sidosryhmien hallinnan sekä organisaation sisäisen johtamisen ja tarjoaa mittarit ja työkalut keskeisten työkykyjohtamisen indikaattoreiden seuraamiseen. Järjestelmä auttaa henkilöstön työkykyisyyden varmistamisessa ja tuottavuuden parantamisessa.

”Yhteistyö on meille hieno mahdollisuus laajentaa palvelutarjontaamme työkykyjohtamisen järjestelmän osalta, jonka avulla voidaan digitalisoida työkykyjohtamisen prosesseja, kuten varhaisen tuen malli. Tämä tuo ehdottomasti organisaatioihin parempaa johtamista, läpinäkyvyyttä ja totta kai sairauspoissaolojen vähenemistä ja sitä kautta kustannussäästöjä. Näemme että tämän tyyppiselle järjestelmälle on kova tarve organisaatioissa, sanoo Attendo Terveyspalvelut Oy:n liiketoimintajohtaja Annu Voutilainen.

Markku Pitkänen, Maajohtaja Suomi, Aino Health
Puhelin: +358 40 838 1587
email: markku.pitkanen@ainohealth.com

Annu Voutilainen, liiketoimintajohtaja, Attendo terveyspalvelut
Puhelin: +358 43 8264362
email: annu.voutilainen@attendo.fi

Jyrki Eklund, toimitusjohtaja, Aino Health
Puhelin: +358 40 042 4221
Sähköposti: jyrki.eklund@ainohealth.com

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.