Aino Health yhteistyöhön Attendo Terveyspalveluiden kanssa

Aino Health ja Attendo Terveyspalvelut ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen koskien Ainon työkykyjohtamisen toiminnanohjausjärjestelmää HealthManageria. Ainon HealthManagerin avulla Attendo laajentaa portfoliotaan työkykyjohtamisen järjestelmän osalta. Yhteistyö Attendo Terveyspalveluiden kanssa mahdollistaa Ainolle skaalautumisen ja kasvun kumppaniverkoston avulla. Yhteistyö alkaa huhtikuusta 2018 alkaen.

”Tämän yhteistyön avulla pystymme yhdessä parantamaan Attendon asiakkaiden tuottavuutta, sekä lisäämään henkilöstön sitoutumista. HealthManagerin avulla Attendo voi tarjota laajempaa palveluvalikoimaa asiakkailleen, joka tekee Attendosta entistä houkuttelevamman kumppanin. Yhteistyö Attendon kanssa on tärkeä osa partneristrategiaamme, joka mahdollistaa meille nopeamman liiketoiminnan skaalautumisen”, sanoo Aino Healthin Suomen maajohtaja Markku Pitkänen.

Pilvipalveluna toimiva HealthManager mahdollistaa työkykyjohtamisen kokonaisuuden hallinnan ja erilaisten toimenpiteiden vaikutusten seuraamisen. HealthManager kokoaa yhteen poissaolojen ja sidosryhmien hallinnan sekä organisaation sisäisen johtamisen ja tarjoaa mittarit ja työkalut keskeisten työkykyjohtamisen indikaattoreiden seuraamiseen. Järjestelmä auttaa henkilöstön työkykyisyyden varmistamisessa ja tuottavuuden parantamisessa.

”Yhteistyö on meille hieno mahdollisuus laajentaa palvelutarjontaamme työkykyjohtamisen järjestelmän osalta, jonka avulla voidaan digitalisoida työkykyjohtamisen prosesseja, kuten varhaisen tuen malli. Tämä tuo ehdottomasti organisaatioihin parempaa johtamista, läpinäkyvyyttä ja totta kai sairauspoissaolojen vähenemistä ja sitä kautta kustannussäästöjä. Näemme että tämän tyyppiselle järjestelmälle on kova tarve organisaatioissa, sanoo Attendo Terveyspalvelut Oy:n liiketoimintajohtaja Annu Voutilainen.

Markku Pitkänen, Maajohtaja Suomi, Aino Health
Puhelin: +358 40 838 1587
email: markku.pitkanen@ainohealth.com

Annu Voutilainen, liiketoimintajohtaja, Attendo terveyspalvelut
Puhelin: +358 43 8264362
email: annu.voutilainen@attendo.fi

Jyrki Eklund, toimitusjohtaja, Aino Health
Puhelin: +358 40 042 4221
Sähköposti: jyrki.eklund@ainohealth.com

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Teemahoivakodissa lähihoitaja pääsee toteuttamaan taiteellista puoltaan10.8.2018 12:10Blogi

Anna-Mari Uskin lapsuutta ja nuoruutta väritti taiteellisuus. Taide on pysynyt tärkeässä roolissa myös aikuisiällä. - Isän puolelta kaikki piirtävät, mutta molemmat vanhempani ovat taiteellisesti lahjakkaita. Katselin 5-vuotiaana äitiä, tätiä ja mummoja neulomassa ja isää sukulaisineen piirtämässä. Päätin silloin, että minäkin haluan neuloa ja piirtää, sanoo Anna-Mari Uski. Siitä lähtien on Anna-Mari piirtänyt, maalannut ja tehnyt käsitöitä, mutta taide elättää vain harvan Suomessa, joten Anna-Marillakin on päivätyö, jonka hän nimeää toiseksi kutsumuksekseen. - Tykkään äiti-hahmona hoitaa ihmisiä. Minulla on ollut aina vähän hoivavietti. Saan hyvän mielen, kun kiitetään ja tiedän tehneeni työni hyvin, kertoo Uski. Pian kolme vuotta lähihoitajana vanhusten parissa työskennellyt Anna-Mari siirtyi Attendo Marsalkanhoviin Mikkeliin, kun kulttuuri- ja taidepainotteinen hoivakoti avattiin loppukeväästä. Teemakoti on ollut mieluisa työpaikka. - Meillä on rento ja yhteisöllinen ilmapiiri. Olem

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.