Aiotko piipahtaa pääkaupunkiseudulla? Vuorokausilippu kätevästi HSL-sovelluksesta

Suuntaatko pääkaupunkiseudulle kesällä? Helpoin ja kätevin matkalippusi on silloin 1-7 vuorokauden lippu, jonka saat ladattua uudesta HSL-sovelluksesta Android- tai iPhone-älypuhelimiin aikuisille ja lapsille. Lippu kelpaa kaikissa HSL:n liikennevälineissä HSL-alueella, myös Suomenlinnan lautalla. Lataa lippu puhelimeesi ennen kuin astut liikennevälineeseen.
Uudesta HSL-sovelluksesta voit ostaa matkaliput ja tarkistaa reitit ja aikataulut itseäsi kiinnostavilta alueilta. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Vuorokausiliput ovat eri hintaisia riippuen siitä, millä HSL-alueella liikut, joten tarkista matkustusalueesi ennen lipun ostamista. Matkustusaluetta ei voi vaihtaa jälkikäteen.

HSL-sovelluksesta löytyy matkalippujen lisäksi myös reittiopas, josta saat ajantasaiset tiedot reiteistä ja eri liikennevälineiden aikatauluista. Jos merkitset sovellukseen ne linjat, alueet tai aiheet, joista olet kiinnostunut, saat suoraan itsellesi kohdennettua liikennetietoa.

Sovelluksen kautta huomaat myös, missä päin kaupunkia on poikkeusjärjestelyitä esimerkiksi katutöiden tai liikennehäiriöiden takia. Näin voit varautua mahdollisiin viivästyksiin ja löydät toimivimmat reitit.

Jos puhelimestasi loppuu akku kesken matkan, ei hätää. Voit todistaa matkustusoikeutesi lipuntarkastajalle kertomalla matkapuhelinnumerosi. Varmistathan, että matkalippu on saapunut puhelimeen ennen kuin nouset liikennevälineeseen tai siirryt metron maksualueelle, joka on erotettu kortinlukijalaitteilla.

Ellei sinulla ole Android- tai iPhone-älypuhelinta, voit ostaa perinteisiä vuorokausilippuja kaikista HSL:n myynti- ja palvelupisteistä sekä automaateista. Myyntipaikat löytyvät osoitteesta hsl.fi/myyntipaikkahaku.

HSL-alueen lähijunissa ja raitiovaunuissa ei myydä enää matkalippuja.

HSL:n matkustusalueet:

sisäinen: Helsinki tai Espoo–Kauniainen tai Vantaa tai Kerava–Sipoo–Tuusula tai Kirkkonummi–Siuntio

seutu: Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kerava, Sipoo, Tuusula, Kirkkonummi ja Siuntio

lähiseutu 2: Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kerava, Sipoo, Tuusula, Kirkkonummi ja Siuntio

lähiseutu 3: Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kerava, Sipoo, Tuusula, Kirkkonummi, Siuntio

Satu Rönnqvist, 050 572 9490

Lataa
HSL-sovellus sisältää reittioppaan lisäksi mahdollisuuden ostaa kerta-, vuorokausi- tai 30 vrk matkalippuja mobiiliin.
Lataa