Äitienpäivänä ruusuja ja musiikkia kiskoilla

Jo perinteeksi muodostunut Ruusuratikka kiertää jälleen äitienpäivänä.

HSL:n matkalipuntarkastajat jakavat jälleen ruusuja äideille Ruusuratikassa äitienpäiväsunnuntaina 13.5.

Ratikka kiertää reittiä Töölön halli – Mannerheimintie keskustaan – Aleksanterinkatu – Kauppatori – Snellmaninkatu – Hakaniemi – Kallio – Urheilutalo – Ooppera – Runeberginkatu – Töölön halli. Lähdöt ovat Töölön hallilta tasatunnein klo 11.00, 12.00, 13.00 ja 14.00.

Ruusuratikan tunnistaa linjakilvestä Ruusuratikka/Rosenvagen ja kyytiin pääsee kaikilta pysäkeiltä. Ratikka pysähtyy joksikin aikaa Kauppatorille, jossa matkalipuntarkastajat jakavat äideille ruusuja.

Ruusuratikassa matkustajia ilahduttavat alttoviulisti Anette Uusitalo ja taikuri Lauri Tuhkanen.

Tänä vuonna musisoidaan äitienpäivänä myös metrossa. Umba-yhtye ilahduttaa matkustajia metrojunissa seuraavasti: klo 10.00 Matinkylästä Itäkeskukseen, klo 10.45 Itäkeskuksesta Matinkylään, klo 12.30 Matinkylästä Rautatientorille, klo 13.00 Rautatientorilta Matinkylään ja klo 13.30 Matinkylästä Itäkeskukseen. Samalla matkalla saa myös suun makeaksi, sillä jaossa on makeisia.

Minna Lehtovaara, markkinointisuunnittelija, puh. 050 381 9901

HSL:n hallituksen päätöksiä 11.9.201811.9.2018 12:48Tiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2017 arviointikertomuksen johdosta Hallitus antoi syysyhtymäkokoukselle lausunnon tarkastuslautakunnan vuotta 2017 koskevan arviointikertomuksen johdosta. Tarkastuslautakunnan keskeisimmät havainnot koskivat HSL:n strategian toteutumista, asiakastyytyväisyyskyselyjen johtopäätöksiä, talousarvion 2017 toteutumista, henkilöstöä ja talouden keskeisten tunnuslukujen tulkintaa ja seurantaa sekä LIJ-hanketta ja länsimetron viivästymistä. Tarkastuslautakunnan suositukset ja kehittämisehdotukset on otettu mahdollisuuksien mukaan huomioon vuoden 2018 toiminnassa ja ne huomioidaan lopullisen toiminta- ja taloussuunnitelman 2019-2021 laadinnassa. Hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee HSL:n hallituksen lausunnon tiedoksi. Linkki tarkastamattomaan pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018530-2 Sähköbussien latauspalvelun hankinta Hallitus päätti valita kokona