Äitienpäivänä ruusuja ja musiikkia kiskoilla

Jo perinteeksi muodostunut Ruusuratikka kiertää jälleen äitienpäivänä.

HSL:n matkalipuntarkastajat jakavat jälleen ruusuja äideille Ruusuratikassa äitienpäiväsunnuntaina 13.5.

Ratikka kiertää reittiä Töölön halli – Mannerheimintie keskustaan – Aleksanterinkatu – Kauppatori – Snellmaninkatu – Hakaniemi – Kallio – Urheilutalo – Ooppera – Runeberginkatu – Töölön halli. Lähdöt ovat Töölön hallilta tasatunnein klo 11.00, 12.00, 13.00 ja 14.00.

Ruusuratikan tunnistaa linjakilvestä Ruusuratikka/Rosenvagen ja kyytiin pääsee kaikilta pysäkeiltä. Ratikka pysähtyy joksikin aikaa Kauppatorille, jossa matkalipuntarkastajat jakavat äideille ruusuja.

Ruusuratikassa matkustajia ilahduttavat alttoviulisti Anette Uusitalo ja taikuri Lauri Tuhkanen.

Tänä vuonna musisoidaan äitienpäivänä myös metrossa. Umba-yhtye ilahduttaa matkustajia metrojunissa seuraavasti: klo 10.00 Matinkylästä Itäkeskukseen, klo 10.45 Itäkeskuksesta Matinkylään, klo 12.30 Matinkylästä Rautatientorille, klo 13.00 Rautatientorilta Matinkylään ja klo 13.30 Matinkylästä Itäkeskukseen. Samalla matkalla saa myös suun makeaksi, sillä jaossa on makeisia.

Minna Lehtovaara, markkinointisuunnittelija, puh. 050 381 9901

HSL:n hallituksen päätöksiä 30.10.201830.10.2018 15:45Tiedote

Talousarvion 2018 muuttaminen joukkoliikenteen infrakustannusten osalta Hallitus päätti ehdottaa yhtymäkokoukselle, että se hyväksyy joukkoliikenteen infralaskutukseen tehdyn muutoksen siten, että infrakustannukset HSL:n muutetussa talousarviossa 2018 ovat yhteensä 141 230 934 euroa. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018558-2 Matkalippujen hinnat, alennusperusteet ja muut maksut vuonna 2019 Hallitus päätti vyöhyketariffin mukaisista matkalippujen hinnoista vyöhykemalliin siirryttäessä, opiskelija-alennuksesta, koululaislipuista, kertalippujen vaihtoajoista ja palvelupistemaksuista. Hallitus päätti myös esittää liikenne- ja viestintäministeriölle, että HSL-alueen joukkoliikenteen tarkastusmaksu nousee 100 euroon vyöhykeuudistuksen yhteydessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018558-3 Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän t

Liikenteen hiilidioksidipäästöt leikataan puoleen, ihmisten ja tavaroiden liikkumista helpotetaan 2,4 miljardin investoinneilla ja uusia asuntoja rakennetaan 16 500 vuosittain30.10.2018 14:32Tiedote

Helsingin seudusta tehdään vähäpäästöinen, houkutteleva, hyvinvoiva ja elinvoimainen. Seudulla asuu vuonna 2050 kaksi miljoonaa ihmistä. Työpaikkoja on yli miljoona. Seudun elinvoimaisesta kasvusta huolimatta liikenteen kasvihuonekaasupäästöt leikataan seudulla puoleen vuoden 2005 tasosta 2030 mennessä. Koko seudun yhteistyönä tehty maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL 2019 -suunnitelma osoittaa, miten Helsingin seudun kunnat ja valtio toteuttavat nämä asettamansa tavoitteet 12 vuodessa. HSL:n hallitus lähetti suunnitelman luonnoksen omalta osaltaan lausuntokierrokselle tänään tiistaina.