Äitiyspakkauksen uusi kirja vahvistaa vanhemman ja lapsen kiintymyssuhdetta

Vuoden 2017 Kelan äitiyspakkaus on julkistettu tänään. Äitiyspakkauksen lastenkirja on tänä vuonna Oppi&ilon Lystileikit vauvan kanssa / Lek och skoj med babyn. Kirjan loruleikit tuovat iloa ja ideoita yhdessäoloon, vahvistaen vanhemman ja vastasyntyneen kiintymyssuhdetta.

Ensimmäiset kuukaudet ovat vauvan ja vanhemman molemminpuolisen tutustumisen aikaa. Lystileikit vauvan kanssa -kirjan lorut ja leikit tukevat varhaista vuorovaikutusta ja kiintymyssuhteen muodostumista, jotka ovat tärkeä perusta lapsen kehitykselle. Lorujen kuuntelu, sylittely ja yhdessä leikkiminen kehittävät vauvan aisteja monipuolisesti, edistävät puhumaan oppimista ja motoriikan kehitystä. Ja ennen kaikkea tuovat iloa vauva-arkeen.

”Erittäin laadukas tuote, hauskoja ja innostavia loruleikkejä käytettäväksi jo pienen vauvan kanssa ja hyvät ohjeet vanhemmalle”, perusteli Kelan valintaraati uuden äitiyspakkauskirjan valintaa.

Lystileikit vauvan kanssa -kirjan lorut ovat kirjallisuuden dosentti Pirjo Suvilehdon käsialaa. Hän opettaa sanataidetta, draamaa ja lapsen kielenkehitystä Oulun yliopistossa. Raikkaan kuvituksen ja ilmeikkäät vauvat on luonut graafikko Mikko Hiltunen.

Vuoden 2017 äitiyspakkauksen koko sisältö:

Maarit Vaarnas
tuottaja
s-posti: maarit.vaarnas@sanomapro.fi

Oppi&ilo on monipuolinen, tietoja ja taitoja kehittävä tuotesarja 0-12-vuotiaille lapsille. Iloisen oppimisen ammattilaiset ovat luoneet Oppi&ilo-sarjan, jotta lapset saisivat loistaa! Tuotesarjaa myyvät kirjakaupat, tavaratalot ja marketit kautta maan sekä Oppi&ilo-verkkokauppa. www.oppijailo.fi

Sanoma Pro Oy on johtava oppimisen ja opetuksen ratkaisujen tarjoaja Suomessa ja edelläkävijä digitaalisten opetusratkaisujen kehittäjänä. Liiketoiminta koostuu oppimateriaaleista sekä Oppi&ilo-tuoteperheestä. Sanoma Pro Oy kuuluu Sanoma-konsernin Sanoma Learning -liiketoimintaryhmään.