Aitoja makuja, hyviä tekoja

Kanresta Oy juhlistaa 100-vuotiasta Suomea yhdessä Suomen Kansanterveysyhdistyksen jäsenjärjestöjen kanssa!

Kanresta Oy on Suomen Kansanterveysyhdistyksen omistama ravintolayhtiö, joka toimii valtakunnallisesti kokous- ja tapahtumataloissa sekä tarjoten kahvila- ja henkilöstöravintolapalveluita. Kanrestan tuotoilla tuetaan Kansanterveysyhdistyksen jäsenjärjestöjä - Lastentautien tutkimussäätiötä, Suomen Mielenterveysseuraa, Suomen Sydänliittoa ja Vanhustyön keskusliittoa.

Osana Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö ELO:n Suomi 100 -juhlavuoden hankkeeseen kuuluvaa Syödään yhdessä –teemaa Kanrestan toimipaikoissa halutaan tutustua jäsenjärjestöjen tekemään hyvään työhön kutsumalla yhteisen pöydän ääreen tekijöitä ja kokijoita näistä järjestöistä – syömmehän me suomalaiset tutkimusten mukaan varsin harvoin yhdessä!

- Meille ravintola-alan ammattilaisille ajatus siitä, että suomalaiset todellakin syövät yhdessä harvemmin kuin missään muussa OECD-maassa, on yllättävä tieto, kun työssämme näemme ihmisten syövän päivittäin yhdessä. Suuri juhlavuosi ja siihen liittyvä yhdessä syömisen teema olikin meille luonteva tapa lähteä mukaan juhlistamaan satavuotiasta Suomea, kertoo Kanrestan tempauksen koordinoinnista vastaava Finlandia-ravintolan myynti- ja markkinointipäällikkö Hanna-Leena Linnamäki.

Syyskuun ensimmäisellä viikolla Kanrestan ravintoloissa ja kahviloissa ympäri Suomea syödään yhdessä. Tampere-Pirkkalan lentoaseman kahviloissa kutsu päätettiin kohdistaa Suomen Sydänliitto ry:hyn kuuluvan Pirkanmaan Sydänlapset ry:n toimintaan, ja osaksi jäsenille kohdistettavaa virkistystoimintaa

- Lentoasemalla tapahtuu paljon erilaista lapsia ja nuoria kiinnostavaa toimintaa, ja kaikki lentoaseman toimijat lähtivät innolla mukaan miettimään ohjelmaa, kertoo lentoaseman kahviloiden toiminnasta vastaava ravintolapäällikkö Karin Paturi.

Tiistai-iltapäivänä 5.9. lentoasemalla on odotettavissa riemukasta tunnelmaa, kun kutsuvierailla on mahdollisuus päästä niin paloautojen kuin ”mustamaijojen” kyytiin. Tutustumaan pääsee myös tullin koiriin, lentoasemalle olennaisesti kuuluvaa lentokoneiden ihastelua unohtamatta.

- Päivämme huipentuu teeman mukaisesti yhdessä syömiseen, kun koko porukalla istutaan alas nauttimaan muumikakusta, Tampereelle sopivan teeman mukaisesti tietenkin! Koko henkilökunnan ja kaikkien mukana olevien toimijoiden kanssa odotamme päivää jo innolla, ja toivomme saavamme paikalle ison joukon vieraita, tiivistää Paturi odottavat tunnelmat.

Muita hyvän mielen tapahtumia mm.

-  Finlandia-ravintola, Finlandia-talo ja Kaartin soittokunnan varusmiesbändi, ruokailu ja elävää musiikkia Suomen Mielenterveysseura ry:n vapaaehtoistyöntekijöille 4.9.

- Café Einstein ja Tiedekeskus Heureka, ruokailu ja Pandat-planetaarioelokuva Vantaan Sydän ry:n aktiiveille ja heidän lapsenlapsilleen 7.9.

- Kuopion Musiikkikeskuksen ravintola ja Kuopion Musiikkikeskus, kutsuvierastilaisuuden lisäksi kaikille avoin Syödään yhdessä –lounas 7.9.

- Kansallismuseon ravintola ja Kansallismuseo, ruokailu ja opastettu museokierros Vanhustyön keskusliiton Senioritoiminnan ryhmäläisille 8.9.

Finlandia-ravintolan myynti- ja markkinointipäällikkö
Hanna-Leena Linnamäki
hanna-leena.linnamaki@finlandiatalo.fi
puh 050 518 7117.

Ostolaskut, PL 70029
01051 LASKUT

Kanresta Oy on Suomen johtava kulttuurilaitosten ravintolapalvelujen tuottaja. Valtakunnallisesti toimiva yritys tarjoaa asiakkailleen myös monipuolisia kahvila- ja henkilöstöravintolapalveluja kahdeksalla eri paikkakunnalla. Ravintoloita on yhteensä 19. Vuonna 1994 perustettu Kanresta on kokonaan Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n omistama tytäryhtiö. Yhdistys jakaa ravintolapalvelujen tuottoja vuosittain Lastentautien tutkimussäätiölle, Suomen Mielenterveysseura ry:lle, Suomen Sydänliitto ry:lle sekä Vanhustyön keskusliitto ry:lle.