Akaan laboratorio aukeaa Akaan uudessa hyvinvointikeskuksessa elokuussa

Fimlabin toimipisteverkosto uudistuu jälleen, kun Akaan laboratorio aukeaa Akaan uudessa hyvinvointikeskuksessa maanantaina 2.8.2021.

– Saamme käyttöömme laboratoriotoimintaan suunnitellut, modernit tilat, joissa pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Fimlabin palvelukonseptin mukaisesti tilojen selkeyteen, viihtyvyyteen ja toimivuuteen on kiinnitetty paljon huomiota, kertoo aluejohtaja Anna-Maija Haapala.

Toijalan laboratorio palvelee asiakkaita perjantaihin 30.7. asti. Viialan ja Kylmäkosken laboratoriot on jo suljettu. Toimintamme Urjalassa säilyy ennallaan.

Tulossa myös Nopsa-pikapalvelu

Akaan laboratoriossa asiakkaita palvellaan neljässä näytteenottohuoneessa, joista yksi on EKG-huone ja yksi on varusteltu gynekologiseen näytteenottoon. Asiakkaita palvellaan ajanvarauksella. Päivystysasiakkaita palvellaan myös vuoronumerolla. Päivystysasiakkaiden lisäksi vuoronumerolla palvellaan kotona otettujen näytteiden tuojia ja näyteastioita noutavia asiakkaita.

Maanantaista 30.8. alkaen asiakkaita palvellaan lisäksi kolmella Nopsa-pikapalvelupisteellä.

– Nopsa-pikapalvelupisteellä voi asioida voimassa olevan lähetteen kanssa sujuvasti ilman ajanvarausta. Nopsa-pisteet on tarkoitettu verinäytteiden ottoon aikuisille tai nuorille, Haapala luonnehtii.

Akaan laboratoriossa ajanvarausajalle ja vuoronumerojonoon ilmoittaudutaan itseilmoittautumisautomaatilla joko viivakoodillisella henkilökortilla, henkilötunnuksella tai ajanvarauksen yhteydessä saadulla varausavaimella. Nopsa-palvelussa asioivien ei tarvitse ilmoittautua.

Akaan laboratorio palvelee asiakkaita 2.8.2021 alkaen arkisin ma–pe klo 7.30–15 osoitteessa Torkontie 2.

Aluejohtaja Anna-Maija Haapala, Fimlab Laboratoriot Oy.
p. 050 369 4446, anna-maija.haapala@fimlab.fi

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen, Kanta-Hämeen ja Vaasan sairaanhoitopiirin kuntayhtymät ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 100 laboratorioalan ammattilaista.