Akavan Erityisalojen jäsenjärjestöt Skilla ja Liiketalouden Liitto LTA yhdistyvät

Hallinnon ja liiketalouden korkeakoulutettuja edustavat Skilla ry ja Liiketalouden Liitto LTA ry yhdistyvät 1.1.2024. Yhdistys jatkaa Skilla-nimellä. Fuusioituvat liitot ovat kumpikin Akavan Erityisalojen jäsenjärjestöjä.

Skilla ja LTA yhdistävät voimansa Skillan brändin alle. Yhdistys ottaa käyttöönsä sloganin "Osaajia tarvitaan aina".

Akavan Erityisalojen jäsenjärjestöt Skilla ry ja Liiketalouden liitto LTA ry yhdistyvät 1.1.2024. Fuusioituva yhdistys on nimeltään Skilla ry.

Fuusiosta syntyvä noin 2 600 jäsenen yhdistys edustaa hallinnon ja liiketalouden korkeakoulutettuja esihenkilöitä ja asiantuntijoita. Jäsenet työskentelevät monipuolisissa tehtävissä yrityksissä, järjestöissä ja julkisella sektorilla.

- Me Skillassa toivotamme uudet jäsenet tervetulleeksi laajentamaan kollegaverkostoamme ja luomaan uutta, yhteistä Skillaa. Fuusio vahvistaa asemaamme ammattijärjestökentällä osana Akavan Erityisaloja. Saamme uutta voimaa jäsenkasvuun. Fuusio mahdollistaa myös lisää henkilökohtaista palvelua Skillan uusille jäsenille, iloitsee Skillan puheenjohtaja Virpi Rouhiainen.

Aloitteen yhdistymisestä teki Liiketalouden Liitto LTA ry.

- Olemme käsitelleet yhdistyksemme tulevaisuutta laajasti yhteisissä tilaisuuksissamme ja tulleet siihen tulokseen, että yhdistyminen samanhenkisen yhdistyksen kanssa on viisasta. Yhdistymisen myötä voimme tarjota jäsenillemme isommat hartiat toimintaan, vaikuttamiseen sekä jäsenpalveluihin, kertoo Liiketalouden Liiton hallituksen puheenjohtaja Ritva Kyynäräinen.

- Yhdistymiskumppaniksi valikoitui Skilla ry, joka myös on Akavan Erityisalojen jäsenyhdistys. Meille oli tärkeää, että Skillan arvomaailma on hyvin lähellä omaamme. Kummankin jäsenet ovat myös liiketalouden tutkinnon suorittaneita ja monipuolisissa liiketalouden tehtävissä toimivia, Kyynäräinen kertoo.

Molempien yhdistysten jäsenet hyväksyivät fuusion huhtikuun lopussa pidetyissä kokouksissa. Yhteinen yhdistys jatkaa 1.1.2024 Skillan brändillä. Skilla ottaa perintönä käyttöön LTA:n pitkäaikaisen sloganin "Osaajia tarvitaan aina".

Kattojärjestö Akavan Erityisalat on tyytyväinen jäsenjärjestöjensä Skillan ja LTA:n ratkaisuun.

- Pidämme hyvänä, että sama toimialaa edustavat jäsenyhdistyksemme löytävät toisensa. Näin ne pystyvät tehokkaammin kehittämään toimintaansa ja saavat paremmat resurssit jäsenten palveluun ja ammatilliseen edunvalvontaan, sanoo toiminnanjohtaja Salla Luomanmäki Akavan Erityisaloista.

Lisätiedot:

Skilla ry:n puheenjohtaja Virpi Rouhiainen, virpi.rouhiainen@skillary.fi, p. 050 328 4592

Liiketalouden Liitto LTA ry:n puheenjohtaja Ritva Kyynäräinen, ritva.kyynarainen@liiketaloudenliitto.fi, p. 040 580 4044

Akavan Erityisalojen toiminnanjohtaja Salla Luomanmäki, salla.luomanmaki@akavanerityisalat.fi, p. 040 700 7800

Anna Joutsenniemi, viestintäpäällikkö, Akavan Erityisalat, puh. 040 525 8582