Aki Wahlman alkaa tehdä ruokakuvauksia ja pitää kokkikoulua Turun Logomossa

Turun Logomossa aletaan tehdä ruokakuvauksia ja pitää kokkikouluja. Logomon LO-osaan on vastikään valmistunut moderni keittiötila, jossa turkulainen elintarvikealan konsultointiyritys Foody Allen on tehnyt jo kuvauksia useille suomalaisille elintarvikealan yrityksille. Kokkikoulu aloittaa toimintansa kevään aikana.

Toimintaa Logomossa pyörittää Foody Allenin omistava kokki Aki Wahlman.

-Logomo on luova ympäristö, johon on hauska tuoda ruokakulttuuria, sanoo Aki Wahlman.

Logomon keittiössä tehdään sekä valokuvauksia että videoklippejä elintarvikeyritysten tarpeisiin.

Kevään aikana tilassa aletaan kuvata uutta televisio-ohjelmaa nimeltä Hei, me leivotaan. Siinä julkisuuden henkilöt  leipovat yhdessä Suomen kokkimaajoukkueen kondiittori Veli-Matti Ahvenharjun kanssa.

Kokkikoulun Wahlman aloittaa myös kevään aikana. Opettajina toimivat ovat johtavat suomalaiskokit ja muut asiantuntijat. Esimerkiksi Antti Vahtera pitää skandinaavista kokkikoulua, Hans Välimäki opettaa illallisten saloihin ja Betty Forsman tekemään susheja.

Tavoitteena on pitää niin kymmenen ruokalajin illallisiin tähtääviä illanviettoja kuin myös kymmenen euron kokkikouluja.

-Kokkikoulut ovat perinteisesti olleet yritysten harrastus asiakkailleen tarjoama etuoikeus. Kymmenen euron kokkikoulussa kaikilla on mahdollisuus oppia tekemään vaikka hyviä lihapullia tai hyvää pastakastiketta, Wahlman sanoo.

Wahlman haluaa kokkikoulullaan edistää erityisesti suomalaista ruokakulttuuria. Kysyntä on jo nyt kova.

-Turussa on todella paljon erinomaisia ja menestyviä ravintoloita. Turkulaiset osaavat vaatia niiltä paljon, ja haluavat tehdä itsekin parempaa ruokaa.

Yhteistyö Logomon kanssa antaa Wahlmanille mahdollisuudet kiinnostaviin yhdistelmiin. Tulevaisuudessa kokkikoulussa tehdään ennen konserttia illallinen Logomon artistin kotipaikan tai teeman mukaan, ja keikan jälkeen tähti voi tulla mukaan illallisille.

-Jos Elvis eläisi, illallinen olisi Las Vegas -teemainen, ja illan kruunaisi Elviksen vierailu, Wahlman nauraa.

Lisätiedot:

Foody Allen Oy
Aki Wahlman
kokki
aki@foodyallen.fi

Logomo

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii vanhassa VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Konserttien lisäksi Logomossa järjestetään kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Vuonna 2023 Logomossa järjestettiin yli tuhat tilaisuutta ja talon kävijämäärä oli yhteensä yli 300 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 90 yrityksessä. Logomolle on myönnetty Suomen luonnonsuojeluliiton Ekokompassi-ympäristösertifikaatti vastuullisesta toiminnastaan.