Celltech Solutions Oy

Akkuteknologiayritys Celltech Solutions Oy ostaa laserhitsauspioneeri Veldon ajoneuvoteollisuuteen keskittyneen liiketoiminnan

Suomen johtava akkujärjestelmien valmistaja Celltech vahvistaa tuotantoaan ostamalla tamperelaisen tarkkuuslaserhitsaukseen keskittyneen Veldo Oy:n ajoneuvoteollisuuteen keskittyneet toiminnot. Kaupassa Veldo Oy:n tuotantokalusto siirtyy tältä osin Tampereella toimivan Celltech Solutions Oy:n omistukseen ja liiketoimintaan liittyvä asiantuntija Celltechin palvelukseen. Veldo Oy:n omistus säilyy yrityksen nykyisillä omistajilla.

Veldo Oy kehittää, kaupallistaa ja markkinoi uusinta laserteknologiaa, jolla yhdistetään laser, robottiskanneri ja konenäkö yhdeksi kokonaisuudeksi. Näillä järjestelmillä pystytään vastaamaan mm. litiumioniakkujen hitsauksen vaatimuksiin.

Veldon perustaja ja omistaja Martti Salo näkee kaupan askeleena eteenpäin molemmilla yhtiöillä.

– Myymisen taustalla oli viime vuosien aikana läheinen ja kasvanut yhteistyö Celltechin kanssa ja kauppa on sille luonnollinen jatkumo. Veldo tulee jatkamaan laserhitsaukseen liittyvää toimintaa muilla liiketoiminta-alueilla kuten lääkelaiteteollisuudessa, Salo toteaa.

Celltech Solutions Oy:n toimitusjohtaja Kim Nikitin iloitsee resurssien ja osaamisen kasvamisesta.

– Monivuotisen yhteistyön myötä olemme kehittäneet uusia valmistusmenetelmiä, jotka ovat merkittävästi lisänneet meidän teknistä ja kaupallista kilpailukykyä teollisten akkujärjestelmien valmistajana. Nyt tehdyllä kaupalla varmistamme tuotantokapasiteettimme kasvattamisen sekä tärkeän teknisen osaamisen säilymisen organisaatiossamme, Nikitin kertoo.

– Uusiin tiloihin siirtymisen ja hankitun laitteiston myötä saimme keskitettyä koko tuotannon ja tuotekehityksen osaamisen saman katon alle. Laitteiston kehitystä jatketaan niin tuotantokapasiteetin kuin uusien akkujärjestelmien vaatimusten täyttämiseksi ja innovaatioiden mahdollistamiseksi, Nikitin jatkaa.

Celltech Solutions Oy
Postitorvenkatu 6
33840 TAMPERE

Celltech Solutions Oy suunnittelee ja valmistaa akkujärjestelmiä teollisuuden vastuulliseen sähköistämiseen. Yhdessä sisaryritystensä kanssa Celltech Group on akkualan yksi suurimmista toimijoista Euroopassa. Celltech Group on osa ruotsalaista Addtech AB -konsernia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Celltech Solutions Oy