Bermanto Oy

Alansa suurin urakoitsija jatkaa kasvuaan

30.6.2017 09:15 | Bermanto Oy

Betonilattiaurakoitsijat Bermanto Oy ja Etelä-Suomen Imubetoni Oy yhdistyvät. Sopimus allekirjoitettiin tiistaina 27.6.2017 Vantaalla. Suomen suurimman betonilattiaurakoitsijan vuotuinen liikevaihto nousee yli 20 miljoonaan euroon ja henkilöstön määrä sataan.

Etelä-Suomen Imubetonin yhdistyminen vahvistaa Bermantoa entisestään ja tuo mukanaan uuden toimialan; betonin pumppauksen. Yhdistyvällä yhtiöllä on nyt uusi ja monipuolinen kalusto sekä pumppaukseen että lattiaurakointiin. Tämän järjestelyn jälkeen Bermanto Oy:n suurimmat osakkeenomistajat ovat Max Vuorio ja Harri Aalto.

- Lähdin mukaan tähän joukkueeseen, sillä leveämmät hartiat on etu sekä työntekijöille että asiakkaille. Enemmän työtä ja lisää kasvua, siihen haluan sitoutua, painottaa Max Vuorio.

- Kummankin yhtiön tilauskanta on entisestään vahva emmekä syö toistemme töitä, sillä Bermanto on ollut vahvoilla Kehä III:n ulkopuolella ja Etelä-Suomen Imubetoni sen sisäpuolella, mainitsee toimitusjohtaja Ari Simola.

- Yhdistyminen vahvistaa meidän betonilattiaosaamistamme ja parantaa kasvumahdollisuuksiamme, vahvistaa hallituksen puheenjohtaja Juha Hetemäki.

Bermanto Oy perustettiin 4.5.2016 kun suomalaiset perheyhtiöt Lattia-Miredex Oy, Piimat Oy, ja Dyny Oy yhdistyivät. Samalla ostettiin Betomix Oy:n lattialiiketoiminta. Yrittäjähenkinen yhtiö toimii valtakunnallisesti ja sillä on kolme toimipistettä; Lahti, Vantaa ja Ylöjärvi. Innovatiivinen “kaikki yhden katon alta” -liikeidea on ainutlaatuinen Suomessa. Bermanto®360-palvelukonsepti pitää sisällään betonilattian suunnittelun, materiaalit, urakoinnin, pintakäsittelyt ja huollon.

Ari Simola
ari.simola@bermanto.fi