Alepa Kallio uudistui – myymälään esteetön kulkureitti ja odotettu salaattibaari

Helsingin Cástreninkadulla sijaitseva Alepa Kallio avaa ovensa uudistettuna torstaina 9.6. klo 10. Laajamittaisessa uudistusprojektissa alueen nopeimpaan lähikauppaan luotiin esteetön kulkureitti, myymälämiljöö päivitettiin ja myymälän palveluita täydennettiin muun muassa paljon toivotulla salaattibaarilla. Lisäksi Alepa Kallion energiatehokkuutta parannettiin huomattavasti uusimalla kaikki kylmäkalusteet.

Maaliskuussa 2022 käynnistyneessä, noin kolmen kuukauden pituisessa myymäläuudistusprojektissa Alepa Kallio päivitettiin pinnoiltaan ja kalusteiltaan uuden Alepa-konseptin mukaiseksi. Suurimpana muutoksena uudistusprojektissa onnistuttiin vastaamaan asiakkaiden toiveeseen myymälän esteettömyydestä. Tilaan saatiin luotua esteetön kulkureitti siirtämällä myymälän sisäänkäynti katutasoon noin kaksikymmentä metriä vasemmalle aikaisemmasta sisäänkäynnistä, vaihtamalla myymälän kiertosuuntaa ja muuttamalla pohjaratkaisua tilavammaksi.

Myymäläuudistuksen yhteydessä Alepa Kallion valikoimaa räätälöitiin entistä paremmin alueen kysyntää vastaavaksi.

- Olemme päivittäneet valikoimamme painotuksia saamiemme asiakaspalautteiden pohjalta ja kasvattaneet esimerkiksi kylmässä olevien juomien sekä nopean syömisen valikoimaa. Palveluiden osalta uutuutena myymäläämme on tuotu paljon toivottu salaattibaari, josta voi näppärästi koota mieleisensä salaattiannoksen mukaan. Valikoimamme kehittäminen jatkuu edelleen ja otammekin ilomielin lisää Korttelitoiveita vastaan, Alepa Kallion myymäläpäällikkö Ano Junkkarinen kertoo.

Uudistusprojektin yhteydessä myymälän energiatehokkuutta parannettiin merkittävästi uusimalla kaikki kylmäkalusteet sekä vaihtamalla niiden kylmäaineeksi ympäristöystävällisemmän hiilidioksidin. Muutosten myötä myymälän energiankulutuksen arvioidaan pienentyvän noin 30 prosenttia aikaisemmasta.

Uudistettu Alepa Kallion myymälä palvelee asiakkaita tutulla henkilökunnalla, parannellulla valikoimalla ja laajoilla aukioloajoilla jälleen torstaista 9. kesäkuuta klo 10 alkaen.

Alepa Kallio

• Osoite: Cástreninkatu 9–11, 00530 Helsinki
  • Uudistettu myymälä avataan torstaina 9.6.2022 klo 10
  • Aukioloajat: ma-la 06.30–23.00, su 09.00–23.00
  • www.alepa.fi
  • alepakorttelitoive.fi

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 500 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

Nopea suurteholataus onnistuu nyt myös Helsingin keskustassa – ABC-latausverkosto laajenee voimakkaasti pääkaupunkiseudulla29.6.2022 09:17:00 EEST | Tiedote

Sähkö- ja hybridiautojen latauspistetarjonta kasvaa voimakkaasti HOK-Elannon toimialueella vuoden 2022 aikana. Jo kesäkuun lopussa Helsingin keskustassa päästään nauttimaan parannetusta latauspisteinfrasta, kun auton voi jatkossa ladata uudella Bulevardin S-marketin yhteydessä sijaitsevalla ABC-latausasemalla. Autoilijoiden käytössä kyseisellä latausasemalla on yhteensä kuusi suurteholatauspistettä, joissa lataus onnistuu nopeimmillaan minuuteissa, sekä kaksi AC-peruslatauspistettä.

HOK-Elanto toimitti viime vuonna lähes miljoona ruoan verkkokauppatilausta – näillä alueilla verkkokauppa vetää eniten21.6.2022 07:09:00 EEST | Tiedote

Ruoan verkkokauppa on ollut vahvassa kasvussa jo yli kahden vuoden ajan. Vuonna 2021 HOK-Elannon asiakkaat tekivät lähes miljoona ruoan verkkokaupan tilausta ja myynti harppasi 53 prosenttia edellisvuodesta siivittäen HOK-Elannon ruoan verkkokaupan markkinajohtajaksi alueellaan. Tarkempi katsaus HOK-Elannon myyntidataan osoittaa, että ruoan verkkokaupan käyttö korostuu etenkin pientalovaltaisilla alueilla ja lapsiperheiden keskuudessa.