Alepa Vallila suljetaan remontin ajaksi – uudistunut myymälä avataan 10.9.2021

Alepa Vallilan viimeinen aukiolopäivä ennen laajaa myymäläremonttia on lauantai 31.7.2021. Myymälä uudistetaan lattiasta kattoon reilun kuukauden mittaisessa remontissa.

Alepa Vallilan viimeinen aukiolopäivä ennen remonttia on lauantai 31.7.

- Myymäläuudistuksen myötä Alepa Vallilan myymäläpohja selkeytyy, ja tila saadaan muokattua entistä avarammaksi. Uusi pohjaratkaisu ja pikakassat tulevat myös nopeuttamaan asiointia, Alepa Vallilan myymäläpäällikkö Oona Tuononen kertoo.

Tuonosen mukaan remontti on odotettu asiakkaiden ja henkilökunnan keskuudessa, ja uskoo lopputuloksen nostavan Alepan uudelle tasolle. Alepan valikoimatyössä asiakkaiden Korttelitoiveet ovat avainasemassa, ja Vallilassa hyvä yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa.

- Meillä on jo tällä hetkellä erinomainen asiakkaiden toiveiden mukaan räätälöity valikoima, ja kun siihen summataan täysin uusi myymälä voin todeta, että meiltä löytyy syyskuussa alueen upein kauppa, Tuononen iloitsee.

Kylmälaiteuudistukset tukemassa kunnianhimoisia ilmastotavoitteita

Näkyvän miljööuudistuksen lisäksi myös myymälän kylmälaitteet ja -laitos vaihdetaan uusiin. Hiilidioksidia kylmäaineena käyttävä kylmälaitos on entistä energiatehokkaampi, ja samalla myös ympäristöystävällisempi. Kylmälaitteiden tuottama lämpö saadaan hyödynnettyä myymälän lämmityksessä, ja kylmäainevuotojen aiheuttamien päästöjen määrä tippuu.

Kylmäainevuotojen aiheuttamien päästöjen osuus HOK-Elannon kokonaispäästöistä oli vuonna 2020 lähes 70 %. Tähän mennessä kylmälaitosten kylmäaineista on vaihdettu yli puoleen myymäläverkostosta ja sen myötä voidaan laskea saavutetun 7000 -kertainen päästövähennys.

Laaja myymäläverkosto ja ruoan verkkokauppa apuna uudistuksen ajan

Alepa Vallilaa lähimmät myymälät ovat Alepa Hämeentie (Hämeentie 25, avoinna 24/7), Alepa Sturenkatu 27 (avoinna 24/7) ja Alepa Sturenkatu 40 (ma-la 6.30-23, su 9-23).

Ostokset voi tilata myös kotiovelle kannettuna Alepan verkkokaupasta. Kotiinkuljetuksen hinta on edullisimmillaan 5,90€.

Alepa Vallila

Mäkelänkatu 11, 00550 Helsinki

Myymälän viimeinen aukiolopäivä on lauantai 31.7., avajaisia juhlitaan torstaina 10.9.

www.alepa.fi

www.alepakorttelitoive.fi

Oona TuononenmyymäläpäällikköAlepa Vallila

Puh:010 76 69160

Alepa Vallilan viimeinen aukiolopäivä ennen remonttia on lauantai 31.7.

Pidä huolta -kampanja haastaa pitämään huolta nuoresta mielestä – HOK-Elannolta 100 000 euroa nuorten mielenterveystyöhön21.9.2021 09:05:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Pääkaupunkiseudulla avun saanti on ruuhkautunut jo ennestään kuormittuneissa nuorten mielenterveyspalveluissa. HOK-Elanto liittyy 100 000 euron lahjoituksella Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteiseen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteeseen, jonka avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin.

Maailman suurin etäTET marraskuussa - HOK-Elanto vahvasti esillä kaupan alan päivässä15.9.2021 11:03:12 EEST | Tiedote

Talous ja nuoret TAT järjestää marraskuussa yhdessä viiden toimialan kanssa Maailman suurimman etäTET-viikon. Mukana ovat Finanssiala, Kemianteollisuus, Teknologiateollisuus, Palvelualojen työnantajat Palta sekä Kaupan liitto. Kokonaan etäyhteyksien avulla toteutettava TET-jakso antaa tulevaisuuden tekijöille, nuorille, työelämäkokemuksia ja auttaa tunnistamaan omia vahvuuksia.

Hävikki-battle on ruoanlaiton luovuusharjoitus koululaisille -   HOK-Elanto mukana tukemassa ruokakasvatusta 13.9.2021 13:21:48 EEST | Tiedote

Hävikki-battlessa koulujen kotitalousryhmien oppilaat valmistavat muun muassa kauppojen hävikistä kahden ruokalajin aterioita ja osallistuvat halutessaan Instagram-kuvakisaan. Oppilaat perehtyvät samalla ruokahävikkitietouteen ja keskustelevat siitä, miten hävikkiä voi vähentää kotona. Haaste oettaa hyödyntämään sattumanvaraisia raaka-aineita ja ottamaan vapauksia reseptiikasta.