Alepa Vallilasta alueen upein kauppa - ”Remontti nosti meidät uudelle tasolle”

Alepa Vallilan kuukauden millainen remontti valmistui torstaina 9.9., ja uudistettu myymälä avataan perjantaina 10.9.2021 klo 10. Myymäläpäällikkö Oona Tuononen kertoo, että naapuruston palvelevan lähikaupan henkilökunta odottaa innolla remonttiavausta.

- Myymäläuudistuksen myötä myymälämme pohjaratkaisu selkeytyi, ja tilasta saatiin muokattua entistä avarampi kokonaisuus. Uusi myymäläpohja ja pikakassat tulevat myös nopeuttamaan asiointia, Alepa Vallilan myymäläpäällikkö Oona Tuononen kertoo.

Tuonosen mukaan remontti oli odotettu asiakkaiden ja henkilökunnan keskuudessa, ja uskoo lopputuloksen nostavan Alepan uudelle tasolle. Alepan valikoimatyössä asiakkaiden Korttelitoiveet ovat avainasemassa, ja Vallilassa hyvä yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa.

- Meillä on jo tällä hetkellä erinomainen asiakkaiden toiveiden mukaan räätälöity valikoima, ja kun siihen summataan täysin uusi myymälä voin todeta, että meiltä löytyy alueen upein kauppa. Valikoiman kehitystyö on jatkuvaa työtä, ja omia tuotetoiveita kannattaa edelleen käydä antamassa, Tuononen summaa.

Uusien pikakassojen lisäksi myymälän palvelutarjontaan tuodaan uutena palveluna appelsiinimehukone. Myymälässä voi myös ostaa ja ladata HSL:n lippuja.

Kylmälaiteuudistukset tukemassa kunnianhimoisia ilmastotavoitteita

Näkyvän miljööuudistuksen lisäksi myös myymälän kylmälaitteet ja -laitos vaihdettiin uusiin. Hiilidioksidia kylmäaineena käyttävä kylmälaitos on entistä energiatehokkaampi, ja samalla myös ympäristöystävällisempi. Kylmälaitteiden tuottama lauhdelämpö saadaan hyödynnettyä myymälän lämmityksessä, ja kylmäainevuotojen aiheuttamien päästöjen määrä tippuu.

Kylmäainevuotojen aiheuttamien päästöjen osuus HOK-Elannon kokonaispäästöistä oli vuonna 2020 lähes 70 %. Tähän mennessä kylmälaitosten kylmäaineista on vaihdettu yli puoleen myymäläverkostosta ja sen myötä voidaan laskea saavutetun 7000 -kertainen päästövähennys.

Alepa Vallila

Mäkelänkatu 11, 00550 Helsinki

ma-la 6.30–23, su 9–23

www.alepa.fi

www.alepakorttelitoive.fi

Oona TuononenmyymäläpäällikköAlepa Vallila

Puh:010 76 69160

Maailman suurin etäTET marraskuussa - HOK-Elanto vahvasti esillä kaupan alan päivässä15.9.2021 11:03:12 EEST | Tiedote

Talous ja nuoret TAT järjestää marraskuussa yhdessä viiden toimialan kanssa Maailman suurimman etäTET-viikon. Mukana ovat Finanssiala, Kemianteollisuus, Teknologiateollisuus, Palvelualojen työnantajat Palta sekä Kaupan liitto. Kokonaan etäyhteyksien avulla toteutettava TET-jakso antaa tulevaisuuden tekijöille, nuorille, työelämäkokemuksia ja auttaa tunnistamaan omia vahvuuksia.

Hävikki-battle on ruoanlaiton luovuusharjoitus koululaisille -   HOK-Elanto mukana tukemassa ruokakasvatusta 13.9.2021 13:21:48 EEST | Tiedote

Hävikki-battlessa koulujen kotitalousryhmien oppilaat valmistavat muun muassa kauppojen hävikistä kahden ruokalajin aterioita ja osallistuvat halutessaan Instagram-kuvakisaan. Oppilaat perehtyvät samalla ruokahävikkitietouteen ja keskustelevat siitä, miten hävikkiä voi vähentää kotona. Haaste oettaa hyödyntämään sattumanvaraisia raaka-aineita ja ottamaan vapauksia reseptiikasta.