SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Alepan Korttelitoiveelle tuplavoitto Cannesissa

Jaa
Euroopan palkituin vähittäiskaupan innovaatio, Alepan Korttelitoive, on tällä viikolla voittanut kaksi pronssista leijonaa Cannes Lions -kilpailussa. Kyseessä on markkinointialan tärkein ja arvostetuin kilpailu.

Alepan Korttelitoive voitti pronssisen leijonan sekä Digital Craft -sarjan IA Application -kategoriassa että Social Influencer -sarjan Retail-kategoriassa. Lisäksi Korttelitoive oli shortlistalla Mobile-sarjan Social Business & Commerce -kategoriassa. Kilpailun taso on korkea ja shortilistalle pääsee kilpailuun osallistuneista töistä vain yksi prosentti.

Jo muutama vuosi sitten lanseeratun palvelun keskiössä on asiakkaiden mahdollisuus jättää tuotetoiveita myymälöissä. Viime vuonna lisämausteeksi tuotiin Facebookissa toimiva chatbot. Chatbotin avulla asiakkaat voivat välittää tuotetoiveita omaan lähimyymäläänsä keskustellen Alepan mainoksista tutun Siponen-hahmon kanssa.

-       Alepa on stadilaisten oma lähikauppa. Oma tuotetoive lähikauppaan on helppo kertoa joko myymälässä henkilökunnalle tai verkossa chatbotille. Korttelitoive todentaa oivaltavasti HOK-Elannon olemassaolon tarkoitusta: tuomme hyötyä ja helppoutta asiakkaidemme eli omistajiemme arkeen – modernilla ja ketterällä tavalla, toteaa HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola.

Korttelitoive tyhjensi viime joulukuussa palkintopöydän markkinoinnin eurooppalaisessa Eurobest-kilpailussa. Lisäksi Korttelitoive on palkittu Effie Awards ja Clio Awards -kilpailuissa. Kaiken kaikkiaan korttelitoive on kahminut peräti 30 palkintoa useista eri kilpailuista. Korttelitoiveen on HOK-Elannolle suunnitellut SOK MEDIA ja toteutuksessa mukana ovat toimistoina olleet Carat, Wörks ja Accenture.

-       Suomalaisten markkinointitöiden menestyminen Cannesissa on vielä suhteellisen harvinaista. SOK MEDIA voitti Cannesissa viime vuonna Hihna247-tempauksella ja nyt toinen työmme menestyy heti perään. Tämän on mahdollistanut määrätietoinen työ markkinoinnin kehittämiseksi S-ryhmässä ja ideoita arvostava kulttuurin muutos, iloitsee markkinointijohtaja Lauri Toivonen SOK MEDIAsta.

 

Yhteyshenkilöt

Tuomas Ahola, viestintä- ja markkinointijohtaja, HOK-Elanto, 010 766 0596, tuomas.ahola@sok.fi


Lauri Toivonen, markkinointijohtaja, SOK MEDIA, 010 768 0716, lauri.toivonen@sok.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän päivittäistavarakauppa vastasi asiakkaiden tarpeisiin ja kasvatti edelleen markkinaosuuttaan27.3.2024 09:01:00 EET | Tiedote

S-ryhmän päivittäistavarakauppa onnistui vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin viime vuonna niin hyvin, että S-ryhmä kasvatti ainoana kaupparyhmänä markkinaosuuttaan vuonna 2023. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 8,9 prosenttia vuonna 2023. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,3 prosenttia (+1,3 %-yks.). S-ryhmä on myös ruoan verkkokaupan markkinajohtaja.

S-ryhmän ravintoloiden asiakkaiden suositteluhalukkuus paras 10 vuoteen – ravintoloiden ja henkilöstön vuoden 2023 parhaat onnistujat palkittiin27.3.2024 08:48:26 EET | Tiedote

Asiakkaiden aito kohtaaminen ja henkilökohtainen huomioiminen ovat merkittävä osa asiakaskokemusta. S-ryhmän ravintoloissa asiakaspalvelu on yksi systemaattisen kehitystyön painopisteistä. Ryhmän ravintoloiden asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus nousivat kymmenettä vuotta perättäin ja ovat kiitettävällä tasolla. Ravintola-alan ammattilaisia palkittiin hienosta vuodesta ja erityisen hienoista onnistumisista ravintoloiden vetovoiman ja asiakaskokemuksen edistämiseksi valtakunnallisessa tapahtumassa 26. maaliskuuta 2024 Original Sokos Hotel Triplassa.

Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2023 – ”Entistä tiiviimpää yhdessä tekemistä arvoketjussa”26.3.2024 15:07:33 EET | Tiedote

Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu. Vastuullisuuden saralla S-ryhmässä ollaan ylpeitä muun muassa siitä, että tavoite omien päästöjen vähentämiseen täyttyy etuajassa. Ilmastotyössä sitouduttiin asettamaan kunnianhimoinen Net Zero 2050 -tavoite ja luontotyötä edistettiin yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Uusi jätelaki sai suomalaiset ryntäämään kauppaan – kompostoreiden myynti tuplaantunut lyhyessä ajassa26.3.2024 08:25:00 EET | Tiedote

Viime vuodesta alkaen asteittain Suomessa voimaan tuleva jätelain muutos on saanut suomalaiset suuntaamaan kiihtyvällä tahdilla kaupoille. Prisman myyntidatan mukaan muun muassa kompostoreiden ja kodin jätelajittelujärjestelmien myynti on noussut jopa kaksinkertaiseksi viimeisen kolmen kuukauden aikana. Kysyntä on ollut viime vuodesta lähtien niin suurta, että lämpökompostorit jopa hetkeksi loppuivat kaupoista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye