Alepan Korttelitoiveelle tuplavoitto Cannesissa

Euroopan palkituin vähittäiskaupan innovaatio, Alepan Korttelitoive, on tällä viikolla voittanut kaksi pronssista leijonaa Cannes Lions -kilpailussa. Kyseessä on markkinointialan tärkein ja arvostetuin kilpailu.

Alepan Korttelitoive voitti pronssisen leijonan sekä Digital Craft -sarjan IA Application -kategoriassa että Social Influencer -sarjan Retail-kategoriassa. Lisäksi Korttelitoive oli shortlistalla Mobile-sarjan Social Business & Commerce -kategoriassa. Kilpailun taso on korkea ja shortilistalle pääsee kilpailuun osallistuneista töistä vain yksi prosentti.

Jo muutama vuosi sitten lanseeratun palvelun keskiössä on asiakkaiden mahdollisuus jättää tuotetoiveita myymälöissä. Viime vuonna lisämausteeksi tuotiin Facebookissa toimiva chatbot. Chatbotin avulla asiakkaat voivat välittää tuotetoiveita omaan lähimyymäläänsä keskustellen Alepan mainoksista tutun Siponen-hahmon kanssa.

-       Alepa on stadilaisten oma lähikauppa. Oma tuotetoive lähikauppaan on helppo kertoa joko myymälässä henkilökunnalle tai verkossa chatbotille. Korttelitoive todentaa oivaltavasti HOK-Elannon olemassaolon tarkoitusta: tuomme hyötyä ja helppoutta asiakkaidemme eli omistajiemme arkeen – modernilla ja ketterällä tavalla, toteaa HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola.

Korttelitoive tyhjensi viime joulukuussa palkintopöydän markkinoinnin eurooppalaisessa Eurobest-kilpailussa. Lisäksi Korttelitoive on palkittu Effie Awards ja Clio Awards -kilpailuissa. Kaiken kaikkiaan korttelitoive on kahminut peräti 30 palkintoa useista eri kilpailuista. Korttelitoiveen on HOK-Elannolle suunnitellut SOK MEDIA ja toteutuksessa mukana ovat toimistoina olleet Carat, Wörks ja Accenture.

-       Suomalaisten markkinointitöiden menestyminen Cannesissa on vielä suhteellisen harvinaista. SOK MEDIA voitti Cannesissa viime vuonna Hihna247-tempauksella ja nyt toinen työmme menestyy heti perään. Tämän on mahdollistanut määrätietoinen työ markkinoinnin kehittämiseksi S-ryhmässä ja ideoita arvostava kulttuurin muutos, iloitsee markkinointijohtaja Lauri Toivonen SOK MEDIAsta.

Tuomas Ahola, viestintä- ja markkinointijohtaja, HOK-Elanto, 010 766 0596, tuomas.ahola@sok.fi

Lauri Toivonen, markkinointijohtaja, SOK MEDIA, 010 768 0716, lauri.toivonen@sok.fi

Ranskalaisbistro Frans & Amelien syyslistalla herkutellaan kurpitsakeitolla ja poronpaistilla – Maistelumenu kokoaa syksyn maut yhteen16.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsinkiläisen Frans & Amelien ja sen yhdeksän sisarravintolan syysmenu on lämpimien makujen juhlaa. Poronpaistin kanssa nautitaan herkkutattia ja lime-selleripyreetä, kananpojanrinnan kanssa punajuuricouscousia. Uuniomenapannukakku saa vierelleen kardemummasiirappia ja manteli-suklaamousse suolaista kinuskia. Uutena tarjoillaan listan maut yhteen kokoava, ystävän kanssa jaettava maistelumenu.

Peliala valtaa Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”13.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Prisman käyttötavarakaupan syksyn suurin lanseeraus tuo upouudet Gaming-osastot myymälöihin. Yhdessä peliammattilaisten kanssa rakennettu pelikoneiden ja -tarvikkeiden valikoima on laajasti kaikkien saatavilla myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa. Suomen tunnetuimpiin peliorganisaatioihin kuuluvan HAVU Gamingin ja Prisman yhteinen tavoite on kannustaa nuoria ympäri Suomen pelaamaan reilusti ja tyylillä.

Legendaarinen helsinkiläinen yökerho muuntui monipuoliseksi tapahtumatilaksi10.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsingin keskustassa sijaitsevassa Original Sokos Hotel Presidentissä avautuu syyskuussa uusi usean sadan hengen tapahtumatila Pressa Forum. Forum rakentui talossa vuodesta 1980 toimineen legendaarisen yökerhon tilalle. Yhdessä viereisen auditorion kanssa Pressa Forum tarjoaa nyt modernin ja monipuolisen näyttämön niin kokouksiin, seminaareihin, näyttelyihin, pikkujouluihin kuin juhlaillallisiin.

S-ryhmältä ensimmäisenä palvelu, joka kertoo ruokaostosten todellisen kotimaisuuden4.9.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset voivat seurata ensimmäistä kertaa yhdessä palvelussa ostamiensa ruokatuotteiden raaka-aineiden ja valmistuksen kotimaisuutta. S-ryhmän Omat ostot -palvelussa lokakuussa aukeava kotimaisuuslaskuri erottelee toisistaan raaka-aineiltaan ja valmistukseltaan kotimaiset tuotteet sekä Suomessa valmistetut tuotteet. Jatkossa kotimaisuudesta kertova Hyvää Suomesta -merkki löytyy myös kaikkien S-ruokakauppojen hyllynreunaetiketeistä.