AlfaTV pidensi lähetysaikaansa kuudella tunnilla Digitan antenni-tv-verkossa – lähetykset alkavat päivittäin jo puoleltapäivin

AlfaTV on pidentänyt lähetysaikaansa kuudella tunnilla 1.12.2018 alkaen. Digitan antenni-tv-verkossa valtakunnallisesti näkyvän AlfaTV:n uusi lähetysaika on klo 12 - 23. AlfaTV näkyy ilmaiseksi kanavanipussa A kanavapaikalla 15. Kanavan näkyvyysalue kattaa 99,96 % väestöstä.

AlfaTV on niin kutsuttu yleisen edun kanava, jonka päivittäinen uutistoiminta käynnistyi 26.11.2018. Uutiset lähetetään klo 17:55, 20:00 ja 22:55. Yleisen edun kanavalta edellytetyt kuulovammais- ja tekstityspalvelut käynnistyvät myös vuoden 2018 aikana.

AlfaTV on tehnyt viimeisten vuosien aikana merkittäviä panostuksia ohjelmasisältöihinsä. ”Joulua odotellessa esitämme Höppänätontun joulukalenteria päivittäin. Joulun aikaan ohjelmistoomme kuuluvat myös juhlavat joulukonsertit. Ensi keväänä kanavalla käynnistyy hyvinvointisarja H.E.T.K.I. sekä reality-tv Elinvoimaiset. Urheilusta kiinnostuneille on tulossa uusi, raikas ja kokonaisvaltainen jääkiekon makasiiniohjelma Lämäri”, kertoo AlfaTV:n liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola. AlfaTV on televisioinut viimeisen kahden vuoden aikana myös Tangomarkkinat. Yhteistyö Seinäjoen Tangomarkkinoiden kanssa jatkuu.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että AlfaTV tarjoaa Digitan antenni-tv-katsojille lähetysajan pidennyksen myötä lisää laadukkaita sisältöjä ja uutislähetyksiä valtakunnallisesti”, sanoo videojakeluliiketoiminnasta vastaava johtaja Teppo Ahonen.

AlfaTV:n sisällöt ovat saatavilla myös keväällä 2017 lanseeratussa Permanto-videoarkistossa (permanto.fi). Permanto on saatavilla myös Digitan antenni-tv-verkossa ja Telian kaapeli-tv-verkossa hybridi-tv-palvelun kautta. AlfaTV:tä voi katsoa myös satelliitin kautta Canal Digitalin kanavalta 108 sekä kaapeli-tv:stä. Kanava on aloittanut toimintansa vuonna 2013 ja on kasvattanut tasaisesti katsojaosuuttaan. Kanava tavoitti marraskuussa yli 8 miljoonaa katsojaa.Kanavalla käynnit ovat kasvaneet 2018 syksyllä noin 10 % / kk.

Lisätietoja:

AlfaTV, Liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola, jarmo.kalliola(at)alfatv.fi,
p. 040 502 8890

AlfaTV, Tuottaja ja ohjelmistosuunnittelija Mimosa Kyyhkynen, mimosa.kyyhkynen(at)alfatv.fi, p.040 589 4632

Digita Oy, liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen, teppo.ahonen(at)digita.fi,
p. 040 563 0299

AlfaTV on joulukuussa 2013 toimintansa aloittanut koko perheen mainosrahoitteinen yleiskanava, joka lähettää uutisia, urheilua, elokuvia, viihdettä, kulttuuria, ajankohtais-, asia-, keskustelu- ja teemaohjelmia sekä yleiskristillisiä ohjelmia.

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetinaseman lähetystaajuus muuttuu19.10.2018 10:24Tiedote

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetystaajuus on 1.11.2018 alkaen 90,8 MHz. Lähetystaajuuden muuttuessa Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän aseman lähetysteho kaksinkertaistuu ja kuuluvuus paranee muun muassa Porvoon keskustan alueella. Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän vanhaa taajuutta ja uutta taajuutta lähetetään rinnakkain 1.11.-15.11.2018 välisenä aikana. 15.11.2018 jälkeen Porvoon, Pernajan ja Loviisan alueella Yle Radio Suomen lähetyksiä voi kuunnella taajuuksilla: Pernaja 95,0 MHz, Porvoo 90,8 MHz ja Loviisa 99,1 MHz. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Verkonhuolto- ja vikatiedot Digitan radio- ja tv-verkon huolto- ja vikatiedot löytyvät osoitteesta www.digita.fi/verkontila. Lisätietoa: Kuluttajat Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8

Digitan Ylläksen tv-asemalta on välitetty tv- ja radiolähetyksiä 50 vuoden ajan – Digitan valtakunnallisen infrastruktuurin käyttötarkoitus muuttuu ja kehittyy24.9.2018 14:15Tiedote

Digitan Ylläksen radio- ja tv-asemalta välitetään nykyään kahdeksan tv-kanavaa ja seitsemän radiokanavaa. 50-vuotiasta Ylläksen mastoa kuten myös muuta Digitan valtakunnallista verkkoinfrastruktuuria hyödynnetään tänä päivänä myös tiedonsiirrossa ja esimerkiksi esineiden internetin eli IoT:n sovelluksissa. Digita on jo pitkään tarjonnut infrastruktuuriaan myös mobiilioperaattoreille sekä erilaisia turvakriittisiä tietoliikenneverkkoja tarvitseville toimijoille. ”Digitan valtakunnallinen verkkoinfrastruktuuri on toimintamme perusta ja olemme Digitassa ylpeitä historiastamme ja korkeista mastoistamme. Niiden kautta välitämme luotettavasti radio- ja televisioelämykset myös Ylläksen alueella yli 16 000 tv-katsojalle ja radion kuuntelijalle”, sanoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. Antenni-tv ja radio kehittyvät median käytön muuttuessa. Digita kehittää yhdessä asiakkaidensa kanssa internetin ja perinteisen television yhdistäviä hybridipalveluja, jotka rikastavat katselukoke