AlfaTV:n Permanto starttaa Digitan hybriditelevisiossa

AlfaTV:n keväällä lanseeraama Permanto-videoarkisto on jatkossa saatavilla myös Digitan antenni-tv-verkossa hybridi-tv-palvelun kautta. Digitan vuonna 2015 markkinoille tuomassa hybridi-tv:ssä yhdistyvät antennitelevision ja netin palvelut.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että AlfaTV tuo Permanto-palvelunsa osaksi hybridi-tv-tarjontaa. Netin videokirjastojen tuominen osaksi televisiokanavia on osa meneillään olevaa tv:n kehitystä. Tämä mahdollistaa jatkossa aiempaa henkilökohtaisemman ja monipuolisemman tv-katselukokemuksen”, sanoo Teppo Ahonen, videojakelupalveluista vastaava johtaja Digitasta.

”AlfaTV:n kasvavat katsojaluvut kertovat, että ohjelmistomme puhuttelee tv-yleisöä laajasti. Halusimme tuoda perinteisen tv-kanavan rinnalle nyt myös videokirjastomme Permannon, jotta tv-katsojat voivat katsoa suosikkiohjelmansa ajankohdasta riippumatta", kertoo AlfaTV:n liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola.  Alfa TV:n näkyvyys on hyvä, ja kattaa 95 prosenttia kaikista suomalaistalouksista. AlfaTV:n peittoalueen voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu.

Digitan teknisenä kumppanina AlfaTV:n Permanto-palvelun kanssa toimii Icareus Oy.

Hybridi-tv-palveluiden käyttö kasvaa

Digita lanseerasi hybriditelevision vuonna 2015, tällä hetkellä penetraatio on jo merkittävä, noin 160 000 laitetta on kytkettynä Digitan verkkoon. Digita arvioi penetraation kasvavan noin miljoonaan vuoteen 2020 mennessä.

Erona älytelevisioihin Digitan hybridi-tv:n tarjoamat palvelut kuten Yle Areena, Ruutu, Idols-äänestyssovellus ja Liigan tulospalvelu ovat osa kanavien sisältöjä, eivätkä siten ole erillisiä laitteen muistissa olevia sovelluksia. Näin hybridi-tv mahdollistaa paitsi jatkuvasti ajantasaisina pysyvät palvelut, myös monet ohjelmavirtaan liitettävät palvelut sekä vuorovaikutteisen mainonnan.

Median yhteydenotot

AlfaTV, liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola, p. 040 5028890, jarmo.kalliola(at)alfatv.fi

Digita Oy, liiketoimintajohtaja, videojakelupalvelut Teppo Ahonen, p. 040 5630299, teppo.ahonen(at)digita.fi

AlfaTV on Joulukuussa 2013 toimintansa aloittanut koko perheen mainosrahoitteinen yleiskanava, joka lähettää urheilua, elokuvia, viihdettä, kulttuuria, ajankohtais-, asia-, keskustelu- ja teemaohjelmia sekä yleiskristillisiä ohjelmia.

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.

Yle Radio Suomi Lahden aluelähetyksissä häiriöitä15.3.2018 16:50Tiedote

Digitan radiolähetyksissä Radio Suomen Lahden alueella on havaittu tekninen vika ja tällä hetkellä Lahden alueella välitetään Yle Radio Suomi Hämeenlinnan alueohjelmaa. Häiriö alkoi klo 15 ja viankorjaus on käynnissä. Pyrimme palauttamaan Yle Radio Suomen Lahden aluelähetykset normaaleiksi mahdollisimman pian. Pahoittelemme teknisestä viasta aiheutuvaa haittaa. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Lisätietoa: Kuluttajat: Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 17,17 senttiä minuutilta.