AlfaTV:n Permanto starttaa Digitan hybriditelevisiossa

AlfaTV:n keväällä lanseeraama Permanto-videoarkisto on jatkossa saatavilla myös Digitan antenni-tv-verkossa hybridi-tv-palvelun kautta. Digitan vuonna 2015 markkinoille tuomassa hybridi-tv:ssä yhdistyvät antennitelevision ja netin palvelut.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että AlfaTV tuo Permanto-palvelunsa osaksi hybridi-tv-tarjontaa. Netin videokirjastojen tuominen osaksi televisiokanavia on osa meneillään olevaa tv:n kehitystä. Tämä mahdollistaa jatkossa aiempaa henkilökohtaisemman ja monipuolisemman tv-katselukokemuksen”, sanoo Teppo Ahonen, videojakelupalveluista vastaava johtaja Digitasta.

”AlfaTV:n kasvavat katsojaluvut kertovat, että ohjelmistomme puhuttelee tv-yleisöä laajasti. Halusimme tuoda perinteisen tv-kanavan rinnalle nyt myös videokirjastomme Permannon, jotta tv-katsojat voivat katsoa suosikkiohjelmansa ajankohdasta riippumatta", kertoo AlfaTV:n liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola.  Alfa TV:n näkyvyys on hyvä, ja kattaa 95 prosenttia kaikista suomalaistalouksista. AlfaTV:n peittoalueen voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu.

Digitan teknisenä kumppanina AlfaTV:n Permanto-palvelun kanssa toimii Icareus Oy.

Hybridi-tv-palveluiden käyttö kasvaa

Digita lanseerasi hybriditelevision vuonna 2015, tällä hetkellä penetraatio on jo merkittävä, noin 160 000 laitetta on kytkettynä Digitan verkkoon. Digita arvioi penetraation kasvavan noin miljoonaan vuoteen 2020 mennessä.

Erona älytelevisioihin Digitan hybridi-tv:n tarjoamat palvelut kuten Yle Areena, Ruutu, Idols-äänestyssovellus ja Liigan tulospalvelu ovat osa kanavien sisältöjä, eivätkä siten ole erillisiä laitteen muistissa olevia sovelluksia. Näin hybridi-tv mahdollistaa paitsi jatkuvasti ajantasaisina pysyvät palvelut, myös monet ohjelmavirtaan liitettävät palvelut sekä vuorovaikutteisen mainonnan.

Median yhteydenotot

AlfaTV, liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola, p. 040 5028890, jarmo.kalliola(at)alfatv.fi

Digita Oy, liiketoimintajohtaja, videojakelupalvelut Teppo Ahonen, p. 040 5630299, teppo.ahonen(at)digita.fi

AlfaTV on Joulukuussa 2013 toimintansa aloittanut koko perheen mainosrahoitteinen yleiskanava, joka lähettää urheilua, elokuvia, viihdettä, kulttuuria, ajankohtais-, asia-, keskustelu- ja teemaohjelmia sekä yleiskristillisiä ohjelmia.

TV-lähetyksissä katkos Oulun, Vuokatin, Kruunupyyn, Haapaveden, Pyhävuoren, Vaasan ja Lapuan alueilla – saatu korjattua 27.9. klo 1:1227.9.2017 01:33Tiedote

Tietoliikennevika aiheutti katkoksen tv-lähetyksiin Digitan Oulun, Vuokatin, Kruunpyyn, Haapaveden, Pyhävuoren, Vaasan ja Lapuan radio- ja tv-asemien peittoalueilla. Katkokset koskivat kaikkia vapaasti katsottavia sekä maksu-tv-kanavia Vuokatin, Haapaveden, Pyhävuoren ja Vaasan alueilla. F-kanavanipussa olevat maksu-tv-kanavat sen sijaan näkyivät koko ajan Oulun, Kruunypyyn ja Lapuan alueilla. Lisäksi Vaasan radio- ja tv-asemalla oli katkos Radio Puheen lähetyksissä. Katkos alkoi 26.9.2017 klo 23:58, ja se on saatu korjattua 27.9.2017 klo 1:12. Peittoalueet voit katsoa täältä www.digita.fi/karttapalvelu Digita pahoittelee katkosesta aiheutunutta haittaa. Digita/Viestintä

Voimakas radiokeli aiheuttaa häiriöitä antenni-tv-vastaanotossa eri puolella Suomea – jatkuu ainakin alkuviikon25.9.2017 16:04Tiedote

Korkeapaineen seurauksena ilmennyt poikkeuksellinen säätila, niin kutsuttu radiokeli, on aiheuttanut häiriötä antenni-tv-vastaanottoon eri puolella Suomea. Digitan kuluttajainfosta vahvistetaan, että viime viikonloppuna alkanut radiokeli jatkuu vielä ainakin alkuviikon. Tällä hetkellä radiokeli vaikuttaa voimakkaasti koko Suomessa, lukuunottamatta aivan eteläisintä Suomea. Digitan kuluttajapalveluun on tullut runsaasti yhteydenottoja muun muassa Tammelasta, Lahdesta, Lapualta, Kuopiosta, Kolilta, Vuokatista, Kiihtelysvaaralta, Kerimäeltä, Oulusta ja Puolangalta. Tilanne voi muuttua viikon mittaan. Tyypillisesti radiokeli-ilmiö kestää tunneista vuorokausiin riippuen korkeapaineen selänteen liikkeistä. Häiriöitä esiintyy tyypillisesti tietyillä kanavilla, joilla voi esiintyä ajoittaisia katkoksia tai ne eivät näy lainkaan. Radiokelien vaikutus antenni-tv-vastaanottoon riippuu myös vuorokaudenajasta. Esimerkiksi aamulla televisio voi näkyä hyvin ja illalla vastaanotossa voi ilmetä ongelmi