AlfaTV:n Permanto starttaa Digitan hybriditelevisiossa

AlfaTV:n keväällä lanseeraama Permanto-videoarkisto on jatkossa saatavilla myös Digitan antenni-tv-verkossa hybridi-tv-palvelun kautta. Digitan vuonna 2015 markkinoille tuomassa hybridi-tv:ssä yhdistyvät antennitelevision ja netin palvelut.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että AlfaTV tuo Permanto-palvelunsa osaksi hybridi-tv-tarjontaa. Netin videokirjastojen tuominen osaksi televisiokanavia on osa meneillään olevaa tv:n kehitystä. Tämä mahdollistaa jatkossa aiempaa henkilökohtaisemman ja monipuolisemman tv-katselukokemuksen”, sanoo Teppo Ahonen, videojakelupalveluista vastaava johtaja Digitasta.

”AlfaTV:n kasvavat katsojaluvut kertovat, että ohjelmistomme puhuttelee tv-yleisöä laajasti. Halusimme tuoda perinteisen tv-kanavan rinnalle nyt myös videokirjastomme Permannon, jotta tv-katsojat voivat katsoa suosikkiohjelmansa ajankohdasta riippumatta", kertoo AlfaTV:n liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola.  Alfa TV:n näkyvyys on hyvä, ja kattaa 95 prosenttia kaikista suomalaistalouksista. AlfaTV:n peittoalueen voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu.

Digitan teknisenä kumppanina AlfaTV:n Permanto-palvelun kanssa toimii Icareus Oy.

Hybridi-tv-palveluiden käyttö kasvaa

Digita lanseerasi hybriditelevision vuonna 2015, tällä hetkellä penetraatio on jo merkittävä, noin 160 000 laitetta on kytkettynä Digitan verkkoon. Digita arvioi penetraation kasvavan noin miljoonaan vuoteen 2020 mennessä.

Erona älytelevisioihin Digitan hybridi-tv:n tarjoamat palvelut kuten Yle Areena, Ruutu, Idols-äänestyssovellus ja Liigan tulospalvelu ovat osa kanavien sisältöjä, eivätkä siten ole erillisiä laitteen muistissa olevia sovelluksia. Näin hybridi-tv mahdollistaa paitsi jatkuvasti ajantasaisina pysyvät palvelut, myös monet ohjelmavirtaan liitettävät palvelut sekä vuorovaikutteisen mainonnan.

Median yhteydenotot

AlfaTV, liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola, p. 040 5028890, jarmo.kalliola(at)alfatv.fi

Digita Oy, liiketoimintajohtaja, videojakelupalvelut Teppo Ahonen, p. 040 5630299, teppo.ahonen(at)digita.fi

AlfaTV on Joulukuussa 2013 toimintansa aloittanut koko perheen mainosrahoitteinen yleiskanava, joka lähettää urheilua, elokuvia, viihdettä, kulttuuria, ajankohtais-, asia-, keskustelu- ja teemaohjelmia sekä yleiskristillisiä ohjelmia.

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetinaseman lähetystaajuus muuttuu19.10.2018 10:24Tiedote

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetystaajuus on 1.11.2018 alkaen 90,8 MHz. Lähetystaajuuden muuttuessa Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän aseman lähetysteho kaksinkertaistuu ja kuuluvuus paranee muun muassa Porvoon keskustan alueella. Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän vanhaa taajuutta ja uutta taajuutta lähetetään rinnakkain 1.11.-15.11.2018 välisenä aikana. 15.11.2018 jälkeen Porvoon, Pernajan ja Loviisan alueella Yle Radio Suomen lähetyksiä voi kuunnella taajuuksilla: Pernaja 95,0 MHz, Porvoo 90,8 MHz ja Loviisa 99,1 MHz. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Verkonhuolto- ja vikatiedot Digitan radio- ja tv-verkon huolto- ja vikatiedot löytyvät osoitteesta www.digita.fi/verkontila. Lisätietoa: Kuluttajat Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8

Digitan Ylläksen tv-asemalta on välitetty tv- ja radiolähetyksiä 50 vuoden ajan – Digitan valtakunnallisen infrastruktuurin käyttötarkoitus muuttuu ja kehittyy24.9.2018 14:15Tiedote

Digitan Ylläksen radio- ja tv-asemalta välitetään nykyään kahdeksan tv-kanavaa ja seitsemän radiokanavaa. 50-vuotiasta Ylläksen mastoa kuten myös muuta Digitan valtakunnallista verkkoinfrastruktuuria hyödynnetään tänä päivänä myös tiedonsiirrossa ja esimerkiksi esineiden internetin eli IoT:n sovelluksissa. Digita on jo pitkään tarjonnut infrastruktuuriaan myös mobiilioperaattoreille sekä erilaisia turvakriittisiä tietoliikenneverkkoja tarvitseville toimijoille. ”Digitan valtakunnallinen verkkoinfrastruktuuri on toimintamme perusta ja olemme Digitassa ylpeitä historiastamme ja korkeista mastoistamme. Niiden kautta välitämme luotettavasti radio- ja televisioelämykset myös Ylläksen alueella yli 16 000 tv-katsojalle ja radion kuuntelijalle”, sanoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. Antenni-tv ja radio kehittyvät median käytön muuttuessa. Digita kehittää yhdessä asiakkaidensa kanssa internetin ja perinteisen television yhdistäviä hybridipalveluja, jotka rikastavat katselukoke