Algol Oy

Algol Chemicalsilta ratkaisu tallien ilmanlaadun parantamiseksi

Tänä kesänä markkinoille saapuu uusi kotimainen kuivikkeen lisäaine. Neutra on hevostalleille suunnattu tuote, joka sekoitetaan karsinoissa käytettävien kuivikkeiden sekaan. Se koostuu mineraalien, ravinteiden, hajua poistavien yhdisteiden ja hivenaineiden yhdistelmästä. Tuote parantaa kuivikkeen kykyä sitoa kosteutta ja varsinkin virtsasta vapautuvaa kaasumaista ammoniakkia.

Ammoniakki on myrkyllistä ja syövyttävää. Erityisesti kosteat kudokset, kuten hevosten ja ihmisten silmät, nenä, suu sekä hengityselinten limakalvot ovat vaarassa vaurioitua altistuessaan ammoniakille. Neutran käytöllä on huomattava vaikutus hevosten ja työntekijöiden hyvinvoinnin varmistamiseksi ja hengitystiesairauksien ennaltaehkäisemiseksi. Neutra kohentaa merkittävästi talli-ilman laatua neutralisoimalla haitallisia kaasuja hengitysilmasta. Lisäksi Neutra parantaa ja nopeuttaa lannan kompostoitumista sitoen ravinteet kasvien hyödynnettäviksi.

Tutkimustuloksia Suomesta

Lisäaineiden käyttöä on tutkittu useilla suomalaisilla hevostalleilla erinomaisin tuloksin. Neutran tutkimus koostui yhteensä 168 karsinasta kuudessa eri tallissa. Tutkimus suoritettiin vuoden 2017 kesän ja syksyn aikana. Tutkimukseen osallistuneiden tallien huomioita olivat merkittävä sisäilman laadun paraneminen, lannan kompostoinnin nopeutuminen, hevosten ja työntekijöiden hyvinvointiin ja viihtyvyyteen vaikuttaminen sekä helppokäyttöisyys. Lisäksi tutkimus osoitti lisäaineen parantavan kuivikkeen kykyä sitoa kosteutta ja estää ammoniakkikaasujen muodostumista.

Neutran tuottajana kotimainen Algol Chemicals

Alansa merkittävänä tekijänä Algol Chemicals tuottaa myös omia tuotteita markkinoille. Neutra on uusin lisä yrityksen tuottamien tuotteiden portfolioon.  Algol Chemicals tarjoaa laajan valikoiman teollisuus- ja erikoiskemikaaleja sekä polymeereja teollisen tuotannon prosesseihin yli 100 vuoden kokemuksella. Yritys tuottaa palveluita yli 3 000 teollisuusyritykselle yhdessätoista eri maassa. Algol Chemicals toimii osana suomalaista perheyhtiö Algolia.

Neutra lanseerataan Kuninkuusraveissa Rovaniemellä 28.-29.7.2018.

Katsoaksesi videon lähteestä youtu.be, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Neutra hevostalli-testimoniaaliSiirry videokanavalle

Algol Oy
Karapellontie 6

09 509 91, info@algol.fihttps://www.algol.fi

Algol on suomalainen kaupan monialakonserni. Toimimme laajassa kansainvälisessä kumppaniverkostossa vastuullisesti ja 125 vuoden kokemuksella. Ratkaisumme parantavat teollisuuden tuotannon laatua ja turvaavat sen sujuvuutta. Terveydenhuollossa vahvistamme paremman elämän edellytyksiä.

Algol-konsernin vuoden 2017 liikevaihto oli 165 MEUR. Työllistämme noin 400 ammattilaista kymmenessä maassa. Lue lisää: www.algol.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Algol Oy

Algol Technics ja Liikennevirasto ovat sopineet matkustajainformaatiojärjestelmän kenttälaitteiden kunnossapidosta10.12.2018 07:30:00 EET | Tiedote

Algol Technics ja Liikennevirasto ovat solmineet rautatieasemien matkustajainformaatiojärjestelmän kenttälaitteiden huolto- ja kunnossapitosopimuksen jatkosta. Sopimus kattaa kaikki henkilöliikenteen asemat Hangosta Kemijärvelle, ja se on voimassa 4 + 2 vuotta. Kunnossapitosopimus pitää sisällään laitteistolle tehtävät ennakkohuollot sekä ympärivuorokautisen vikapäivystyksen.

Algol-konserni lahjoittaa jouluna kotimaisiin ja globaaleihin kohteisiin3.12.2018 07:32:00 EET | Tiedote

Joulutervehdysten sijasta Algol-konserni tukee tänäkin jouluna seuraavia yleishyödyllisiä kohteita: John Nurmisen säätiö, Itämerihanke, https://www.johnnurmisensaatio.fi/puhdas-itameri/ Suomen Meripelastusseura, https://meripelastus.fi/ Punainen Risti, katastrofirahasto, https://www.punainenristi.fi/lahjoita/katastrofirahasto-0 Folkhälsan, Lucia-keräys, https://www.folkhalsan.fi/fi/projektit-ja-kampanjat/lucia/ Sotiemme veteraanit, https://veteraanit.fi/ Crisis Management Initiative CMI, http://cmi.fi/ ”Uskomme, että pitkäjänteinen tuki samoille järjestöille on arvokasta ja tuloksellista. Suomalaisena, kansainvälisesti toimivana perheyrityksenä olemme kohteiden valinnassa ottaneet huomioon sekä kotimaiset että globaalit näkökohdat”, Alexander Bargum, Algol-konsernin toimitusjohtaja kertoo. Joululahjoitusten lisäksi Algol-konserni on kuluneen vuoden aikana tukenut muun muassa Arcada-ammattikorkeakoulua sekä vapaaehtoisen maanpuolustustoiminnan öljyntorjuntahanketta ja Liikesivistysrahas

Algol mukaan Työ ei syrji -kampanjaan25.9.2018 09:01:39 EEST | Tiedote

Algol on liittynyt mukaan Elinkeinoelämän Keskusliiton Työ ei syrji -kampanjaan, jonka tavoitteena on syrjinnän vähentäminen suomalaisessa yhteiskunnassa. Algolille on tärkeää olla omalta osaltaan edistämässä työelämää, jossa yhdenvertaisuus on itsestäänselvyys. Algol-konsernin arvoihin ja eettiseen koodiin on sisäänkirjoitettu jokaisen työntekijän oikeus tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti. Eettiset ohjeet sitovat paitsi yhtiön työntekijöitä, myös yhteistyökumppaneita. Yhtiössä toimitaan aktiivisesti syrjimättömän työkulttuurin edistämiseksi. - Eettiset ohjeet viedään käytäntöön koulutuksella, jonka jokainen työntekijä suorittaa säännöllisesti. Meille on tärkeää, että työntekijämme tuntevat tulevansa kohdelluksi reilusti ja oikeudenmukaisesti. Varmistamme muun muassa toistuvilla henkilöstökyselyillä, ettei kukaan työntekijöistämme koe joutuneensa häirinnän tai syrjinnän kohteeksi, kertoo Eija Holmström, Algol-konsernin Director, HR & Communications & Responsibility. Yhtiössä uskotaan, e