Algol Technics ja ABB tiivistävät robotiikkayhteistyötä

TIEDOTE 26.9.2017. Algol Technics on julkistanut tänään ABB:n kanssa tehdyn sopimuksen robotiikkaratkaisujen myymisestä ja huoltamisesta sekä robottisolujen rakentamisesta ABB:n teknologiaa hyödyntäen.

Robottiteknologiaa käytetään esimerkiksi Jorvin sairaalan välinehuollossa.

- Robotiikkaliiketoiminnan laajentaminen on looginen askel sisälogistiikan portfoliomme kehittämisessä. Pyrimme löytämään asiakkaillemme markkinoiden parhaat tekniset ratkaisut tavaravirtojen siirto- ja nostotehtäviin. Olemme tehneet yksittäisissä hankkeissa jo yhteistyötä ABB:n kanssa ja toimittaneet asiakkaillemme 20 ABB:n teknologiaan pohjautuvaa robotiikkaratkaisua. Kysyntä on nyt Suomessa voimakkaassa kasvussa, robottiteknologia kehittyy vauhdilla ja samalla ratkaisujen takaisinmaksuaika on lyhentynyt houkuttelevalle tasolle, toimitusjohtaja Martin Evers Algol Technicsistä kertoo yhteistyösopimuksen taustoista.

- ABB haluaa olla globaali markkinajohtaja teollisuusrobotiikassa. Sisälogistiikka on selkeä potentiaalinen kasvumarkkina ja samalla sisälogistiikan automatisoidut ratkaisut merkittävä mahdollisuus teollisen tuottavuuden parantamiseksi. Sopimus yhdistää ABB:n maailmanluokan robotiikkaosaamisen ja Algol Technicsin sisälogistiikan ratkaisuosaamisen ja mahdollistaa näin entistä monipuolisemmat tehokkaammat ja joustavammat automatisoidut sisälogistiikan ratkaisut, robotiikkaliiketoiminnan johtaja Janne Leinonen ABB:ltä kertoo yhteistyön tavoitteista.

Kuva: Robottiteknologiaa käytetään esimerkiksi Jorvin sairaalan välinehuollossa

Martin Evers
Algol Technics
martin.evers@algol.fi

johtaja
Janne Leinonen
janne.leinonen@fi.abb.com

Robottiteknologiaa käytetään esimerkiksi Jorvin sairaalan välinehuollossa.

Algol Technics
Karapellontie 6

09 509 91http://www.algoltechnics.fi

ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa niin sähköistystuotteet, robotit ja liikkeenohjauksen kuin teollisuusautomaation ja sähköverkkoratkaisut. Asiakkaat ovat maailmanlaajuisesti teollisuus-, energia-, liikenne- ja infrastruktuurialoilla. Yli 125-vuotias ABB on mukana edistämässä teollisuuden digitalisaatiota, energiajärjestelmän murrosta ja neljättä teollista vallankumousta. ABB toimii yli 100 maassa ja työllistää noin 132 000 henkilöä, joista Suomessa noin 5 100. www.abb.fi

Algol Technics on suomalainen teollisuuden kumppani ja materiaalinkäsittelyn asiantuntija. Yritys kehittää teknisiä ratkaisuja tuotantoprosessin automatisointiin. Technics tarjoaa sisälogistiikan ratkaisuja, mm. nostureita, robottisoluja, kuljettimia ja automaatiovarastoja. Kaikkiin toimitettaviin ratkaisuihin tarjotaan myös kunnossapito- ja huoltopalveluita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi