Algol OyAlgol Oy

Algol Technics ostaa enemmistöosakkuuden Co-Automation oy:sta - yhdistymisellä haetaan kasvua

Algol Technics ja Co-Automation ovat tehneet sopimuksen yrityskaupasta, jossa aluksi 75 % Co-Automationin omistuksesta siirtyy Algol Technicsille. Algol Technicsille syntyy myös optio lopun 25 % ostoon pidemmällä aikavälillä.

Co-Automation on suunnitellut robotiikkaratkaisuja mm. Wärtsilän tehtaille. Kuvassa myös Algol Technicsin toimittama kevytnosturi.

Yhteistyöllä haetaan yhteistä kasvua robotiikka- ja automaatioalalla

“Yhdessä voimme kasvaa nopeammin kuin yksin toimimalla. Algol-konsernin tuki mahdollistaa suurempien robotti- ja automaatiokokonaisuuksien toimittamisen”, Algol Technicsin toimitusjohtaja Martin Evers ja Co-Automationin toimitusjohtaja Sami Kivioja tiivistävät yhteistyön tavoitteet.

Algol Technics on suomalainen materiaalinkäsittelyn ammattilainen, joka auttaa asiakkaitaan maailman automatisoituessa ja prosessien nopeutuessa. Yritys tarjoaa sisälogistiikan ratkaisuja, mm. nostureita, robottisoluja, kuljettimia ja automaattivarastoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa kattavat kunnossapito- ja huoltopalvelut työllistäen yhteensä yli 170 ammattilaista eri puolilla Suomea.

“Tilauskantamme on tällä hetkellä niin voimakkaassa kasvussa, että tarvitsemme lisää kokeneita robotikka-alan osaajia. Olemme ostaneet paljon työtä alihankintana, mutta tässä vaiheessa kasvua halusimme löytää kumppanin, jonka kanssa voimme kehittää robotiikka- ja automaatio-osaamistamme yhteistyössä”, Algol Technicsin toimitusjohtaja Martin Evers kertoo kaupan taustoista. Yrityskaupan myötä Algol Technics saa riveihinsä 25 automaatialan osaajaa.

Co-Automation on Vaasassa toimiva automaatioratkaisujen suunnittelun asiantuntijayritys. Co-Automationin osaaminen perustuu lähes kahden vuosikymmenen käytännön työhön kone- ja laiterakennuksesta ja siihen liittyvästä automaatiosuunnittelusta. Yritys on edelläkävijä tuotannon 3D-suunnittelussa, jossa robottisolu voidaan ohjelmoida ja testata valmiiksi jo suunnitteluvaiheessa.

“Co-Automation osaajat pääsevät tämän järjestelyn kautta kiinni yhä merkittävämpiin projekteihin. Omassa yksikössämme säilyy nykyinen johto, eikä kaupalla tule olemaan henkilöstövaikutuksia. Päivastoin, tavoittelemme yhteistyöllä kansainvälistymistä ja kasvua. Osana Algol konsernia pystymme hyödyntämään Algolin liiketoiminnan tuomia asiakkuuksia ja yhteistyössä Algol Technicsin kanssa toimittamaan laajoja ja edistyksellisiä automaatio- ja robotiikkajärjestelmiä asiakkaidemme tarpeeseen. Algol-konserni tuo myös meille mahdollisuuksia jälleenmyyntikanavien rakentamiseen globaalisti. Co-Automation on kehittänyt automaatioon, robotiikkaan ja konenäköön perustuvia tuotteita ja niitä on jo tällä hetkellä käytössä Suomen lisäksi esim. Intiassa ja Meksikossa”, Co-Automationin toimitusjohtaja Sami Kivioja kertoo yhteistyön tavoitteista.

Kuvat

Algol Oy
Karapellontie 6

09 509 91, info@algol.fihttp://www.algol.fi/fi

Algol on suomalainen vuonna 1894 perustettu perheyritys. Toimitamme tuotteita ja ratkaisuja teollisuudelle ja terveydenhuoltoalalle. Myynti- ja asiantuntijaorganisaatiomme palvelee asiakkaita Pohjoismaissa, Baltian maissa, Itä-Euroopassa ja Intiassa. Konsernin liikevaihto on yli 160 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi