Alko uudistaa myymälänsä Jyväskylän Palokassa

Jyväskylän Palokan Alko uudistuu, ja myymälä on kiinni 1.-18.3. Uusittu myymälä aukeaa perjantaina 19.3. klo 10.

Jyväskylän Palokan Alko on remontissa ja kiinni 1.-18.3. Uudistunut myymälä avautuu perjantaina 19. maaliskuuta klo 10. Lähimmät Alkot palvelevat Seppälässä (Vasarakatu 29), Tourulassa (Vapaaherrantie 11) ja Sepässä (Ahjokatu 3-5).

Vuonna 2020 Alko uudisti 33 myymälää, ja vuoden lopussa myymälöistä 47 prosenttia oli remontoitu Alkon uuteen ilmeeseen. Vuonna 2021 myymäläuudistuksia tehdään yli 30. Niiden tavoitteena on lisätä myymälöiden viihtyisyyttä, selkeyttä sekä helpottaa asiakkaiden asiointia.

”Haluamme myymäläuudistuksella varmistaa puitteet maailmanluokan palvelulle ja toimivan työympäristön henkilöstöllemme. Palokassa kokonaisneliöt pienenevät, mutta valikoiman koko säilyy ennallaan,” aluepäällikkö Jari Hiekkataipale kertoo.

”Koronapandemia on saanut ihmiset palaamaan askeleen kohti klassikoita. Keski-Suomessa asiakkaamme valitsivat viime vuonna ostoskoriinsa herkemmin panimotuotteita, kun verrataan tilannetta muuhun maahan. Panostamme siihen, että voimme vastata myös paikalliseen kysyntään valikoimassamme,” Hiekkataipale jatkaa.

Myymälässä 1 450 tuotetta, verkkokaupassa koko valikoima

Palokan myymälän valikoima koostuu noin 1 450 tuotteesta. Viinejä valikoimassa on noin 850, panimotuotteita 200, väkeviä 350 ja alkoholittomia juomia 50. Alkon koko valikoiman tuotteet voi tilata verkkokaupasta mihin tahansa Alkon myymälään tai noutopisteeseen.

”Tuotevalikoima vaihtelee myymälöissä paikallisen kysynnän sekä myymälän koon mukaan. Seuraamme aktiivisesti niin trendejä kuin asiakkaiden esittämiä toiveita, kun suunnittelemme myymälän valikoimaa,” palvelupäällikkö Marjo Heikkilä kertoo.

”Olutmaailma on ollut viime vuosina tosi monipuolinen villeine makuineen, mutta nyt arvostetaan taas vanhaa oluenpanoperinnettä, mallasta, humalaa ja vettä.”

Huoli ilmastosta näkyy viinihyllyllä

Ympäristövastuullisuus on iso trendi juomamaailmassa. Terveys, hyvinvointi, erilaiset ruokavaliot ja huoli ilmastosta näkyvät yhä useammin myös juomavalinnoissa. Kuluttajat haluavat tästä näkökulmasta olla vastuullisia.

”Näitä valintoja helpottamaan tehty, eri vaihtoehtoja kokoava Vihreä valinta -merkintä on jo joka kolmannella tuotteella Alkon valikoimissa,” Heikkilä toteaa.

Lisätiedot:

Itä-Suomen aluepäällikkö Jari Hiekkataipale, p 040 524 4594,  Jari.Hiekkataipale@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 10 500 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 365 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuosittain meillä asioi reilut 54 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2019 Alkon liikevaihto oli 1,14 miljardia euroa.