Alko Oy

Alkolla historiansa paras tulos kansallisessa asiakaspalvelututkimuksessa

Jaa

Alko on edelleen säilyttänyt asemansa kansallisessa asiakaspalvelututkimuksessa (KAP) kaupan alan ykkösenä. Alkon yleisarvosana oli historiallisen korkea – 8,63 (8,57 edellisessä mittauksessa 2/2018).

Vastaajat ovat arvostaneet erityisesti Alkon asiakaspalveluhenkilöstön tarjoamaa palvelua, asiantuntemusta sekä ystävällisyyttä.

"Olemme panostaneet asiakaspalveluumme systemaattisesti jo vuosien ajan. Tulostasomme on noussut tasaisesti ja nyt yleisarvosanamme on historiallisen korkealla tasolla. Lukujen takaa löytyy intohimoisesti työhönsä suhtautuvat alkolaiset. Innostunut ja sitoutunut henkilöstömme on ihan avainasemassa asiakaskokemuksen tuottamisessa", sanoo liiketoimintajohtaja Kari Pennanen.

- Myös tavoitteemme ovat korkealla: haluamme tarjoa maailmanluokan palvelua. Etsimme koko ajan uusia tapoja kehittää toimintaamme. Digitaalisten kanavien kehitys on keskiössä ja tästä viimeisin esimerkki on Alkon mobiilisovellus. Lisäksi myymäläkonseptimme uudistus etenee ja myymälät ovatkin saaneet asiakkailta kiitosta.

Asiakaspalvelua mitataan Alkossa säännöllisesti ja toimintaa kehitetään vahvasti yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

Näin tutkimus tehtiin

Taloustutkimus Oy:n Kansallinen Asiakaspalvelupalaute -tutkimus mittaa asiakaspalvelutyytyväisyyttä ja sen kehittymistä. Tutkimus toteutetaan kaksi kertaa vuodessa valtakunnallisen Suomi Tänään -kirjekyselyn yhteydessä. Tutkimuksen otos kattaa 15–79-vuotiaan väestön valtakunnallisesti. Tämä kysely toteutettiin 8.2.-24.3.2019 ja siihen vastasi 3034 henkilöä. Alkoa koskevassa osuudessa huomioitiin 18-79-vuotiaat vastaajat, joita oli yhteensä 970.

Asiakaspalvelututkimuksessa arvioituja asioita ovat muun muassa ensivaikutelma, odotus- ja asiointiaika, ystävällisyys, asiantuntemus, hinta-laatu -suhde, joustavuus, tilojen viihtyisyys ja palvelujen uudelleenkäyttöhalukkuus.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

viestintäpäällikkö Varpu Göös, p. 050 3413 053
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho, p. 040 544 3123

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Tarjoamme niin 360 myymälässämme kuin digitaalisissa kanavissamme erinomaista ja asiantuntevaa palvelua sekä kiinnostavia tuotteita Hangosta Nuorgamiin. Asiakkaitamme palvelee noin 2500 alkolaista. Vuosittain meillä asioi reilut 55 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2018 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Muistutus: Hae mukaan Alkon järjestämään Maistuvia sisältöjä -valmennukseen!11.6.2019 09:20:01 EESTKutsu

Oletko sisällöntuottaja juoman ja ruoan maailmasta ja kaipaat uutta potkua tai kipinää tekemiseesi? Tai oletko alalle tähtäävä ja haluaisit syventää osaamistasi? Alko järjestää syksyllä ensimmäistä kertaa Maistuvia sisältöjä -valmennuksen, jossa valmennetaan toimittajia, bloggareita, vloggareita ja podcasting-tekijöitä syventämään juoma- ja ruoka-alan osaamistaan ja hyödyntämään tätä osaamista omassa sisällöntuotannossaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme