Alkon heinäkuun myyntitiedote – myynti 7,3 miljoonaa litraa

Alkon myynti laski heinäkuussa noin 14 prosenttia verrattuna edelliseen vuoteen. Myyntilitrat ovat koronaa edeltävän vuoden 2019 tasolla.

Alkon litramyynti laski heinäkuussa 13,9 prosenttia verrattuna vuoden 2021 heinäkuuhun. Myynti litroissa oli 7,3 miljoonaa litraa, kun se vuotta aiemmin heinäkuussa oli 8,4 miljoonaa litraa.

Heinäkuussa panimotuotteiden litramyynti laski 17,2 prosenttia, viinien 15,5 prosenttia ja väkevien 8 prosenttia verrattuna vuoden 2021 heinäkuuhun.

Punaviinien litramyynti laski 9,5 prosenttia, valkoviinien 15,4 prosenttia, roseeviinien 25 prosenttia ja kuohuviinien 21,2 prosenttia. Alkoholittomien litramyynti laski 14,2 prosenttia. Tarkemmat myyntitilastot löytyvät Alkon verkkosivuilta (linkki myyntitilastoihin).

Alkon myynnissä näkyy koronarajoituksista luopuminen tämän vuoden alussa. Alkoholin myyntiä on palautunut ravintola-anniskeluun, ja alkoholin matkustajatuonti on lähtenyt kasvuun. Kumulatiivisesti myyntilitrat ovat koronaa edeltävän vuoden 2019 tasolla.

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 372 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.