Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt)

Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä.

”Loistava trilleri” – The Washington Post

Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt)

Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin.

Stina Jackson – Hopeatie (vk 5)

Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoita. Tilanteet kiristyvät seudulla, kun jälleen yksi tyttö katoaa.

”Suurenmoinen esikoinen” – Dagens Nyheter

Donna Leon – Maalliset jäänteet (vk 7)

Suomalaisten rakastama Donna Leon palaa jälleen! Komisario Brunettin ansaittu loma katkeaa syyllisyyden ja surun täyttämään tragediaan, kun lomapaikan huolenpitäjä Davide Casati katoaa kesäisessä ukkosmyrskyssä. Mitä miehelle on tapahtunut?

Jari Salonen – Ontuva mies (vk 7)

Kun kolme nuorisorikollista surmataan, outo rikosvyyhti pakottaa sympaattisen komisario Zettermanin eläkkeeltä sorvin ääreen. Jari Salosen Zetterman-sarjan neljäs osa valloittaa myös varttuneemman lukijan.

Markus Falk – Aleppon kirjuri (vk 8)

Suomen Dan Brown! Virpi ja Jaakko Hämeen-Anttilan yhteistyönä syntyvä Markus Falk –sarja saa jatkoa. Vauhdikkaan trillerisarjan toinen osa imaisee lukijansa kansainvälisen antiikkikaupan pimeälle puolelle aina Istanbulista Ateenaan ja Venetsiaan saakka.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Haastattelu- ja vedospyynnöt: piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Kirjojen kansikuvat ja kirjailijakuvat: http://mediapankki.otava.fi/