Aluehallintovirasto ei anna huomautusta Attendo Jalavan asiassa

Tänään 17.5. julkaisemassaan tiedotteessa Itä-Suomen aluehallintovirasto kertoo, että se on 15.5.2019 antanut Attendo Jalava -toimintayksikköä koskevan valvontapäätöksen. Aluehallintovirasto katsoo, että Attendo on ryhtynyt asianmukaisiin toimenpiteisiin toimintayksikössä havaittujen epäkohtien korjaamiseksi eikä asiassa ole tarkoituksenmukaista antaa huomautusta.

Aluehallintovirasto havaitsi 5.2.2019 tekemällään valvontakäynnillä Attendo Jalava -toimintayksikössä merkittäviä puutteita asiakasturvallisuudessa. Attendo esitti kuitenkin tarkastuskäynnillä selvityksen välittömistä korjaustoimenpiteistä siten, että aluehallintovirasto arvioi, että toiminta voi toistaiseksi jatkua.

Saatujen selvitysten perusteella aluehallintovirasto katsoo, että Attendo on asianmukaisesti ryhtynyt toimenpiteisiin korjatakseen tarkastuskäynnillä esiin tulleet epäkohdat siten, että asiassa ei ole tarkoituksenmukaista enää antaa huomautusta palveluntuottajalle.

Aluehallintovirasto edellyttää, että Attendo huolehti siitä, että vastaisuudessa Attendo Jalava -toimintayksikön toiminta täyttää sille lupapäätöksessä ja lainsäädännössä asetetut vaatimukset ja puuttuu epäkohtiin omavalvonnan keinoin.

Aluehallintovirasto jatkaa toimintayksikön valvontaa ja tekee sinne tarkastuskäynnin siinä vaiheessa, kun Attendon tekemien korjausten voidaan olettaa vakiintuneen.

Ilona Sammaljärvi
Viestintäpäällikkö
ilona.sammaljarvi@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi