Älvsbytalo lanserar en ny huskollektion på marknaden

Älvsbytalo investerar i framtiden och lanserar 14 helt nya husmodeller och en ny väggkonstruktion med namnet Energy Wall på marknaden. Älvsbytalos förnyelse av husmodellerna ingår i en nordisk investering som omfattar hela koncernen.

– Det handlar om en grundlig förnyelse av hela vårt produktsortiment. Älvsbytalos förnyade hus är designade att både uppfylla nya energikrav och tillgodose moderna egnahemsbyggares önskemål, säger Älvsbytalo Oy:s verkställande direktör Jan-Erik Rusk.

– Som företag genomgår vi en utvecklingsprocess och vi arbetar ständigt för att uppfylla framtida egnahemsbyggares önskemål och förväntningar.

Energy Wall svarar mot framtidens energieffektivitetskrav

Den största förändringen i Älvsbytalos kollektion är husens nya väggkonstruktion som är konstruerad att både tåla det tuffa nordliga klimatet och att uppfylla de allt striktare energieffektivitetskraven.

– Vår väggkonstruktion har en hållfasthet och en energieffektivitet i toppklass. Energiväggens egenskaper är tillräckliga både med tanke på de väderfenomen som klimatförändringen för med sig och kraven enligt allt striktare miljöföreskrifter, säger Rusk.

150 tillvalsalternativ

Älvsbytalo tillverkar inflyttningsklara egnahemshus till förmånliga priser. Huspaketen kan individualiseras med tillvalen som gör det möjligt att skräddarsy huset enligt egna önskemål.

– I planeringen har vi gjort fortsatt uppdatering av standardutrustningen och tillvalen. I den nya huskollektionen presenterar vi nya, noga genomtänkta och moderna tillval och vi erbjuder Älvsbytalo-byggarna 150 olika alternativ, med vilka de fulländar sitt eget individuella hem, fortsätter Rusk.

Sveriges största småhustillverkare investerar i framtiden

Älvsbyhus Ab-koncernen är Sveriges största småhustillverkare redan det 18:e året i rad. Företaget levererar hus till Finland, Sverige och Norge. Koncernen har sammanlagt fyra husfabriker i Finland och Sverige. De inflyttningsfärdiga husen från Älvsbytalo är volymelementhus som byggs i torra förhållanden inomhus i husfabriken. Det finländska Älvsbytalos förnyelse av kollektionen är en del av den koncernomfattande investeringen i den nya generationens Älvsbytalo. Investeringen innefattar stora fabriksmoderniseringar.

– Älvsbyhus är Sveriges största småhustillverkare och målet är att fortsätta att växa i Sverige, Finland och Norge. På Älvsbytalos fabrik i Kauhajoki avses förändringsarbetet påbörjas i slutet av 2017, säger Rusk.

– Även om allt är nytt, finns det en sak som inte ändras: marknadens bästa pris. Eftersom vi har optimerat vår produktionsprocess under flera årtionden, kan vi leverera eleganta kvalitetshus till förmånliga priser, konstaterar Rusk.

Mer information: Petri Torvinen, försäljningsdirektör, Älvsbytalo, tfn 020 7939 621, petri.torvinen@alvsbytalo.fi

Hög kvalitet till marknadens lägsta pris är orsaken till att Älvsbyhus är Nordens största tillverkare av volymelementhus av trä. Under företagets 72-åriga historia har fler än 40 000 familjer valt ett hus från Älvsbytalo som sitt hem. Husen byggs inomhus som färdiga volymelement som sedan monteras av yrkeskunniga montörer. Älvsbyhus är ett svenskt företag med dotterbolag, husfabrik och 14 försäljningskontor i Finland. Fabriken i Kauhajoki har levererat fler än 3 000 hus sedan 2005.

Älvsbytalo startar dotterbolag för köp av tomtmark12.10.2016 10:00Tiedote

Älvsbytalo har grundat ett dotterbolag för uppköp och försäljning av tomtmark. Älvsbytalo vill erbjuda sina kunder ännu smidigare åtkomst till ett eget hem och bolaget ämnar satsa flera miljoner euro på uppköp av tomtmark – varje år. På Älvsbytalos nya Hus & tomt-bostadsområden kan kunderna skaffa sig ett inflyttningsklart och högklassigt hus med tomt snabbt och förmånligt. Som bäst är redan koncernens 40 000:e hus i produktion.