Amaranthen ja Children Of Bodomin kiertueille raudanlujat lämppärit

Loppuvuodesta jyrääville Amaranthen ja Children Of Bodomin rundeille on lisätty tiukkaakin tiukemmat lämppäribändit.

20.–22.11. Ouluun, Seinäjoelle ja Turkuun ulottuvan Amaranthen kiertueelle on lisätty saksalainen melometallinousukas Beyond The Black sekä ruotsalainen, häpeilemättömän popahtava Smash Into Pieces.

Olemme innoissamme päästessämme yhdistämään voimamme Amaranthen kanssa. Keikat ovat meille ensimmäiset Suomessa emmekä olisi voineet toivoa parempaa mahdollisuutta päästä esittäytymään suomalaisille faneillemme”, Beyond the Blackin vokalisti Jennifer Haben kommentoi.

Children Of Bodom luottaa kotimaisiin vahvistuksiin joulukuisella Hexed -albumikiertueen Suomen osiollaan. Äärimmäistä power folkkia tulkitseva, kovassa nousukiidossa oleva Brymir sekä melodista death metallia rymistelevä Bloodred Hourglass saavat kunnian lämmittää lauteet viikatemiehille.

Amaranthe-kiertueen keikat:
Support: Beyond The Black & Smash Into Pieces

20.11. Oulu, Teatria
21.11. Seinäjoki, Rytmikorjaamo
22.11. Turku, Messukeskus
23.11. Helsinki, Hartwall Arena (+ Sabaton & Apocalyptica, BTB & SIP eivät esiinny)

Children Of Bodomin Hexed -kiertueen keikat:
Support: Brymir & Bloodred Hourglass

5.12. Seinäjoki, Rytmikorjaamo
6.12. Oulu, Teatria
7.12. Tornio, Teatria
10.12. Helsinki, Tavastia
11.12. Tampere, Pakkahuone
12.12. Turku, Logomo
13.12.Jyväskylä, Lutakko (SOLD OUT)
14.12. Jyväskylä, Lutakko (SOLD OUT)

Lisätiedot:

Amaranthe
Beyond the Black
Smash into Pieces

Children of Bodom
Brymir
Bloodred Hourglass

Grey Beard

Kiertueen järjestäjä: Finnish Metal Events Oy

Promoottori: Jouni Markkanen, jouni@greybeard.fi
Lisätiedot konserteista: Niklas Nuppola, niklas@fme.fi

TuskaLive koostuu keikoista ja kiertueista, joiden taustalla häärii Tuskan festivaaliorganisaatio. Ympäri vuoden järjestettävät tapahtumat vahvistavat raskaan musiikin tarjontaa Suomessa ja ovat oiva tilaisuus törmätä Tuska-tuttuihin myös festivaalin ulkopuolella.

Post-metal-suuruus Alcest Tavastialle helmikuussa7.10.2019 13:00:00 EESTTiedote

Post-metallia ja shoegazea omintakeiseksi ”blackgazeksi” yhdistelevä ranskalainen Alcest saapuu Helsingin Tavastialle 18. helmikuuta. Metallimaisemmasta ilmaisusta dream pop -elemetteihin soljunut Alcest tunnetaan maailmanlaajuisesti yhtenä herkän synkistelyn kärkinimenä. Alcestin Helsingin visiitti on osa bändin ensi kuussa julkaistavan Spritual Instinct -albumin kiertuetta. Kiertueella lämppäreinä nähdään niinikään ranskalainen post-metallista ammentava Birds In Row sekä islantilainen dark wave -ryhmä Kælan Mikla. Lisätiedot: Alcest Supports: Birds In Row, Kælan Mikla 18.2.2020 Helsinki -Tavastia Liput alk. 37,50€ K-18 | ovet 19:00 Ennakot: Tiketti Lipunmyynti alkaa keskiviikkona 9.10. klo 9:00. Konsertin tarjoaa yhteistyössä TuskaLive, Grey Beard ja Kaaoszine.

Twin Temple Suomeen kahdelle keikalle helmikuussa18.9.2019 10:00:00 EESTTiedote

Saatanalliseksi doo-wopiksi taidettaan kutsuva losangelesilaisyhtye Twin Temple nähdään ensi kertaa Suomessa helmikuussa. Twin Temple esiintyy Tampereen Olympiassa 4. helmikuuta ja seuraavana päivänä näyttämönä toimii Helsingin Tavastia. Rhythm and bluesin alalajeihin lukeutuvan doo-wopin ja pimeän puolen yhdistelmää tarjoileva Twin Temple osoittaa, että black metal ei ole ainoa asiaan vihkiytyneiden musiikkivalinta. Twin Temple on nostattanut aaltoja ympäri maailmaa tuoreella omannimisellä albumillaan. Keikoilla lämppärinä nähdään sävykäs ja luonnonmukainen Hexvessel. Twin Temple - Suomen keikat Support: Hexvessel 4.2.2020 Tampere - Olympia Liput alk. 22,50€ K-18 | ovet 19:00 Ennakot: Tiketti 5.2.2020 Helsinki -Tavastia Liput alk. 22,50€ K-18 | ovet 19:00 Ennakot: Tiketti Lipunmyynti alkaa perjantaina 20.9. klo 10:00 Konsertit tarjoaa yhteistyössä TuskaLive, Grey Beard ja Kaaoszine. Lisätiedot: Twin Temple TuskaLive Grey Beard Kaaoszine

Industrial-ryhmä 3Teeth Suomeen helmikuussa9.9.2019 12:00:00 EESTTiedote

Los Angelesista tuleva industrial-ryhmä 3Teeth nähdään alkuvuodesta Suomen keikkalavoilla ensi kertaa. Bändi käynnistää koneet Helsingin Tavastialla perjantaina 14. helmikuuta ja seuraavana päivänä tunnelmaa luodaan Tampereen Olympiassa. 3Teeth perustettiin vuonna 2013 Los Angelesin hämyisessä klubi- ja yökerhoskenessä. Bändin debyytin pompattua iTunes-listan kärkeen, Toolin kitaristi Adam Jones vakuuttui revohkasta siinä määrin, että buukkasi 3Teethin lämppäriksi Toolin ja Primuksen areenakiertueelle. 3Teethin kolmoisalbumi Metawar ilmestyi tänä kesänä ylisanojen säestämänä. 3Teeth Suomen keikat: 14.2.2020 Helsinki -Tavastia Liput alk. 22,50€ K-18 | ovet 20:00 Ennakot: Tiketti 15.2.2020 Tampere - Olympia Liput alk. 22,50€ K-18 | ovet 20:00 Ennakot: Tiketti Lipunmyynti alkaa keskiviikkona 11.9. klo 9:00 Konsertit tarjoaa TuskaLive, Grey Beard ja Kaaoszine.

Children of Bodom kiertää Suomea joulukuussa29.8.2019 12:00:00 EESTTiedote

Alexi Laihon luotsaama maailman nopein viikatemiespartio, eli Children Of Bodom koluaa joulukuussa Suomen keikkapaikkoja aiemmin tänä vuonna ilmestyneen Hexed -albumin vanavedessä. Bändi on levyn myötä kiertänyt jenkkejä ja Suomessa Bodomit nähtiin vain kesän festareilla, joten joulukuun keikat ovat ensimmäinen mahdollisuus nähdä uuden levyn biisejä livenä Suomessa klubiolosuhteissa. Children Of Bodom vastaanotti juuri kultalevyt I Worship Chaos -albumistaan perjantaisella Kaisaniemen keikallaan. ”Kaisaniemen keikka meni kuin menikin hyvin, kiitos siitä. Noh keli oli mitä oli, niin ajateltiin et mitä jos siirryttäisiin sisätiloihin ja vähän intiimimpiin tunnelmiin”, summaa bändi. Syksyn rundin lämmittelijät julkistetaan myöhemmin. Kiertueen tarjoavat yhteistyössä TuskaLive, Grey Beard, Radio Rock ja Soundi. Children Of Bodomin Hexed -kiertueen keikat: 5.12.2019 Seinäjoki, Rytmikorjaamo Liput alk. 35,00€ K-18 | Ovet klo 20 Ennakot: Tiketti 6.12.2019 Oulu, Teatria Liput alk. 39,00€ K-18

Amorphis kiertää Suomea loppuvuodesta15.8.2019 12:00:13 EESTTiedote

Kesällä muun muassa loppuunmyydyn Tuska-festivaalin pääesiintyjänä nähty, tämän hetken kuumin kotimainen metallinimi, Amorphis, jatkaa kiertämistä menestyksekkään Queen Of Time -albumin tiimoilta. Suomen keikat jakaantuvat kahteen ajankohtaan ja Amojen tukena kiertää käsittämättömän väkevät kiertuekumppanit. Kiertueen ensimmäinen osa alkaa Tampereelta 13. marraskuuta, jatkuen Hämeenlinnan ja Kempeleen kautta Seinäjoen SJK Areenalle. Näillä keikoilla Amorphiksen mukana nähdään Göteborg-soundin pioneereihin lukeutuva Soilwork sekä tanskalainen, vivahteikas ja energinen Møl. Rundin toinen osa liikahtaa 5. joulukuuta Turun Logomosta, jatkuu itsenäisyyspäivänä Rauhan Saimaa Arenalla ja saavuttaa huipennuksensa 7.12. täysmittaisella hallikeikalla Helsingin Jäähallissa. Kiertueen toisella osalla Amorphista lämmittelevät Soilwork, Norjan proge-ylpeys Leprous, sekä kimurantti saksalainen, The Ocean. Kiertueen tarjoavat yhteistyössä TuskaLive ja Grey Beard. Amorphis - Suomen kiertue 2019: Amorph