SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Amarillo haastaa ruokien kotiinkuljetuspalvelut: Noutaja tulee ja vie asiakkaat ravintolaan

Suomen tunnetuimpiin ravintolaketjuihin kuuluva Amarillo alkaa kuljettaa asiakkaat ravintolaan sen sijaan, että se kuljettaisi ruoan asiakkaiden luokse. Noutajaksi nimetty kuljetuspalvelu toimii kevään aikana viidellätoista Amarillo-paikkakunnalla.

- Me uskomme, että ihmiset haluavat edelleen käydä syömässä ravintoloissa, jossa ruoka ja tunnelma maistuvat aina erilaiselta kuin kotisohvalla - puhumattakaan niistä kytevistä mahdollisuuksista ja kohtaamisista, jotka ilta voi sytyttää, sanoo Amarillon ketjupäällikkö Pekka Lavikainen.

- Niinpä päätimme, että Amarillo – kenties ensimmäisenä ravintolana maailmassa – kääntää kotiinkuljetuspalvelun käsitteen päälaelleen ja lanseeraa sen sijaan kotoakuljetuspalvelun.

Noutaja on näyttävästi tuunattu auto, jonka voi tilata etukäteen verkosta osoitteesta www.amarillo.fi/noutaja. Auto hakee asiakkaat sovittuun aikaan sovitusta paikasta ja vie heidät Amarilloon. Myös pöytävaraus kuuluu palveluun.

- Matka Noutajan kyydissä on jo elämys itsessään, Lavikainen lupaa.

Amarillon tehtävä on tuoda ihmiset yhteen

Uudistuva Amarillo herätti vilkasta keskustelua jo viime vuonna, kun se antoi tarjoilijoille uuden roolin entertainereina eli viihdyttäjinä. Koko Amarillon ravintolakonsepti perustuu elämyksellisyyteen, ja Noutaja-palvelu on osa uudenlaista asiakaskokemuksen rakentamista.

– Pelkkä hyvä ruoka ja viihtyisä miljöö eivät vielä riitä, vaan mieleenpainuvimmat kokemukset luodaan vuorovaikutuksessa. Amarillon tehtävä onkin tuoda ihmiset – tutut ja tuntemattomat – yhteen ja tarjota heille elämyksiä, joista parhaat tarinat syntyvät. Noutaja on konkreettinen tapa toteuttaa tätä tehtävää, Lavikainen valottaa.

Yhteisöllisyys toteutuu uusissa Amarillo-ravintoloissa myös The Table -elämyksen muodossa. Asiakas voi varata paikan ravintolassa keskeisellä paikalla sijaitsevasta suuresta yhteispöydästä ja nauttia yhdessä muiden kanssa visuaalisesti näyttävän yllätysmenun. The Table -asiakkaita palvelee oma kokki ja tarjoilija, ja iltaan kuuluu hyvän ruoan ja juoman lisäksi monenlaisia yllätyksiä kuten pöydässä valmistettavia ruokalajeja ja viihteellistä ohjelmaa.

Pekka Lavikainen, ketjupäällikkö, Amarillo, pekka.lavikainen@sok.fi, p. 010 768 0215

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Amarillolla on 21 ravintolaa Suomessa ja yksi Tallinnassa. Uuden Amarillon ytimessä ovat elämyksellisyys, The Table -ateriakokemus, jaettavat meksikolaishenkiset ruoat sekä Amarillon suositut burgerit. Käynnissä olevan uudistuksen tavoitteena on rakentaa Amarillosta ainutlaatuinen ravintola, joka yhdistää niin ystävät kuin tuntemattomat ja tarjoaa aina uusia elämyksiä.

www.amarillo.fi

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Esteetön hotelli toivottaa kaikki asiakkaat tervetulleiksi16.5.2019 13:25:33 EESTTiedote

S-ryhmän hotelliketjuissa, Sokos Hotelleissa ja Radisson Blu Hotelleissa, kehitetään parhaillaan entistä esteettömämpiä hotelleja. Hotelleissa on tehty esteettömyyskartoitukset, joilla on selvitetty tilojen tämänhetkistä toimivuutta liikkumis- ja toimintaesteisille henkilöille. Tavoitteena on luoda mahdollisimman saavutettavia hotelliympäristöjä moninaisille asiakasryhmille. Kehitysvinkkejä toivotaan myös asiakkailta, sillä kokemus on osoittanut, että parhaat toimenpide-ehdotukset tulevat suoraan hotellivierailta.

80 000 hakijaa, yli 14 000 työelämäkokemusta – S-ryhmä satsaa nuorten työelämätaitoihin16.5.2019 08:15:00 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2019 ympäri Suomen ennätysmäärän eli noin 14 000 nuorta. Nuorten viesti on selkeä: kesällä halutaan tehdä töitä eikä maata kotona. Kesätyöhakemuksia vastaanotettiin yli 80 000. Osuuskaupparyhmän tavoitteena on tarjota myönteisiä työelämän ensikokemuksia kaikille kesäläisille. Uusinta uutta on ensimmäisessä työpaikassa olevien nuorten perehdyttämiseen Työterveyslaitoksen kanssa luotu Kesäduunipassi.