Ambientia laajentaa yhteistyötään Digitan kanssa: Arvostamme Digitan joustavaa, nopeaa ja suoraviivaista konesalipalvelua

Cloud-, PaaS- ja räätälöityjä verkkopalveluita kokonaispalveluina tarjoava Ambientia Oy ja Digita Oy laajentavat yhteistyötään. Ambientia on jo viisi vuotta käyttänyt Digitan konesalipalveluja. Ambientia on 153 työntekijää työllistävä kasvuyritys, joka tarjoaa asiakkailleen sovellusten alustaksi myös luotettavaa infraa ja ajan tasalla oleva tietoturvaa.

”Ambientialle on aivan keskeistä tarjota asiakkailleen kokonaispalvelua, joka on aina asiakkaiden saatavilla. Luotettavan ja vikasietoisen infrastruktuurin osana hyödynnämme Digitan korkeatasoisia colocation-konesalipalveluja”, kertoo Ambientian Cloud Services -palveluista vastaava Matias Mäkinen. ”Meille on lisäksi ensiarvoisen tärkeää kilpailukykyisten hintojen ohella saada joustavaa, nopeaa ja hyvää henkilökohtaista palvelua ilman turhia, monimutkaisia prosesseja”, jatkaa Mäkinen.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että olemme olleet Ambientian luottamuksen arvoisia, ja pitkä yhteistyömme laajenee edelleen. Ambientia kuten monet Digitan Data Center -asiakkaat arvostavat palvelumme luotettavuutta ja sijaintia erinomaisten yhteyksien äärellä. Pasilan mediakampuksella sijaitsevat konesalimme tarjoavat digitaalisten palveluiden vaatimaa reagointikykyä ja erinomaista vasteaikaa”, kertoo Digitan Data Center -palveluista vastaava johtaja Fredrik Brunberg. ”Mikäli tänä päivänä haluaa tarjota parasta mahdollista asiakaskokemusta palveluiden käyttäjille, on data sijoitettava sinne missä sitä kulutetaan. Näin toimii myös asiakkaamme Ambientia”, jatkaa Brunberg.

Digitan juuri valmistuneet uudet konesalitilat soveltuvat erityisesti Internet-palveluntarjoajille, sisällöntuottajille ja SaaS-palveluntarjoajille, joilla on kireimmät vaatimukset latenssin ja yhteyksien suhteen. Digitan konesalista on monipuoliset ja erinomaiset yhteydet kaikkialle maailmaan. Pasilassa sijaitsee tieto- ja internetliikenteen yhdysliikennepiste FICIX eli saatavilla on kaikkien keskeisimpien operaattoreiden yhteyspalvelut. Digitan konesalipalvelut täyttävät vaativimpienkin asiakasryhmien turvallisuus- ja käytettävyysvaatimukset. Konesalin sähkönsyöttö on moninkertaisesti varmistettu. Helsingin kaupungin kaukokylmäverkkoon liitetty sali on energiatehokkuudeltaan huippuluokkaa.

Ambientia Oy, Cloud Services Director, Matias Mäkinen, p. 040 715 5965, matias.makinen(at)ambientia.fi

Digita Oy, Liiketoimintajohtaja, Data Center -palvelut, Fredrik Brunberg, p. 050 375 2822, fredrik.brunberg(at)digita.fi

Ambientia luo palveluja, jotka syntyvät huippuunsa viedystä teknologiasta, mutta lähtevät lentoon vasta, kun teknologia, asiakasymmärrys ja bisnes lyövät menestyksekkäästi kättä. Olemme onnistuneet, kun asiakkaamme menestyvät ja työntekijämme saavat tehdä sitä, mistä eniten nauttivat, myös huomenna. Merkityksellisin tehtävämme on digitalisoida asiakkaidemme menestys. www.ambientia.fi

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita. www.digita.fi

Heads'n Tails, the winner of the Future City Challenge competition, aims to improve the condition of indoor air in Espoo’s schools14.2.2018 17:54Tiedote

Organised by IBM, Digita and Etteplan, the Future City Challenge competition culminated in a Grande Finale and the selection of a winner on Valentine's Day. The aim of the FCC competition was to design new solutions and applications to ease the everyday lives of city dwellers. The cities participating in the competition were Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä and Tampere. The winning team is Heads’n Tails, which proposed a solution for the City of Espoo. The team won with its "Schools into shape" solution; as the name suggests, the idea is to get schools into shape and ensure a healthy indoor air environment for schools and kindergartens.

Future City Challenge –kilpailun voittajatiimi Heads’n Tails haluaa laittaa Espoon koulujen sisäilman kuntoon14.2.2018 17:37Tiedote

IBM:n, Digitan ja Etteplanin organisoima Future City Challenge kilpailu huipentui ystävänpäivänä Grande Finaleen ja voittajaratkaisun valintaan. FCC-kilpailun tavoitteena oli suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää. Kisaan mukaan lähtivät kaupungit Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä ja Tampere. Voittajatiimi on Espoon kaupungille ratkaisunsa ehdottanut Heads’n Tails. Tiimi voitti kisan ”Koulut kuntoon” -ratkaisulla, jonka tavoitteena on nimensä mukaisesti laittaa koulut kuntoon ja varmistaa kouluihin ja päiväkoteihin sisäilmaltaan terve työympäristö.

Digita ja Mapon yhteistyöhön paikannusratkaisujen tuottamisessa LoRaWAN-teknologiaa hyödyntäen8.2.2018 09:30Tiedote

Digita Oy ja Mapon Finland Oy ovat aloittaneet kaupallisen yhteistyön paikannusratkaisujen tuottamisesta hyödyntäen Digitan LoRaWAN-teknologiaan perustuvaa IoT-verkkoa sekä Maponin kalustonhallintaohjelmistoa. ”Yhteistyömme Maponin kanssa avaa meille mahdollisuuden tarjota erinomaisia ratkaisuja monille eri toimialoille, kuten logistiikka- ja rakennusteollisuudelle sekä laite- ja konevuokrausalalle. Digitan LoRaWAN-verkko mahdollistaa laitteiden ja koneiden ketterän ja kustannustehokkaan seurannan käyttökohteissa, joissa aikaisemmin on ollut vaikea toteuttaa seurantaa perinteisillä ratkaisuilla. LoRaWAN-teknologian avulla paikannuslaitteiden merkittävästi pidempi akunkesto mahdollistaa kokonaan uusia käyttökohteita”, kertoo Digitan IoT-palveluista vastaava johtaja Ari Kuukka. Nykyään erilaiset seurantajärjestelmät ovat olennainen osa kalustoa vaativaa liiketoimintaa. Maponin paikannukseen kehitetty ohjelmisto tarjoaa kattavan tiedon seurattavista kohteista. Sovellusta voidaan hyödyntää

AlfaTV:n näkyvyysalue laajenee valtakunnalliseksi Digitan antenni-tv-verkossa helmikuun alusta alkaen29.1.2018 12:13Tiedote

AlfaTV-kanavan näkyvyysalue laajenee kaikille Digitan lähetysasemille antenni-tv-verkossa 1. helmikuuta 2018 alkaen. Uusiin näkyvyysalueisiin kuuluvat muun muassa Ähtäri, Pihtipudas, Iisalmi, Kuusamo, Inari, Utsjoki, Kilpisjärvi, Ylläs, Sodankylä ja Kemijärvi. AlfaTV näkyy ilmaiseksi Digitan antenni-tv-verkossa kanavapaikalla 15 kanavanipussa A. Kanavan näkyvyysalue kattaa 99,96 % väestöstä. Kanavanipun A näkyvyysalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Digita Info auttaa Useimmat vastaanottimet etsivät uudet tv-kanavat automaattisesti. Jotkin vastaanottimet saattavat vaatia kanavien uudelleenvirittämisen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta. Digitan kuluttajapalvelu Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin klo 8-20 puh. 020 411 7676 tai