Ambientia laajentaa yhteistyötään Digitan kanssa: Arvostamme Digitan joustavaa, nopeaa ja suoraviivaista konesalipalvelua

Cloud-, PaaS- ja räätälöityjä verkkopalveluita kokonaispalveluina tarjoava Ambientia Oy ja Digita Oy laajentavat yhteistyötään. Ambientia on jo viisi vuotta käyttänyt Digitan konesalipalveluja. Ambientia on 153 työntekijää työllistävä kasvuyritys, joka tarjoaa asiakkailleen sovellusten alustaksi myös luotettavaa infraa ja ajan tasalla oleva tietoturvaa.

”Ambientialle on aivan keskeistä tarjota asiakkailleen kokonaispalvelua, joka on aina asiakkaiden saatavilla. Luotettavan ja vikasietoisen infrastruktuurin osana hyödynnämme Digitan korkeatasoisia colocation-konesalipalveluja”, kertoo Ambientian Cloud Services -palveluista vastaava Matias Mäkinen. ”Meille on lisäksi ensiarvoisen tärkeää kilpailukykyisten hintojen ohella saada joustavaa, nopeaa ja hyvää henkilökohtaista palvelua ilman turhia, monimutkaisia prosesseja”, jatkaa Mäkinen.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että olemme olleet Ambientian luottamuksen arvoisia, ja pitkä yhteistyömme laajenee edelleen. Ambientia kuten monet Digitan Data Center -asiakkaat arvostavat palvelumme luotettavuutta ja sijaintia erinomaisten yhteyksien äärellä. Pasilan mediakampuksella sijaitsevat konesalimme tarjoavat digitaalisten palveluiden vaatimaa reagointikykyä ja erinomaista vasteaikaa”, kertoo Digitan Data Center -palveluista vastaava johtaja Fredrik Brunberg. ”Mikäli tänä päivänä haluaa tarjota parasta mahdollista asiakaskokemusta palveluiden käyttäjille, on data sijoitettava sinne missä sitä kulutetaan. Näin toimii myös asiakkaamme Ambientia”, jatkaa Brunberg.

Digitan juuri valmistuneet uudet konesalitilat soveltuvat erityisesti Internet-palveluntarjoajille, sisällöntuottajille ja SaaS-palveluntarjoajille, joilla on kireimmät vaatimukset latenssin ja yhteyksien suhteen. Digitan konesalista on monipuoliset ja erinomaiset yhteydet kaikkialle maailmaan. Pasilassa sijaitsee tieto- ja internetliikenteen yhdysliikennepiste FICIX eli saatavilla on kaikkien keskeisimpien operaattoreiden yhteyspalvelut. Digitan konesalipalvelut täyttävät vaativimpienkin asiakasryhmien turvallisuus- ja käytettävyysvaatimukset. Konesalin sähkönsyöttö on moninkertaisesti varmistettu. Helsingin kaupungin kaukokylmäverkkoon liitetty sali on energiatehokkuudeltaan huippuluokkaa.

Ambientia Oy, Cloud Services Director, Matias Mäkinen, p. 040 715 5965, matias.makinen(at)ambientia.fi

Digita Oy, Liiketoimintajohtaja, Data Center -palvelut, Fredrik Brunberg, p. 050 375 2822, fredrik.brunberg(at)digita.fi

Ambientia luo palveluja, jotka syntyvät huippuunsa viedystä teknologiasta, mutta lähtevät lentoon vasta, kun teknologia, asiakasymmärrys ja bisnes lyövät menestyksekkäästi kättä. Olemme onnistuneet, kun asiakkaamme menestyvät ja työntekijämme saavat tehdä sitä, mistä eniten nauttivat, myös huomenna. Merkityksellisin tehtävämme on digitalisoida asiakkaidemme menestys. www.ambientia.fi

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita. www.digita.fi

Päivitys tiedotteeseen: Digitan antenni-tv-verkon lähetykset toimivat taas normaalisti20.7.2018 19:21Tiedote

Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla koko maassa ilmeni häiriöitä perjantaina 20.7. klo 18.32 alkaen. Häiriöitä oli myös kaupallisten radioiden lähetyksissä. TV- ja radiolähetykset ovat palautuneet normaaleiksi klo 19:40 lukuun ottamatta Tampereen alueen A-kanavanippua, jossa lähetetään muun muassa Ylen tv-kanavat. Lisäksi kaapelioperaattori- ja IPTV-jakelussa ovat vielä poikki seuraavat kanavat: Nelonen, Nelonen HD, Hero, Jim, Liv. Lisäksi poikki on Yle TV 1 muualla Suomessa kuin pääkaupunkiseudulla. Häiriöiden syynä oli tietoliikennevika. Digita pahoittelee häiriöistä aiheutunutta haittaa Median yhteydenotot: Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi. Tiedote, Digita 20.7.2018 klo 19:21 Häiriöitä Digitan antenni-tv-verkossa koko maassa Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla ilmenee häiriöitä koko maassa. Häiriö on alkanut perjantaina 20.7.2018 klo 18:32. Häiriöitä esiintyy myös

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.