Ammattiliitto Pro ja Toimihenkilöliitto ERTO ovat tänään 26.1. ilmoittaneet lakosta taloushallintoalalle

Lakko koskee 10.2.2023 kello 0.01 – 13.2.2023 kello 23.59 välisenä aikana alkavia työvuoroja. Sen piirissä ovat taloushallintoalalla työskentelevät, jotka tekevät taloushallintoalan työehtosopimuksen mukaista työtä.

Lisäksi koko alaa koskeva liukumasaldojen kerryttämiskielto, joka alkoi keskiviikkona 25.1., on edelleen voimassa.

Taloushallintoalan työehtosopimusneuvottelut ovat jatkuneet tuloksetta jo noin neljän kuukauden ajan. Työehtosopimus päättyi jo 30.11.2022, mutta työnantajia edustava Palvelualojen työnantajat PALTA ry kieltäytyy sopimasta alalle reilua palkkaratkaisua.

– Emme voi hyväksyä työehtojen heikentämistä, muuan muassa lomaoikeuksien huonontamista, sunnuntaikorvauksen tai lomarahan vaarantamista. Vaadimme reilua alan ammattilaisia kunnioittavaa ostovoimaa turvaavaa sopimusratkaisua. Neuvotteluja vauhdittaaksemme aloitamme lakon taloushallintoalan yrityksissä. Tavoitteena on saada neuvoteltua mahdollisimman nopeasti työehtosopimus, joka turvaa jäsenten edut, sanoo Ammattiliitto Pron palvelusektorin johtaja Minea Pyykönen.

Työpajankatu 13 A, PL 183

Ammattiliitto Pron jäseniä ovat koulutetut ammattilaiset, asiantuntijat ja esimiehet alaan katsomatta.