Ammattirakentajille avattiin lisää palveluja Tampereen seudulle – Saint-Gobainin uusi palvelupiste parantaa asiakaspalvelua ja vähentää kuljetuspäästöjä

Rakennusmateriaaleja, -tuotteita ja ratkaisuja valmistava Saint-Gobain Finland on avannut Pirkkalaan uuden palvelupisteen, joka palvelee Tampereen alueen rakentamisen ammattilaisia ja vastaa lisääntyvän rakentamisen vaatimuksiin. Samalla vähennetään kuljetuksista johtuvia päästöjä ja materiaalihukkaa.
Saint-Gobainin Tampereen palvelupiste

Rakentaminen on kasvanut Tampereen talousalueella vahvasti viime vuosina. Rakennustuotteiden matka tehtailta eri puolilta Suomea työmaille on kuitenkin joskus pitkä. Siksi Suomen suurimpiin rakennusmateriaalivalmistajiin kuuluva Saint-Gobain Finland paransi vuoden 2022 alussa palvelujaan ja lyhentää kuljetusmatkoja avaamalla Pirkkalaan palvelupisteen, joka tuo Weberin rakennustuotteet, Gyprocin, ISOVERin ja Ecophonin myyntipalvelun sekä rakennusalan ammattilaisten Saint-Gobain Akatemian lähemmäs Tampereen seudun työmaita ja asiakkaita.

– Siirrymme lähemmäksi keskustaa ja asiakkaita hyvien liikenneyhteyksien äärelle. Uuden palvelupisteen sijainti huomioi Tampereen aseman yhtenä maan keskeisimmistä kasvukeskuksista, kertoo Weberin aluemyyntipäällikkö Reima Nieminen.

Paikallinen sävytyspalvelu vähentää materiaalihukkaa

Saint-Gobain Finlandin tavoite on olla hiilineutraali 2035 mennessä. Kuljetusten optimointi ja päästöjen tarkka seuranta auttavat tekemään tarvittavia muutoksia logistiikkaan ja siten pienentämään hiilijalanjälkeä.

Palvelupisteessä on myös sävytyspalvelu, jollaista on aiemmin tarjottu vain Vantaan palvelupisteellä. Sävytyspalvelusta asiakas voi tilata värimallin ennen lopullisen värin valintaa.

– Uusi palvelupiste nostaa merkittävästi palvelukykyämme ja nopeuttaa toimituksia. Varastosta saa kattavasti järjestelmissämme käytettäviä tarvikkeita. Sävytyspalvelun avulla nopeutamme mahdollisia täydennystarpeita ja vähennämme hukkaa, kun kerralla ei tarvitse ottaa varmuuden vuoksi liian suurta erää, Weberin aluemyyntipäällikkö Mika Lammi sanoo.

Asiakkaille yhdestä pisteestä laaja palvelukokonaisuus

Palvelupisteessä on myös entistä monipuolisempi tuotevalikoima erityisesti julkisivu-, betoninkorjaus- ja laatoitustuotteissa. Valikoima laaditaan kysynnän pohjalta ja sitä päivitetään säännöllisesti.

Varastotuotteiden ja sävytyspalvelun lisäksi tarjolla on myyntipalvelua, kun Saint-Gobainin noin kymmenen hengen toimisto muuttaa myös uusiin tiloihin. Palvelupisteellä on tavattavissa niin Ecophonin, Gyprocin, ISOVERin kuin Weberin myyntiorganisaatiota.

Myös Saint-Gobain Akatemian koulutustilaisuudet voidaan järjestää jatkossa niille varatuissa tiloissa. Saint-Gobain Akatemia tarjoaa rakennusalan ammattilaisille työhön sopivaa maksutonta täydennyskoulutusta.

– Kun samoihin tiloihin saadaan koottua myös koulutus ja järjestelmiimme liittyen työkalujen myynti, asiakkaat hyötyvät siitä, että he saavat yhdestä pisteestä laajan palvelukokonaisuuden, Mika Lammi kuvailee.

Tampereen palvelupisteen aukioloajat ja yhteystiedot

Palvelupiste on avoinna arkisin klo 7–15.

Osoite: Tuottotie 3, 33960 Pirkkala (E12-moottoritien varrella)
Sähköposti: tampere@saint-gobain.com

Kai Kolehmainen
myyntijohtaja, aluemyynti

Saint-Gobainin Tampereen palvelupiste
Saint-Gobainin Tampereen palvelupisteen varasto

Saint-Gobainin tavoite on olla hiilineutraali toimija globaalisti vuonna 2050. Pohjoismaissa Saint-Gobain tähtää hiilineutraaliuteen vuonna 2035.