Amon Amarth ja Machine Head Helsinkiin syyskuussa 2022

Nyt lähtee. Oikein raskaammalla kädellä. Ruotsin viikinkimetallijätti Amon Amarth sekä amerikkalainen pitkän linjan metallijyrä Machine Head tuovat ”Vikings & Lionhearts” -kiertueensa Helsingin Jäähalliin 21. syyskuuta 2022. Käsittämättömän tiukan paketin täydentää aivan tuore nimi, The Halo Effect, jossa vilisee In Flamesissa kautta vuosien vaikuttaneita muusikoita.

Amon Amarth lukeutuu melodisen death metallin uranuurtajiin. Yhtye perustettiin Ruotsin Tumbassa vuonna 1992 ja bändin mahtipontisen nousujohteinen ura on ollut komeaa seurattavaa. Amon Amarthin todella tunnistettava, haikean melodinen, mutta silti veret seisauttavan raskas soundi hakee vertaistaan koko metallikentällä.

Machine Head perustettiin Oaklandissa Kaliforniassa 90-luvun alussa. Yhtyeen groovaava ja äärimmäisen raskas sekä iskevä soundi löivät rajusti tajuntaan ”Burn My Eyes” -debyytillä. Machine Head on pitkällä urallaan koskettanut montaa sukupolvea ja julkaissut lukuisia klassikoiksi nousseita albumeita.

Machine Headin nokkamies Robb Flynn kommentoi: “Head Cases and Lionhearts rejoice! It is with great pleasure we announce our triumphant return to your land to crush skulls, pummel circle pits, and deplete your beer supply!! Only this time we will not be alone. That’s right! For the first time in nearly a decade, MACHINE HEAD will be foregoing our usual “Evenings with…” to join forces with our battle-hardened brothers in the all-powerful AMON AMARTH, plus their fellow countrymen, THE HALO EFFECT. This absolute monster of a tour will kick off Autumn 2022 and will be the most devastating night of your metal lives. So get ready to raise your fists, raise your glasses, and bang your heads with us at the heaviest tour of the year! No one can resist the pure power of this epic alliance. We are coming for you!”

Lipunmyynti konserttiin alkaa perjantaina 5.11.2021 klo 12:00 Tiketin ja Ticketmasterin verkostoissa.

KONSERTTI:

VIKINGS & LIONHEARTS TOUR 2022
Amon Amarth & Machine Head
+ opening act: The Halo Effect

21.9.2022 Helsinki, Jäähalli
Liput alk. 69,00€
Ikäraja: S/K-18 | ovet 17:30
Ennakot: TikettiTicketmaster
Lipunmyynti alkaa pe 5.11.2021 klo 12:00

Yhteistyössä TuskaLiveGrey Beard sekä Inferno.

Promoottori: Jouni Markkanen (jouni@fme.fi)
Lisätiedot konsertista: Niklas Nuppola (niklas@fme.fi)

Amon Amarth
Machine Head
The Halo Effect

Tuoreita TuskaLive-kiertuejulkistuksia:

Lost Society – No Rest For The Sickest 2021 Tour
13.–17.12.2021

Sonata Arctica – Acoustic Adventures 2022
4.2.–5.3.2022

Sonata Arctica mittavalle akustiselle konserttisalikiertueelle keväällä29.10.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Sonata Arctica suuntaa helmi-maaliskuussa kattavalle, viidentoista konsertin akustiselle konserttisalikiertueelle ympäri Suomen. Acoustic Adventures -konserttisarja on ollut menestys ja yhtye onkin innoissaan päästessään siirtämään konseptin uudelle tasolle: "Ollaan edetty Acoustic Adventures -touhujemme kanssa niin pitkälle, että nyt on aika julkaista kyseisestä proggiksesta pari levyä, joista ensimmäinen ilmestyy alkuvuodesta. Kuten asiaan kuuluu, niin uutta levyähän on pakko juhlistaa kiertueella. Suuntaamme siis kotimaan keikoille helmi-maaliskuussa 2022. Tällä kertaa kalenteriin mahtuu myös useita uusia paikkakuntia, joten tulee olemaan todella hienoa päästä jälleen esiintymään akustisesti, ja luonnollisesti settiin kuuluu myös uutta materiaalia vanhojen hittien lisäksi.” Acoustic Adventures 2022 -kiertue alkaa Ylivieskan Kulttuurikeskus Akustiikasta perjantaina 4. helmikuuta. Liput kiertueelle ovat myynnissä nyt. Yhteistyössä TuskaLive, Grey Beard sekä Inferno-lehti. Sonata Arcti

Lost Society Suomen kiertueelle joulukuussa28.10.2021 11:00:00 EEST | Tiedote

Nyt kun pääsee, niin sitten mennään. Lost Society ei yleensä turhia jahkaile, eikä tässäkään tapauksessa kun pitää keikoille lähteä. “Edellisestä Suomen kiertueesta on mennyt aivan liian kauan, ja voitte vain kuvitella kuinka paljon adrenaliinia on suonissa valmiina tätä varten. No Rest For The Sickest -rundi on paras mahdollinen tapa juhlistaa livemusiikin paluuta ja sitä, että LxSx perhe pitää yhtä! Olemme olleet studiossa todella kiireisinä ja soittaneet yhdessä enemmän kuin varmaan koskaan, joten tiukkaakin tiukemmassa kunnossa oleva LS tulee – get ready. Hankkikaa liput ja bailataan yhdessä pitkästä aikaa. Let’s fucking go!”, kommentoi Samy Elbanna. Lost Societyn ”No Rest For The Sickest 2021 Tour” kaartaa Helsingin Tavastialle joulukuun 13. päivä ja piuhat vedetään irti Tampereen Tullikamarin Pakkahuoneen kurittamisen jälkeen perjantaina 17.12.2021. Aiemmin 25.11. Kuopiossa soitettavaksi suunniteltu keikka siirtyy kiertueen yhteyteen ja Sawohousessa siis rytisee keskiviikkona 15.

Myrkur Suomeen joulukuussa1.6.2021 11:00:48 EEST | Tiedote

Tanskalainen Myrkur saapuu joulukuussa Suomeen konsertoimaan viime vuonna julkaistun Folkesange-albumin tiimoilta. Myrkur nähdään Turun Logomossa 15. joulukuuta ja seuraavina päivinä tanskalaistähti esiintyy Tampere-talossa sekä Helsingin Savoy-teatterissa. Myrkur, oikealta nimeltään Amalie Bruun, on pohjannut monipuolisen taiteensa pohjoismaisiin kansanlauluihin sekä black metaliin. Uransa varrella Myrkur on julkaissut puhtaita metallialbumeita ja esiintynyt täyden bändin kanssa metallifestareilla, sekä toisaalta tulkinnut herkkiä akustisia kansanlauluja perinnesoittimilla säestettynä konserttisaleissa. Myrkurin Suomen konsertit ovat osa viime vuonna julkaistun Folkesange-albumin kiertuetta. Folkesange koostuu skandinaavisten perinnelaulujen lisäksi Bruunin omista sävellyksistä ja kappaleilla kuullaan lukuisia perinnesoittimia. ”Olen erittäin innoissani, että pääsen vihdoin palaamaan Suomeen! Soitamme bändini kanssa Folkesangen alusta loppuun + muutamia extra-yllätyksiä.” Myrkur kuvai