Analyste Oy:n uusi toimitusjohtaja Mikko Soirola: Ihmiset tekevät IT-bisneksen

Modernin maksuliikenteen asiantuntijayritys Analyste Oy on nimittänyt Mikko Soirolan uudeksi toimitusjohtajakseen. Soirolalla on vahva IT- ja johtamistausta. Analyste Oy kiinnostaa häntä uutena ja innovatiivisena yrityksenä, ja tietotekniikka-alan murroksen Soirola näkee mahdollisuutena.
Analysten toimitusjohtajat, 15.10. asti toimiva Tomi Lod ja tuolloin aloittava Mikko Soirola.

Mikko Soirola (s. 1969, FM) aloittaa Analyste Oy:n toimitusjohtajana 15.10.2018.

Soirolalla on pitkä ja kansainvälinen IT-tausta ja kokemusta niin myynnistä, palvelunkehittämisestä kuin yleisjohtamisesta. Analystellekin tärkeätä SaaS-liiketoimintaa Soirola on ollut kehittämässä jo yli 10 vuoden ajan. Hän siirtyy Analystelle Liaison Technologies Europesta, jossa hän on vastannut yrityksen Euroopan markkinoinnista, myynnistä ja palveluliiketoiminnasta.

Analystessa Soirolaa kiehtoo tilaisuus kehittää ja kasvattaa entisestään oman ratkaisualueensa johtavaa toimijaa Suomessa alalla, joka on täynnä mahdollisuuksia. Hän sanoo haluavansa kehittää luottamukseen, avoimuuteen ja kommunikaatioon perustuvaa toimintatapaa niin Analystessa kuin asiakasyhteistyössä.

– Niin kliseiseltä kuin se saattaakin kuulostaa, asiantuntijat tekevät tämän bisneksen. Ihmiset ja heidän hyvinvointinsa on tärkeintä, Soirola sanoo.

– Finanssiteknologia ja tietotekniikka-ala yleisemminkin ovat maailmanlaajuisessa murroksessa. On tärkeätä tunnistaa alan makrotrendit ja kyetä vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin nopealla syklillä. Kuuntelemalla asiakkaita sekä markkinoita herkällä korvalla ketterälle yritykselle avautuu toisaalta paljon kehitys- ja kasvumahdollisuuksia, Soirola pohtii. – Aiemmin tänä vuonna tapahtuneen järjestelyn ja sitä seuranneen Analysten itsenäistymisen myötä meille on tarjoutunut erinomainen mahdollisuus luoda uusi kasvustrategia. Sen toteuttaminen on minulle ensisijaisen tärkeätä.

Analysten nykyinen toimitusjohtaja Tomi Lod jatkaa Clausion Oy:n toimitusjohtajana.

Tomi Lod
Analyste Oy, toimitusjohtaja
tomi.lod@analyste.com

Mikko Soirola
Analyste Oy, Toimitusjohtaja
mikko.soirola@analyste.com

Mikko Soirola, Analyste Oy:n tuleva toimitusjohtaja
Tomi Lod, Clausion Oy:n toimitusjohtaja

Analyste Oy työllistää 60 henkilöä. Yrityksen tuoteperheeseen kuuluvat päätuotteina Analyste Banking -monipankkiohjelmisto ja Analyste CashForecast -työkalu kassavirtojen ennustamiseen.

Analyste Oy syntyi maaliskuussa 2018, kun Basware myi Maksuliikenne ja Finance -liiketoiminnan. Tuolloin Analysten ja samassa yhteydessä syntyneen Clausion Oy:n toimitusjohtajaksi nimitettiin Tomi Lod. Hän jatkaa Clausion Oy:n toimitusjohtajana.

Elokuussa 2018 Analyste Oy osti Exidio Oy:n. Exidio Oy tarjoaa automatisointia konsernien rahoitukseen liittyviin prosesseihin SaaS-palveluna. Yrityskaupan myötä Analyste Oy:n vuosittainen liikevaihtoennuste on noin 10 M €.