Anita Laxén ny kommunikationsdirektör vid Folkhälsan

Anita Laxén har valts till ny kommunikationsdirektör vid Folkhälsan. Samfundet Folkhälsans styrelse godkände utnämningen tisdagen den 2 mars. Hon efterträder Camilla Westerlund som går i pension i maj.

Anita Laxén. Fotocredit Valtteri Kantanen

Anita har över 15 års erfarenhet av ledarskap vid välkända finländska familjeföretag såsom Fazer och Paulig. Vid det sistnämnda jobbade hon de senaste tio åren som kommunikationsdirektör med ansvar för kommunikation, företagsvarumärke och hållbar utveckling. Hon har jobbat långsiktigt med att utveckla och stärka företagsidentitet och -kultur samt att fastställa hållbarhetsriktning och -mål inför framtiden.

Hon ser Folkhälsan som en garant för tjänster av hög kvalitet inom många viktiga livsområden.

– Under de gångna 100 åren har Folkhälsan skapat en unik relation till människor i olika livsskeden. Det är en fantastisk grund att bygga vidare på, anser Anita Laxén.

Hon ser fram emot att tillsammans med Folkhälsans kunniga medarbetare ytterligare stärka organisationens image och bidra till genomförandet av organisationens nya strategi.

Anita Laxén är medlem i Folkhälsans ledningsgrupp och är också förman för Folkhälsans kommunikationsteam.

Kontakter

Ytterligare information ger kommunikationsdirektör Camilla Westerlund, tfn 050 374 8239.

Anita Laxén. Fotocredit Valtteri Kantanen

Följ Folkhälsan