Anja Kuparinen appointed Gasum’s Vice President, HR and member of the Management Team

Gasum has appointed M.Sc (Econ.) Anja Kuparinen (1967) to be the new Vice President, Human Resources and a member of the Management Team. She will take up his new position on 14.8.2017.

Anja Kuparinen joins Gasum’s management from bakery Group Lantmännen Unibake, where she has served as Talent Management Director since 2016. As Talent Management Director at the Lantmännen Unibake, she was involved in Vaasan Group company integration to starting up operations and in creating HR management processes and practices. Anja has served in a number of senior human resource management positions in companies such as Vaasan Group and ABB Oy.

"I’m delighted to be able to welcome Anja to our company. Anja has a strong track record in systematically developing and leading human resource management also in Nordics environments. Gasum has grown through acquisitions in recent years and expanded our market area. Anja’s sound knowledge will support us in taking our strategy forward in the rapidly changing Nordic business environment,” says Johanna Lamminen, Chief Executive Officer, Gasum.

For more information:

Johanna Lamminen, Chief Executive Officer, Gasum
Phone: +358 20 44 78 661 (Henna Walker, Executive Assistant)

Olga Väisänen, Vice President, Communications, Gasum
Phone: +358 40 55 40 578, firstname.lastname(a)gasum.com

Gasum ja IKEA Suomi yhteistyöhön – Biokaasua ravintoloiden ruokahävikistä ja kaasutankkausasemia tavaratalojen yhteyteen25.9.2017 09:23Tiedote

Gasum on solminut kattavan, kiertotalouteen perustuvan yhteistyösopimuksen IKEA Suomen kanssa. Yhteistyön myötä Suomen IKEA-ravintoloiden ruokahävikistä tuotetaan biokaasua, ja samalla tavaratalojen yhteyteen rakennetaan Gasumin kaasutankkausasemat. Ensimmäinen asema nousee Espoon IKEA-tavaratalon yhteyteen loppuvuonna 2017. Lisäksi yhteistyö mahdollistaa tulevaisuudessa biokaasun hyödyntämisen polttoaineena sekä IKEA Suomen omassa toiminnassa että kuljetuskumppanien osalta.

Lisää kaasua Keski-Suomeen – Jyväskylään avattiin uusi kaasutankkausasema11.9.2017 12:00Tiedote

Suomen kaasutankkausverkosto on vuonna 2017 kasvanut usealla asemalla, ja elokuussa myös Keski-Suomen kaasuinfrastruktuuri vahvistui Jyväskylän uuden tankkausaseman myötä. Asemalla voi tankata paineistettua maa- ja biokaasua, jotka käyvät polttoaineeksi mm. henkilö-, jakelu- ja jäteautoihin sekä busseihin. Nesteytetty maakaasu soveltuu puolestaan raskaan liikenteen ajoneuvoihin. Asemaverkoston kehitys ja kaasuautojen määrän kasvu tukevat siirtymistä puhtaampiin liikenneratkaisuihin yksityisessä ja julkisessa liikenteessä.