Anja Kuparinen Gasumin henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Gasum on nimittänyt yhtiön uudeksi henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi KTM Anja Kuparisen (1967). Hän aloittaa uudessa tehtävässään 14.8.2017.

Anja Kuparinen siirtyy Gasumin johtoon Lantmännen Unibaken leipomoryhmästä Talent Management -johtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut vuodesta 2016. Lantmännen Unibakenissa hän toimi Talent managementista vastaavana johtajana ja oli mukana Vaasan-konsernin yritysintegraatiossa osaksi Lantmännen-konsernia luoden yhtenäisiä toimintamalleja, henkilöstöhallinnon prosesseja ja käytäntöjä. Anja on toiminut useissa henkilöstöjohdon tehtävissä mm. Vaasan-konsernissa ja ABB Oy:ssä.

"Olen iloinen voidessani toivottaa Anjan tervetulleeksi yhtiöömme. Anjalla on vahva näyttö henkilöstöhallinnon järjestelmällisestä kehittämisestä ja henkilöstöjohtamisesta pohjoismaisessa ympäristössä. Gasum on viime aikoina kasvanut yritysostoilla ja markkina-alueemme on laajentunut. Anjan osaaminen tukee meitä strategian eteenpäin viemisessä nopeasti muuttuvassa pohjoismaisessa toimintaympäristössä,” sanoo toimitusjohtaja Johanna Lamminen Gasumilta.

Johanna Lamminen, toimitusjohtaja, Gasum
puh. 020 44 78 661 (johdon assistentti, Henna Walker)

Olga Väisänen, johtaja, viestintä, Gasum
puh. 040 55 40 578, etunimi.sukunimi(a)gasum.com

Gasum ja IKEA Suomi yhteistyöhön – Biokaasua ravintoloiden ruokahävikistä ja kaasutankkausasemia tavaratalojen yhteyteen25.9.2017 09:23Tiedote

Gasum on solminut kattavan, kiertotalouteen perustuvan yhteistyösopimuksen IKEA Suomen kanssa. Yhteistyön myötä Suomen IKEA-ravintoloiden ruokahävikistä tuotetaan biokaasua, ja samalla tavaratalojen yhteyteen rakennetaan Gasumin kaasutankkausasemat. Ensimmäinen asema nousee Espoon IKEA-tavaratalon yhteyteen loppuvuonna 2017. Lisäksi yhteistyö mahdollistaa tulevaisuudessa biokaasun hyödyntämisen polttoaineena sekä IKEA Suomen omassa toiminnassa että kuljetuskumppanien osalta.

Lisää kaasua Keski-Suomeen – Jyväskylään avattiin uusi kaasutankkausasema11.9.2017 12:00Tiedote

Suomen kaasutankkausverkosto on vuonna 2017 kasvanut usealla asemalla, ja elokuussa myös Keski-Suomen kaasuinfrastruktuuri vahvistui Jyväskylän uuden tankkausaseman myötä. Asemalla voi tankata paineistettua maa- ja biokaasua, jotka käyvät polttoaineeksi mm. henkilö-, jakelu- ja jäteautoihin sekä busseihin. Nesteytetty maakaasu soveltuu puolestaan raskaan liikenteen ajoneuvoihin. Asemaverkoston kehitys ja kaasuautojen määrän kasvu tukevat siirtymistä puhtaampiin liikenneratkaisuihin yksityisessä ja julkisessa liikenteessä.